Vraag

V7 opnames bekijken is een katastroof ....

  • 27 December 2020
  • 58 reacties
  • 1439 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 6
Badge +3

De draadloze apparaat waar we momenteel mee werken is de Wi-Fi Booster, werkt gelijkaardig  als de oude Wifi Bridges maar geeft meer mogelijkheden.

 

Zolang het een gewone devolo is, geeft die de data door (als is het TV of Internet stream).

Het kan zijn dat nieuwere toestellen die uitkomen ook een soort controle of beheer daarover gaan uitvoeren of met interne switch gaan werken, als dat het geval is, kan het problemen geven met de werking van de V7 decoder mits hij zowel TV als Internet toegang nodig heeft.

Reputatie 5
Badge +1

Martin,

ze zien er hetzelfde uit als op de documentatie die je aangeeft. Meer heb ik ook niet aangezien deze door Proximus geïnstalleerd zijn.

Als het zo is dat er iets fout zit bij v7 , dient Proximus , dit toch aan te geven en niet steeds de bal terug te gooien naar de klant . Als ik het forum volg, zie ik velen die blijkbaar met dezelfde problemen geconfronteerd worden.

@Proximus : wanneer oplossing en kwaliteit in streaming opnames en andere. Dus de plc’s zijn op dit moment niet als de veroorzakers van de blokkeringen aangeduid. Vermits Netflix normaal streamt zonder onderbreking, zou het toch bij Proximus zelf kunnen zijn dat de fout zich voordoet bij het doorgeven van het syreamingsignaal.

@Martin : wat is volgens jou de beste oplossing , mochten plc’s het toch eens begeven … WiFi bridge of andere ? We willen ons maar voorbereiden op de toekomst.

Ro

 

 

 

@Martin : wat is volgens jou de beste oplossing , mochten plc’s het toch eens begeven … WiFi bridge of andere ? We willen ons maar voorbereiden op de toekomst.

Ro

 

Daar is heel moeilijk op te antwoorden zoals op het forum gedurende jaren vast te stellen is, dat er zowel problemen opgesomd worden bij alle draadloze oplossingen , net zoals er dan velen zijn die met één van deze oplossingen dan weer totaal geen problemen hebben!
Hierbij geldt de algemene regel “the proof of the pudding is in the eating” 

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  helemaal juist wat je zegt . In het nieuwe jaar zullen we de ‘pudding ‘ proberen klaar te maken.

In ieder geval bedankt om toch telkens op onze vragen een reactie te geven !

Aangenaam eindejaar en een gezond 2021 met vele positieve opportuniteiten 👍

 

ro

@Ro  voor u ook een prettig eindejaar en gezond jaar 2021 🥂

Badge +4

@YorickP , WiFi booster , kan deze gewoon besteld worden in een Proximus verkooppunt en zo aan het abonnement Familus toegevoegd worden? Vermits het toestel te huur is.

In dit plan zou TV1 dan verbonden worden met WiFi booster en tv2 met gewoon WiFi bridge. En dat kan ?

maar uiteraard lost dit het probleem van de onderbrekingen bij streaming opnames niet ,vermits plc’s blijkbaar niet de oorzaak zijn. Trouwens Netflix werkt perfect zonder onderbrekingen op dezelfde tv met plc’s.  Wordt dit euvel op Proximus niveau degelijk aangepakt, zodat we terug kwaliteit krijgen ?

ro

Als je uw huidige familus omzet naar een Flexpack , kan je de booster er gratis bij krijgen (dus zonder huur)

een prettig eindejaar en gezond jaar 2021 🥂

TBI: Wel moet het een flex pack zijn met vaste lijn 

Badge +4

TBI: Wel moet het een flex pack zijn met vaste lijn 

Een familus = internet + TV + vaste lijn.

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Inderdaad, alle toestellen uitzetten. Daarna de modem terug inschakelen, wanneer deze terug verbinding heeft mag je de decoders terug opstarten. Je kan deze gelijktijdig heropstarten of apart. 

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT 

 

U vroeg ons een test te willen doen en resultaten mee te delen. Dit deden we en zijn hierboven in de berichten te zien.

We zouden het toch een reactie van U op prijs stellen …

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

Aan Proximus medewerker ,

 

ook weer problemen met streamen van opname via V7 .

Opname LINE OF DUTY  ( twee opnames ).

  1. Zondagavond eerste opname bekeken. In de helft van de opname , zwart beeld en foutcode P0137 … alles afgezet ( TV en decoder ). Terug opgestart en hebben verder kunnen bekijken.
  2. Maandagavond tweede opname bekeken. Na enkele minuten, begon op het scherm het cirkeltje te draaien en stopte de opname. TV en decoder afgezet, even gewacht. Terug opgestart en we konden tot het einde bekijken .

Bij elke opname bekijken is het met spanning wachten of het einde kan gehaald worden …

Kan hier toch iets aan verholpen worden ? Historiek van installatie kan je in de berichten hierboven lezen .

Dit lijkt op “neverending story” ...

Ro

 

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Ik begrijp dat dit de kijk ervaring niet echt aangenaam maakt maar voorlopig is er geen andere workaround of oplossing voor de P-errorcodes. Vaak zijn deze inderdaad verholpen met het heropstarten van de decoder. We zijn nog steeds volop bezig met de gekende bugs zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS  Toch bedankt voor de reactie.

Inderdaad dit maakt het bekijken van opnames niet aangenaam.

Laat ons dan toch er van uitgaan dat er bij jullie aan gewerkt wordt om hiervoor toch een oplossing te vinden en hopelijk op vrij korte termijn .

