Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken


Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

930 reacties

Daar twijfel ik geen second aan maar de oplossingen zijn niet altijd even simpel als de meeste mensen wel denken, en vergelijken bv. dan met anderen providers, maar dat wil niet veel zeggen of die andere providers moet met een zelfde infrastructuur en technologie werken….!

En nee voor diegenen die weer gaan hieruit concluderen dat ik Proximus wil verdedigen, ik zit met even veel ongeduld af te wachten en vraag niet liever tot alles zal probleemloos ronddraaien.

@Bert_048 

 Ter bijkomende info!
 
Technicus van Proximus is hier vrijdag 17/02/23 thuis geweest.
Er is een probleem met de software van de V7box. Dit probleem wordt pas in april opgelost. 

Ondertussen moet ik elke week enkele keren de b-box en V7 box opnieuw opstarten. Dit zou voorlopig één van de enige oplossingen zijn.

Mijn V5C draait hier inderdaad uitstekend, en hopelijk blijft dit ook zo :wink:  

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Ik heb je een privébericht gestuurd.

@Pat52 Hadewych is een zij 😊

Automatisch, als je het via de menu zelf kiest om op nieuwe software (updates) te zoeken, heb je weinig kan aangezien deze software eerst moet klaar staan bij PX om op je decoder te laten pushen.

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
Reputatie 4
Badge +2

@RedsFan  die optie voor te updaten wist ik niet. dank u

Inderdaad er is maar één goede oplossing, dat Proximus de problemen met de V7 opgelost krijgt!

Badge +4

Ik heb paar dagen geleden de One SSID uitgeschakeld , vrijdag 2 heel kleine haperingen (1 sec), maar gisteren geen problemen, mss dat het toch helpt ?!

De wifi blijft even goed en de dochter blijft verbonden met de 5.0 met haar iphone

Badge +4

Na 5 dagen met de nieuwe update 3.58.2 voorlopig nog “geen” onderbrekingen of fouten ondervonden.

Hout vasthouden , … 

Beste ,

 

Hoe zit het met de ontwikkeling van de soft/firmware voor lopende problemen die reeds lang aanslepen?

Lip sync die echt schandalig slecht is , meer den 300ms delay die ik op mijn surround receiver kan zetten .

Wanneer gaat het surround probleem opgelost worden ?

Zodat we niet zelf moeten wisselen tussen stereo en surround in de menu ?

de V6 decoder deed dit zelf ? Hoe moeilijk kan het zijn dit dan ook te implementeren in de nieuwe V7?

Ik denk dat ik niet de enige klant ben die met een surround systeem tv kijkt ?

geforceerd dolby uitsturen is nogal lullig als de zender in stereo het aanbied …

Hierdoor is de surround receiver niet in staat het signaal om te zetten naar dolby digital+ of een ander gewenst formaat .

 

Graag een update hierover ??..

Badge +4

Nu toch al iets meer dan 3 maanden geen foutcodes meer op de V7 via het life tv kijken , dus gaan we toch stilaan in de goede richting …. :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +4

@Glenn_S Ondervind je dit probleem enkel als je je decoder aansluit via de surround receiver, of ook rechtstreeks via je TV ?

Je kan bij de instellingen je kiezen voor automatische instellingen of stereo voor Dolby . Je kiest hier best voor automatisch, al kan stereo in sommige gevallen toch een betere klank geven. We volgen hier de Android standaard die ook regelmatig geüpdatet wordt (voor HDMI). 

Badge

Hey,

Bij de v5 en v6 (yep, ik sprong elke keer op de bandwagon :D) stonden de series met eerst “vervallende” opname onderaan in de lijst.
Nu is het zo dat series gesorteerd worden op nieuwste opname.
Korte schets: serie met opname die morgen vervalt, maar net een nieuwe episode heeft gekregen zal dus bovenaan blijven staan. Hierdoor zou je dus elke serie regelmatig moeten openen om na te gaan of er episodes bijna vervallen (ipv helemaal naar beneden te scrollen en daar beginnen op te kuisen).

Zou tof zijn mocht dit terug op deze manier gesorteerd (kunnen) worden :-)

Dit is ook het geval op de web versie.

Sinds de laatste update ‘forceert’ mijn V7 opnieuw surround geluid terwijl de bron stereo is. Vooralsnog was er een ‘oplossing’ door in de instellingen surround uit te schakelen en alles in stereo te kijken. Hoewel nog actief krijg ik nu volgens mijn Sonos app toch 5.1 geluid van de V7 doorgestuurd met de bekende synchronisatie problemen tot gevolg. 
 

Ik gebruik reeds andere toestellen om degelijk geluid te kunnen krijgen via bv. Netflix, maar nu is het dus ook niet meer mogelijk om gewoon TV te kijken zonder deze problemen. Een beetje een negatieve spiraal 🌀 

Reputatie 1
Badge

Heb de update ontvangen...nog steeds niet mogelijk om zenders naar eigen volgorde te zetten...ze kunnen zelfs de vtm zenders en play zenders niet achtereen zetten...techniek gaat achteruit ipv vooruit...dit kan toch niet zo moeilijk zijn om te integreren...zendernummering bestaat reeds sedert begin van de decoders...komaan proximus...WAKE UP

Reputatie 5
Badge +1

Ondertussen is de sw voor de apps ook in orde gekomen.

