Vraag

V7 opnames bekijken is een katastroof ....

  • 27 December 2020
  • 58 reacties
  • 1439 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 5
Badge +1

@Martin 

Nog een technische vraagje, kunnen er twee WiFi bridges opgesteld worden voor respectievelijk twee tv’s ? 
Mocht de WiFi bridge bij tv2 geen onderbreking geven, kunnen we de test doen bij TV1 met een tweede wifi bridge. Dit om na te zien of capaciteit van devolo’s wel voldoende is.

ro

@Martin  we zijn bezig met testen, zowel met WiFi bridge als met de devolo’s.

Maar devolo’s geplaatst door Proximus werkten tot op het moment dat V7 geplaatst is.

Kan dit volgens jou te maken hebben dat deze de streaming niet kunnen verwerken, aangezien met 4K , de capaciteit die gestreamed  moet worden veel groter is .…

ro

Bij 4K streaming kan je met de devolo’s inderdaad eerder last krijgen net zoals er in het verleden hier dikwijls klanten gepost hebben dat ze met de devolo’s bvb problemen hadden als naar HD kanalen keken en niet als ze naar een SD kanaal keken.
Maar als ik hier af ga op wat anderen ook nog posten die gelijkaardige problemen melden, dat zij het ook voor hebben als direct bekabeld verbonden zijn met de bbox, dus id het heel moeilijk om op voorhand te zeggen als ik meer bandbreedte zou hebben betere devolo’s of met booster enz…
 je kunt tenslotte niet meer bandbreedte hebben dan via de bbox rechtstreeks !!!! en daarom dat je al in feite zou moeten zeker zijn of het niet meer voorvalt eens je rechtstreeks bekabeld verbonden bent , en eigenlijk kun je maar door te testen zoals je nu bezig bent weten of het probleem vermindert of verdwijnt!

je kunt inderdaad twee bridges gebruiken of booster, als je een flex pack met vaste telefonie hebt, is die booster zelfs in het flex pack inbegrepen.

Reputatie 5
Badge +1

Thanks Martin met je reactie.

We gaan deze avond nog eens uitgebreid testen bij TV toestel 1 ( verbonden met PLC’s ) voor een opname.

Deze voormiddag getest met TV toestel 2 ( verbonden met Wifi-bridge ) : hier deze voormiddag geen haperingen en/of foutcodes bij het afspelen van een opname.

Ik ga de mogelijkheden ook een bekijken en nagaan wat misschien een betere technische oplossing zou zijn mocht TV toestel 1 toch haperen bij bekijken opname :

  • PLC met wifibooster ?
  • WIFI Booster van Proximus en daar wifi bridge op aansluiten ?

Nog andere oplossingen mogelijk ?

ro

je zegt PLC met wifi booster, ik vermoed hieruit dat je geen wifi ontvangst genoeg hebt van de bbox om de wifibooster rechtstreeks te kunnen laten verbinding maken met de bbox.

Want eerst PLC en dan wifibooster er op aansluiten kan alleen maar goed werken als het rechtstreeks ook al zeker goed werkt met de decoder rechtstreeks aangesloten op de plc.

Reputatie 5
Badge +1

Martin, misschien verkeerd uitgedrukt.

We vertrekken van nul voor tv 1 .

Aangezien WiFi ontvangst in die kamer nogal laag is, maar wel te ontvangen, zou ik daar een WiFi booster van Proximus plaatsen, waaraan een decoder rechtstreeks kan aangesloten worden . Toestel kan gehuurd worden bij Proximus aan 2,49 euro maand.

Of zoiets werkt , is nog een vraagteken.

ro

De ontvangst die de booster binnenkrijgt van de bbox moet voor de booster ook voldoende zijn “link Quality “ maar het voordeel is dat je de booster ook onmiddellijk kunt opzeggen als het ook niet goed werkt via de booster.

voor booster “link quality” zie → Controlelampjes op je Wi-Fi Booster

Eeen V7 kan ook direct via wifi verbinding maken met de bbox maar daar geldt weer het zelfde dan moet de wifi ontvangst van de bbox groot genoeg zijn!

Reputatie 7
Badge +4

@Ro Heb je dat probleem met je opnames ook op je 2de TV (via Wifi-bridge) ? Je kan al eens testen of je wifi sterk genoeg zou zijn door je wifi bridge te gebruiken om je decoder bij je eerste TV mee aan te sluiten ipv de devolo.  

Dan zal ik deze info ook nog mee doorgeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de V7. 

Reageer