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS Alles herstart . Proefopname van Komen eten gedaan. Midden in het afspelen. Foutcode 131 . Plezier van het kijken voorbij.

 

De configuratie destijds door Proximus opgesteld is :

tv1 verbonden via electriciteitsnet met devolo’s ( met 1ledje )met geleverd en geplaatst door Proximus

tv 2 verbonden met WiFi bridge , geleverd en geplaatst door Proximus.

Een andere technische oplossing was niet mogelijk.

Ter info : opnames konden destijds probleemloos bekeken worden met decoders V4 , V5 en V6 . Nu met V7 niet meer.

DaisyS wat nu ?

 

Ro

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS  nog eens geprobeerd verder af te spelen, lukt een minuutje. Dan foutcode P011. Stop kijken…

ro

zou dit ook het geval zijn als je de decoder rechtstreeks aansluit op de bbox direct, ik weet niet of je die mogelijkheid hebt met een eventueel voorlopige lange utp kabel.

Reputatie 5
Badge +1

Spijtig Martin, maar dat gaat niet.

Configuratie is destijds door Proximus opgezet, omdat deze verbindingstechniek de enige mogelijkheid voor ons was.

Ter info :  bij stop met foutcode terug naar tv kanaal kijken, even, dan terug naar mijn video’s, dan wordt het opgenomen programma waar gestopt is, terug verder gezet, tot er na enkele minuten, terug een foutcode komt . Dus kijken met horten en stoten. Dit is toch al beter dan een volledige blokkering van het systeem , waarbij een volledige erase dient te gebeuren ( zoals aanvankelijk ).

ro

Reputatie 7
Badge +4

@Ro Dankjewel voor je test. Hieruit blijkt  dat het probleem toch eerder in de richting van de PLC te zoeken is. Ik zou voorstellen om hem te vervangen door een wifi-booster die je via MyProximus kan aanvragen.

Je kan eventueel voor de zekerheid ook nog testen om je ‘TV2’ aan te sluiten met de PLC’s en te zien of die dan problemen geeft.  Vermits de PLC’s hun signaal over je electriciteitsleidingen stuurt, kan dit minder problemen geven op een andere electriciteitskring. Als dat wel goed werkt kan je TV2 met PLC en TV1 met wifibridge aansluiten en is de booster niet nodig. 

Sowieso wordt er nog verder gezocht naar de oorzaak van de foutmeldingen en zal dit verbeterd worden in volgende software updates. 

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT 

Dank voor de reactie .

Nog enkele vraagjes :

  1. Waar in MyProximus is zo een aanvraag te doen ?
  2. De plc’s werden destijds door Proximus zelf geïnstalleerd en gratis geleverd, maakte integraal deel uit van mijn tv configuratie. Aangezien plc’s mogelijk oorzaak zijn van deze storingen , wegens plaatsing van v7, wordt deze wifi booster dan gratis als vervanging van jullie plc’s aangeboden ?

Bijkomend gaan we er toch van uit dat jullie verder werken aan de oplossing er van en stabiliteit van de dienstverlening kunnen waarborgen.

ro

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Kan je ook de plc’s eens rebooten, door deze eens uit het stopcontact te trekken en terug in te steken, en de wifi bridge resetten en opnieuw verbinden? 

Je Wi-Fi Bridge resetten | Proximus

Installatie van de Wi-Fi Bridge | Proximus

De foutmeldingen die je krijgt hebben te maken met de streaming die niet beschikbaar is. Vermoedelijk door een connectie probleem.

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS 

Bedankt voor reactie.

Alles gereset. We zullen de test doen.

Vraag toch :  zijn de devolo’s van Proximus destijds geplaatst door Proximus nog technisch in staat om de streaming te doen voor de V7 ?  Waren in orde tot en met V6 . V7 is nog maar net geïnstalleerd en eerste dag al van installatie V7 hadden we die onderbrekingen.  Dus onze terechte vraag of die devolo’s de streaming nog aankunnen de en ze misschien dienen vervangen te worden door toestellen met grotere transmissiecapaciteit. De geplaatste devolo’s zijn eigendom van Proximus.

 

ro

met draadloze oplossingen zal het toch altijd de zelfde regel blijven, eerst een tijd uittesten en dan pas weten of het in orde blijft!

Reputatie 7
Badge +4

@Ro Voor je de booster besteld zou ik eerst testen of je PLC’s toch niet goed werken voor je andere TV. Indien dat niet ok is kan je ze inderdaad bestellen via My Proximus. In de app vind je dit terug onder dashboard - smart wifi. Het is niet zo dat de V7 sowieso niet kan werken met de PLC’s, vandaar ook mijn voorstel eerst te testen met je andere TV zodat ik je niet onnodig toestellen laat vervangen. De eerste booster is gratis beschikbaar met bepaalde Flex packs. 

Natuurlijk blijven we werken aan een verbetering van onze decoders en diensten. 

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  we zijn bezig met testen, zowel met WiFi bridge als met de devolo’s.

Maar devolo’s geplaatst door Proximus werkten tot op het moment dat V7 geplaatst is.

Kan dit volgens jou te maken hebben dat deze de streaming niet kunnen verwerken, aangezien met 4K , de capaciteit die gestreamed  moet worden veel groter is .…

ro

Reputatie 5
Badge +1

@Martin @DaisyS 

 

Nog een bedenking. Met de devolo’s verbinding. Dan zouden er bij normale tv uitzendingen toch ook onderbrekingen dienen te zijn, mochten ze zogezegd defect zijn. Maar neen, onderbrekingen met foutcodes komen enkel voor bij opnames die herbekijken worden…

ro

Reageer