Vraag

V7 opnames bekijken is een katastroof ....

  • 27 December 2020
  • 58 reacties
  • 1434 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties

Wij hebben sinds enkele weken twee V7 decoders in gebruik.

Bij TV1 planden we enkele opnames te bekijken. De eerste keer liep midden in de opname alles vast.

Geen oplossing mogelijk. We hebben dan een reset gedaan en konden alsnog de opname verder bekijken.

Volgende dag bekeken we een andere opname. Ook tijdens het bekijken beeld vast , maar nu deed reset het niet en hebben we alles dienen te “erasen”. Met het gevolg dat we bij decoder 1 alles terug dienden te installeren .

We hebben dan ook alle opnames die nog gepland stonden gedeleted.

We lezen reacties dat dit nog voorkomt, maar dit is echt niet aanvaardbaar.

Wordt hier iets aan gedaan ? Zodat we opnames in volle vertrouwen kunnen plannen en ook bekijken ?

 

Ter info bij TV 2 komt het probleem voor dat bij het afzetten van decoder, deze blijkbaar wel down gaat , maar zich zomaar terug opstart . Tot we na herhaalde pogingen, de decoder toch afgezet krijgen. We begrijpen ( in het overzicht status V7 ) dat dit probleem gekend is en in de volgende release zou opgelost worden.

Momenteel staan beide decoders bij ons op versie 3.54.12 .

Kunnen jullie iets verhelpen aan het probleem van de opnames ,of wordt hier ook aan gewerkt ?

Ro


58 reacties

Badge +4

Heb je nog niet geprobeerd de software updaten ?

Misschien eens proberen om manueel te controleren op een update ?

instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

 

Inmiddels bestaat 3.58.2 (op mijn V7) maar ik vermoed dat nog niet iedereen deze binnen krijgt...

Reputatie 5
Badge +1

Hallo Redsfan,  bedankt voor je reactie.

Net je suggestie uitgeprobeerd, maar info : je systeem is up-to-date.

Dus blijft voor ons software op niveau 3.54.12.

 

Misschien ( hopelijk) , kan een Proximus medewerker voor ons een oplossing aanreiken vandaag ?

Zodat we op zijn minst als we een opname gedaan hebben, deze gewoon kunnen uitkijken, zonder in het midden ervan , afgebroken te worden en allerlei technische ingrepen dienen te doen om tv terug operationeel te krijgen. Terug vertrouwen krijgen in de werking ervan ....

En bijkomend te moeten terugvallen op VRT NU op pc, om verder te kijken, als de serie of programma daar beschikbaar is.

 

Dus wachten we op support.

ro

software updaten lukt inderdaad alleen maar als die ook klaar staat  voor uw decoder.
Natuurlijk weten we totaal niet wat er met de software versie 3.58.2 allemaal opgelost/verbeterd werd!

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad Martin, we weten niet wat 3.58.2 inhoudt.

Toch zou het aangewezen zijn dat er enige reactie komt van Proximus medewerker.

Is mijn vastgesteld probleem te verhelpen of moeten we het gewoon weer accepteren zoals het is en geen opnames meer maken , tot deze functionaliteit in de toekomst op punt staat.

Toch bedenking : waarvoor dient testgroep die v7 dienden uit te testen … de vragen die daaruit kwamen zouden toch moeten opgelost worden.

Positief is wel dat tv kijken zelf voor ons verbeterd is en beeldkwaliteit duidelijk beter is .

ro

 

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Heb je zowel de decoders als de modem al eens samen herstart in de juist volgorde? Heb je dit probleem ook als je de decoders rechtstreeks op de modem aansluit?

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS . Is de juiste volgorde

1 modem 

2 decoder 1

3 decoder 2  ?

 

Dan zullen we dat doen. Ook een testopname maken dan afspelen. 

Resultaat zullen we dan weergeven. 

 

Ro

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Inderdaad, alle toestellen uitzetten. Daarna de modem terug inschakelen, wanneer deze terug verbinding heeft mag je de decoders terug opstarten. Je kan deze gelijktijdig heropstarten of apart. 

