Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

@Bert_048 

 Ter bijkomende info!
 
Technicus van Proximus is hier vrijdag 17/02/23 thuis geweest.
Er is een probleem met de software van de V7box. Dit probleem wordt pas in april opgelost. 

Ondertussen moet ik elke week enkele keren de b-box en V7 box opnieuw opstarten. Dit zou voorlopig één van de enige oplossingen zijn.

Mijn V5C draait hier inderdaad uitstekend, en hopelijk blijft dit ook zo :wink:  

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Ik heb je een privébericht gestuurd.

@Pat52 Hadewych is een zij 😊

Reputatie 4
Badge +2

@RedsFan  die optie voor te updaten wist ik niet. dank u

Inderdaad er is maar één goede oplossing, dat Proximus de problemen met de V7 opgelost krijgt!

Badge +4

Ik heb paar dagen geleden de One SSID uitgeschakeld , vrijdag 2 heel kleine haperingen (1 sec), maar gisteren geen problemen, mss dat het toch helpt ?!

De wifi blijft even goed en de dochter blijft verbonden met de 5.0 met haar iphone

Badge +4

Na 5 dagen met de nieuwe update 3.58.2 voorlopig nog “geen” onderbrekingen of fouten ondervonden.

Hout vasthouden , … 

Beste ,

 

Hoe zit het met de ontwikkeling van de soft/firmware voor lopende problemen die reeds lang aanslepen?

Lip sync die echt schandalig slecht is , meer den 300ms delay die ik op mijn surround receiver kan zetten .

Wanneer gaat het surround probleem opgelost worden ?

Zodat we niet zelf moeten wisselen tussen stereo en surround in de menu ?

de V6 decoder deed dit zelf ? Hoe moeilijk kan het zijn dit dan ook te implementeren in de nieuwe V7?

Ik denk dat ik niet de enige klant ben die met een surround systeem tv kijkt ?

geforceerd dolby uitsturen is nogal lullig als de zender in stereo het aanbied …

Hierdoor is de surround receiver niet in staat het signaal om te zetten naar dolby digital+ of een ander gewenst formaat .

 

Graag een update hierover ??..

Badge +4

Nu toch al iets meer dan 3 maanden geen foutcodes meer op de V7 via het life tv kijken , dus gaan we toch stilaan in de goede richting …. :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +4

@Glenn_S Ondervind je dit probleem enkel als je je decoder aansluit via de surround receiver, of ook rechtstreeks via je TV ?

Je kan bij de instellingen je kiezen voor automatische instellingen of stereo voor Dolby . Je kiest hier best voor automatisch, al kan stereo in sommige gevallen toch een betere klank geven. We volgen hier de Android standaard die ook regelmatig geüpdatet wordt (voor HDMI). 

Badge

Hey,

Bij de v5 en v6 (yep, ik sprong elke keer op de bandwagon :D) stonden de series met eerst “vervallende” opname onderaan in de lijst.
Nu is het zo dat series gesorteerd worden op nieuwste opname.
Korte schets: serie met opname die morgen vervalt, maar net een nieuwe episode heeft gekregen zal dus bovenaan blijven staan. Hierdoor zou je dus elke serie regelmatig moeten openen om na te gaan of er episodes bijna vervallen (ipv helemaal naar beneden te scrollen en daar beginnen op te kuisen).

Zou tof zijn mocht dit terug op deze manier gesorteerd (kunnen) worden :-)

Dit is ook het geval op de web versie.

Sinds de laatste update ‘forceert’ mijn V7 opnieuw surround geluid terwijl de bron stereo is. Vooralsnog was er een ‘oplossing’ door in de instellingen surround uit te schakelen en alles in stereo te kijken. Hoewel nog actief krijg ik nu volgens mijn Sonos app toch 5.1 geluid van de V7 doorgestuurd met de bekende synchronisatie problemen tot gevolg. 
 

Ik gebruik reeds andere toestellen om degelijk geluid te kunnen krijgen via bv. Netflix, maar nu is het dus ook niet meer mogelijk om gewoon TV te kijken zonder deze problemen. Een beetje een negatieve spiraal 🌀 

Reputatie 1
Badge

Heb de update ontvangen...nog steeds niet mogelijk om zenders naar eigen volgorde te zetten...ze kunnen zelfs de vtm zenders en play zenders niet achtereen zetten...techniek gaat achteruit ipv vooruit...dit kan toch niet zo moeilijk zijn om te integreren...zendernummering bestaat reeds sedert begin van de decoders...komaan proximus...WAKE UP

Reputatie 5
Badge +1

Ondertussen is de sw voor de apps ook in orde gekomen.