Wat mij betreft is mijn issue gesloten.

houd ons zeker verder op de hoogte zodat we weten hoe je ervaring met de v7 verloopt.

Als ik het je nu al mag vragen stuur dan ook eens de software versies door die op de V7’en decoders staan:

Middleware-versie PXM-SW-X.XX.X  &  App versie Y.YY.Y

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie……..

@ Martin
Bedankt voor je berichtje terug, ik zal zeker laten weten welke software er op de V7 decoder staat, en welke mijn bevindingen zullen zijn en of ik ook foutmeldingen krijg...
Ik hou jullie op de hoogte.

Timm1983

Reputatie 2

@HadewychT ik heb de V7 al met een Cat8 s/ftp kabel rechtstreeks aangesloten op de internet box. Zelfde probleem. Alles al geprobeerd, zonder succes.

Netflix/Disney+/Youtube/... streamen werkt wel perfect.

Dit is gewoon een software of hardwareprobleem van de V7 decoder. 

Sagem zal het probleem op Proximus schuiven, Proximus zal het probleem op Sagem schuiven. En daar kunnen jij en ik niks aan doen. 😉

 

Reputatie 7
Badge +4

@steven.sanchez Ik heb hier navraag over gedaan en zal het hier laten weten als ik meer weet.

Het is echter wel zo dat dit probleem niet altijd dezelfde oorzaak heeft en vele klanten hier geen hinder van ondervinden. De situatie ter plaatse heeft wel degelijk ook een grote invloed. 

@Dulac Als je het probleem niet kan oplossen met de eerder gegeven tips en het is te storend kunnen we je decoder omwisselen naar een V5c. 

opslag lange termijn is nog niet aan boord,

Er zit tenslotte toch niet veel meer op, dan afwachten tot al die perikels definitief opgelost worden want dit alles is wel zeker gekend bij Proximus, gezien de frequente herhaalde meldingen!!!

Reputatie 4

Als ik dat echt eens lees allemaal is Proximus 20 jaar te vroeg gestart met digitale tv, opnames maar 60 dagen geldig of maar voor de helft of foutmeldingen.

Wanneer dat eens ga opgelost geraken.

Dat we nog maar eens onze dvd recorder terug in het stopcontact konden steken, toen we nog BAAS waren op onze eigen tv en over ONZE EIGEN OPNAMES, Niemand die klaagde over opnames want het was niet via hun decoderke van Proximus. We betalen en c’est tout! Maar blijkbaar voltstaat dat niet. En moeten we maar blij zijn met 60 dagen opnames bewaren op dat decoderke, het V7 decoderke zal veel te klein zijn om opnames langer dan 60 dagen te kunnen bewaren, t is compleet belachelijk, het mag écht eens gaan veranderen, wat doen de partijen er aan de volgende verkiezingen?

Doet ons geen deugd, zeker niet voor onze portemonnee.

Het kan nog efkes duren, nog jaren, maar ik denk toch binnen jaar of 5 of 10 is t écht digitaal via TV Vlaanderen en ik ben terug eigen baas over mijn opnames met een Blu ray recorder daar hebben jullie nog niet van gehoord Proximus? Om te kunnen opnemen buiten jullie wil om, zoals ook sommige zenders al niet meer te bekijken zijn buiten jullie wil om! 

Hebben jullie al zenders in de plaats aangeboden 0000,0000. En zo is het, NIKS. Dat zijn we dan ook al die jaren gewoon.

Eco modus dat komt van de groene partij zeker, die alles maar traag wil laten gaan maar zuinig, maar daarbij denken ze niet aan onze portemonnee het blijft maar duur, beter eens eco modus voor onze factuur Proximus! Het kan veel goedkoper, ik blijf erbij! Het moet goedkoper!

Timm CN

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad HadewychT schreef in een bericht, nu 18 u geleden dat de nieuwe sw er aan komt ( morgen ...). We vroegen haar voor wie … geen antwoord. 

Kan de communicatie iets specifiekers ?

 

Wie krijgt nu wat en wat is de verbetering in deze nieuwe sw ?

Kan de hoofding hier bovenaan eens aangepast worden, misschien in een andere kleur, wat de status is van de problemen en wat de nieuwe sw oplost of verandert ?

ro

Reputatie 7
Badge +4

@Sounddie Het klopt inderdaad dat ik deze even niet meer verder aangevuld heb. Ik zal deze later deze week bijwerken. 

Sorry, het is er niet van gekomen deze week. Ik maak er maandag zeker werk van. 

Gevonden

CEC op Samsung was uitgeschakeld

Nu 1knop voor aan/uit te zetten van tv en v7

Reageer