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS Alles herstart . Proefopname van Komen eten gedaan. Midden in het afspelen. Foutcode 131 . Plezier van het kijken voorbij.

 

De configuratie destijds door Proximus opgesteld is :

tv1 verbonden via electriciteitsnet met devolo’s ( met 1ledje )met geleverd en geplaatst door Proximus

tv 2 verbonden met WiFi bridge , geleverd en geplaatst door Proximus.

Een andere technische oplossing was niet mogelijk.

Ter info : opnames konden destijds probleemloos bekeken worden met decoders V4 , V5 en V6 . Nu met V7 niet meer.

DaisyS wat nu ?

 

Ro

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS  nog eens geprobeerd verder af te spelen, lukt een minuutje. Dan foutcode P011. Stop kijken…

ro

zou dit ook het geval zijn als je de decoder rechtstreeks aansluit op de bbox direct, ik weet niet of je die mogelijkheid hebt met een eventueel voorlopige lange utp kabel.

Reputatie 5
Badge +1

Spijtig Martin, maar dat gaat niet.

Configuratie is destijds door Proximus opgezet, omdat deze verbindingstechniek de enige mogelijkheid voor ons was.

Ter info :  bij stop met foutcode terug naar tv kanaal kijken, even, dan terug naar mijn video’s, dan wordt het opgenomen programma waar gestopt is, terug verder gezet, tot er na enkele minuten, terug een foutcode komt . Dus kijken met horten en stoten. Dit is toch al beter dan een volledige blokkering van het systeem , waarbij een volledige erase dient te gebeuren ( zoals aanvankelijk ).

ro

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Kan je ook de plc’s eens rebooten, door deze eens uit het stopcontact te trekken en terug in te steken, en de wifi bridge resetten en opnieuw verbinden? 

Je Wi-Fi Bridge resetten | Proximus

Installatie van de Wi-Fi Bridge | Proximus

De foutmeldingen die je krijgt hebben te maken met de streaming die niet beschikbaar is. Vermoedelijk door een connectie probleem.

Daarom dat het spijtig is dat Ro eens niet kan testen met een utp kabel zodat zijn decoder rechtstreeks aangesloten is op de bbox zelf want als het probleem blijft heeft het al niks te maken met de draadloze apparatuur.

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS 

Bedankt voor reactie.

Alles gereset. We zullen de test doen.

Vraag toch :  zijn de devolo’s van Proximus destijds geplaatst door Proximus nog technisch in staat om de streaming te doen voor de V7 ?  Waren in orde tot en met V6 . V7 is nog maar net geïnstalleerd en eerste dag al van installatie V7 hadden we die onderbrekingen.  Dus onze terechte vraag of die devolo’s de streaming nog aankunnen de en ze misschien dienen vervangen te worden door toestellen met grotere transmissiecapaciteit. De geplaatste devolo’s zijn eigendom van Proximus.

 

ro

met draadloze oplossingen zal het toch altijd de zelfde regel blijven, eerst een tijd uittesten en dan pas weten of het in orde blijft!

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  we zijn bezig met testen, zowel met WiFi bridge als met de devolo’s.

Maar devolo’s geplaatst door Proximus werkten tot op het moment dat V7 geplaatst is.

Kan dit volgens jou te maken hebben dat deze de streaming niet kunnen verwerken, aangezien met 4K , de capaciteit die gestreamed  moet worden veel groter is .…

ro

Reputatie 5
Badge +1

@Martin @DaisyS 

 

Nog een bedenking. Met de devolo’s verbinding. Dan zouden er bij normale tv uitzendingen toch ook onderbrekingen dienen te zijn, mochten ze zogezegd defect zijn. Maar neen, onderbrekingen met foutcodes komen enkel voor bij opnames die herbekijken worden…

ro

Reputatie 5
Badge +1

@Martin 

Nog een technische vraagje, kunnen er twee WiFi bridges opgesteld worden voor respectievelijk twee tv’s ? 
Mocht de WiFi bridge bij tv2 geen onderbreking geven, kunnen we de test doen bij TV1 met een tweede wifi bridge. Dit om na te zien of capaciteit van devolo’s wel voldoende is.

ro

@Martin  we zijn bezig met testen, zowel met WiFi bridge als met de devolo’s.