Wat mij betreft is mijn issue gesloten.

houd ons zeker verder op de hoogte zodat we weten hoe je ervaring met de v7 verloopt.

Als ik het je nu al mag vragen stuur dan ook eens de software versies door die op de V7’en decoders staan:

Middleware-versie PXM-SW-X.XX.X  &  App versie Y.YY.Y

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie……..

@ Martin
Bedankt voor je berichtje terug, ik zal zeker laten weten welke software er op de V7 decoder staat, en welke mijn bevindingen zullen zijn en of ik ook foutmeldingen krijg...
Ik hou jullie op de hoogte.

Timm1983

Reputatie 1

@HadewychT ik heb de V7 al met een Cat8 s/ftp kabel rechtstreeks aangesloten op de internet box. Zelfde probleem. Alles al geprobeerd, zonder succes.

Netflix/Disney+/Youtube/... streamen werkt wel perfect.

Dit is gewoon een software of hardwareprobleem van de V7 decoder. 

Sagem zal het probleem op Proximus schuiven, Proximus zal het probleem op Sagem schuiven. En daar kunnen jij en ik niks aan doen. 😉

 

Reputatie 7
Badge +4

@steven.sanchez Ik heb hier navraag over gedaan en zal het hier laten weten als ik meer weet.

Het is echter wel zo dat dit probleem niet altijd dezelfde oorzaak heeft en vele klanten hier geen hinder van ondervinden. De situatie ter plaatse heeft wel degelijk ook een grote invloed. 

@Dulac Als je het probleem niet kan oplossen met de eerder gegeven tips en het is te storend kunnen we je decoder omwisselen naar een V5c. 

opslag lange termijn is nog niet aan boord,

Er zit tenslotte toch niet veel meer op, dan afwachten tot al die perikels definitief opgelost worden want dit alles is wel zeker gekend bij Proximus, gezien de frequente herhaalde meldingen!!!

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad HadewychT schreef in een bericht, nu 18 u geleden dat de nieuwe sw er aan komt ( morgen ...). We vroegen haar voor wie … geen antwoord. 

Kan de communicatie iets specifiekers ?

 

Wie krijgt nu wat en wat is de verbetering in deze nieuwe sw ?

Kan de hoofding hier bovenaan eens aangepast worden, misschien in een andere kleur, wat de status is van de problemen en wat de nieuwe sw oplost of verandert ?

ro

Reputatie 7
Badge +4

@Sounddie Het klopt inderdaad dat ik deze even niet meer verder aangevuld heb. Ik zal deze later deze week bijwerken. 

Sorry, het is er niet van gekomen deze week. Ik maak er maandag zeker werk van. 

Gevonden

CEC op Samsung was uitgeschakeld

Nu 1knop voor aan/uit te zetten van tv en v7

@ HadewychT

Alles is goed verlopen ik heb daarnet de 2de decoder al geïnstalleerd, alsook de oudere telefonisch van mijn lijn laten verdwijnen, bij het instellen van de decoder kreeg ik in het begin voor ik nog maar een zender zag de foutmelding P130, daarna nog eens opgestart en nu krijg ik geen foutmeldingen meer.

Weet iemand wat ik dan precies terugstuur naar Proximus, natuurlijk de 3 oude V5 decoders + de b box 3 modem, maar ook eventueel de oude afstandsbedieningen als de netwerk-, voedings- en hdmi-kabels?

Timm1983

Ik had nog een vraagje aan een moderator ivm het terugsturen van de decoders en modem, ik heb de mailbox van mijn vader eens nagekeken en ik heb nog geen retourlabels ontvangen om alles terug te sturen. Wel zie ik in mij proximus bij de bestellingen dat ik een terugzendlabel kan printen, dit kleef ik dan gewoon op de doos? Zonder vermelding van adres?

Sturen we alles dan terug naar Proximus in Brussel?

Timm1983

Hallo.

Ik heb 2 weken geleden dat laatste update gedaan. En daarna hadden we geen problemen meer. Echter wat we nu wel terug merken is dat wanneer we een programma pauzeren of terug spoelen dat het beeld hapert. Ook nadat we op de stop knop drukken om terug live te gaan. 

Het is wel minder erg dan voor de update. Ik geef het maar door , misschien kan dit toch eens mee onderzocht worden voor de volgende update. 

 

Fred

Reageer