Maar devolo’s geplaatst door Proximus werkten tot op het moment dat V7 geplaatst is.

Kan dit volgens jou te maken hebben dat deze de streaming niet kunnen verwerken, aangezien met 4K , de capaciteit die gestreamed  moet worden veel groter is .…

ro

Bij 4K streaming kan je met de devolo’s inderdaad eerder last krijgen net zoals er in het verleden hier dikwijls klanten gepost hebben dat ze met de devolo’s bvb problemen hadden als naar HD kanalen keken en niet als ze naar een SD kanaal keken.
Maar als ik hier af ga op wat anderen ook nog posten die gelijkaardige problemen melden, dat zij het ook voor hebben als direct bekabeld verbonden zijn met de bbox, dus id het heel moeilijk om op voorhand te zeggen als ik meer bandbreedte zou hebben betere devolo’s of met booster enz…
 je kunt tenslotte niet meer bandbreedte hebben dan via de bbox rechtstreeks !!!! en daarom dat je al in feite zou moeten zeker zijn of het niet meer voorvalt eens je rechtstreeks bekabeld verbonden bent , en eigenlijk kun je maar door te testen zoals je nu bezig bent weten of het probleem vermindert of verdwijnt!

je kunt inderdaad twee bridges gebruiken of booster, als je een flex pack met vaste telefonie hebt, is die booster zelfs in het flex pack inbegrepen.

Reputatie 5
Badge +1

Thanks Martin met je reactie.

We gaan deze avond nog eens uitgebreid testen bij TV toestel 1 ( verbonden met PLC’s ) voor een opname.

Deze voormiddag getest met TV toestel 2 ( verbonden met Wifi-bridge ) : hier deze voormiddag geen haperingen en/of foutcodes bij het afspelen van een opname.

Ik ga de mogelijkheden ook een bekijken en nagaan wat misschien een betere technische oplossing zou zijn mocht TV toestel 1 toch haperen bij bekijken opname :

  • PLC met wifibooster ?
  • WIFI Booster van Proximus en daar wifi bridge op aansluiten ?

Nog andere oplossingen mogelijk ?

ro

je zegt PLC met wifi booster, ik vermoed hieruit dat je geen wifi ontvangst genoeg hebt van de bbox om de wifibooster rechtstreeks te kunnen laten verbinding maken met de bbox.

Want eerst PLC en dan wifibooster er op aansluiten kan alleen maar goed werken als het rechtstreeks ook al zeker goed werkt met de decoder rechtstreeks aangesloten op de plc.

Reputatie 5
Badge +1

Martin, misschien verkeerd uitgedrukt.

We vertrekken van nul voor tv 1 .

Aangezien WiFi ontvangst in die kamer nogal laag is, maar wel te ontvangen, zou ik daar een WiFi booster van Proximus plaatsen, waaraan een decoder rechtstreeks kan aangesloten worden . Toestel kan gehuurd worden bij Proximus aan 2,49 euro maand.

Of zoiets werkt , is nog een vraagteken.

ro

De ontvangst die de booster binnenkrijgt van de bbox moet voor de booster ook voldoende zijn “link Quality “ maar het voordeel is dat je de booster ook onmiddellijk kunt opzeggen als het ook niet goed werkt via de booster.

voor booster “link quality” zie → Controlelampjes op je Wi-Fi Booster

Eeen V7 kan ook direct via wifi verbinding maken met de bbox maar daar geldt weer het zelfde dan moet de wifi ontvangst van de bbox groot genoeg zijn!

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad Martin, juist wat je zegt.

In de kamer waar tv 1 staat is WIFI ontvangst , maar zwak. Een wifi booster kan dit signaal toch opvangen en versterken ( boosten ), of zie ik dat verkeerd ?

 

ro

Reageer