Beantwoord

V7 decorder bij Flex abonnement


Reputatie 1

Hey iedereen!

Ik had vorige week het persbericht gelezen dat er bij het afsluiten van het nieuwe flex abonnement een v7 decorder zou worden mee geleverd. Ik zit nu te kijken op de Proximus pagina waar je zelf het abonnement kunt samenstellen maar ik vind nergens terug dat dit zo zou zijn. Daarom vroeg ik mij af of er dus effectief een v7 decorder zal worden geleverd na de bestelling?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Martin 1 July 2020, 11:54

Bekijk origineel

200 reacties

gehoord dat nieuwe klanten een V7 recorder krijg ? zelf V5 compact gekregen sinds gisteren klant bij Proximus , wat van waar is geen idee  

Badge +4

Ik van vrijdag opnieuw klant en heb ook de v5c gekregen, enkel klanten voor epic krijgen blijkbaar een v7.

De vraag is waarom er dan wel zijn die bij sommige flex abo’s wel ene krijgen, welke criteria de bevoegde dienst juist handhaaft wanneer je hiervoor wel in aanmerking komt is mij een raadsel.

zie ook een antwoord van proximus → https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/v7-decorder-bij-flex-abonnement-50705?postid=656869#post656869

Ik overweeg binnenkort over te schakelen van Scarlet naar een Proximus Flex abonnement. Aangezien de laatste post in dit topic reeds 2 maanden geleden is, vroeg ik mij af wat de stituatie op vandaag is.

Wordt er voor nieuwe klanten die een Flex abonnement nemen nu al standaard een V7 decoder geleverd of toch nog steeds die V5?

Voor mij toch een belangrijk  verschil, niet in het minst omdat ik ook aan het overwegen ben die nieuwe Google Chromecast aan te schaffen zodra die beschikbaar wordt, wat dan eigenlijk niet meer nodig zou zijn met die V7 decoder gezien die een Chromecast functie ingebouwd heeft (dacht ik).

FYI: dit zijn zo wat de voorwaarden:

Klanten kunnen momenteel de decoder V7 krijgen als men een abonnement neemt of heeft op
All Stars of All Stars & Sports
ook voor een "Flex" en  "Epic Combo full" pack.
Ook een bijkomende voorwaarde is dat je lijnsnelheid moet groter zijn dan 30Mbps

Voor je lijnsnelheid kun je al eens kijken wat de max gegarandeerde snelheid is die aangegeven wordt en die voldoende hoog is, hier → www.proximus.be/internetsnelheid 

V7 heeft inderdaad een ingebouwde chromecast functie.

Reputatie 7
Badge +3

@Kris&Miek Ik bevestig hierbij dat de informatie van @Martin correct is. Groetjes, Antonella

Lijnsnelheid had ik al gecheckt en is in elk geval het voldoende om in aanmerking te komen voor V7 decoder - anders was ik wel bij Scarlet gebleven :grin:

Net heropgevraagd nog eens opgeveraagd:

Geadverteerde snelheid: tot 350 Mbps download - tot 30 Mbps upload

Maximumsnelheid: 210 Mbps download - 23,7 Mbps upload

Maar:

Klanten kunnen momenteel de decoder V7 krijgen als men een abonnement neemt of heeft op
All Stars of All Stars & Sports
ook voor een "Flex" en  "Epic Combo full" pack.

ik ben niet zeker dat ik dit correct begrijp: bedoel je dat een Flex abonnement ZONDER de TV opties “All Stars” of “All Stars & Sports” dan GEEN recht heeft op een V7 decoder???

Deze opgevraagde snelheid geeft aan dat een fiber aansluiting in zicht is alleen kun je daaruit nog niet afleiden of je nu al kunt aansluiten op fiber of in de nabije toekomst!

Maar om daar meer zekerheid over te krijgen zou iemand van het Proximus forumteam  dit moeten opvragen aan de bevoegde fiber dienst wat de huidige stand van zaken is om eventueel al te kunnen aansluiten hierop!

Maar of prox forummedewerkers hier nog vanavond een antwoord kunnen op geven , denk ik van niet en zal het pas maandag zijn dan, want in het weekend komen zij hier niet meer langs op het forum.

NB: flex pack is voldoende om recht te hebben op een V7 decoder

zie hier voor de flex packs → https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

onderaan deze pagina kun je dan zelf je flex pack ook samenstellen.

Flex packs veel gestelde vragen → https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_faq/particulieren/cr-all-flex-packs/flex-veelgestelde-vragen.html

 

Martin, vooral bedankt voor de bevestiging dat enkel Flex pack voldoende is ZONDER All Stars of zo. Zoals gezegd in mijn oorspronkelijk bericht, was ik sowieso van plan een Flex pack te nemen, maar dan zonder extra TV opties.

En ja, wat betreft die snelheden: ik was eerlijk gezegd ook een beetje verrast.

Puur op geheugen, wanneer ik het een tijdje geleden nog had gecheckt, dacht ik dat de gegarandeerde snelheid ergens rond 70-80 Mbps download en 15 upload lag - in elk geval nog steeds voldoende om voor V7 decoder in aanmerking te komen. Ik woon in een stedelijke omgeving en ik denk dat de verdeelkast voor mijn huidige telefoonlijn op zo’n 150 meter van mijn deur staat.

Dus ook zonder fiber zal dat wel het probleem niet zijn.

   

inderdaad zelf met een koperlijn is het op gebied van snelheid geen probleem voor de V 7 decoder.

want de snelheden die je denkt te herinneren zijn deze van een max gegarandeerde snelheid van 70Mbps wat zeker mogelijk is voor lijnen tot zo’n ±400m lengte, ik zit ook op zo’n koperlijn.

Hallo,

Ik had vorige week een v7 decoder gekregen ipv v5. Omdát de v7 niet naar behoren werkte heb ik terug een v5 gevraagd en is inmiddels in het systeem en kan blijkbaar niet tegengehouden worden. Maar, en dat moet toch wel echt toeval zijn, plots werkt de afstandsbediening perfect!! 

Nu zou ik de v7 natuurlijk willen behouden omdat het probleem waar ik al dagen mee kampte opgelost is. Wat doe ik met het pakket met de v5 decoder die donderdag geleverd wordt?

Nog even dit, wow wow wow, wat een beeld heeft die v7. Proximus een dikke proficiat !!

Reputatie 7
Badge +3

@GUIDO_03 Pakje gewoon weigeren.Bpost stuurt het dan terug naar Proximus.Groetjes,Joel

Beste, 

Zijn daar kosten aan verbonden voor mij?

Guido

Neen

Dag Martin, 

Nog even melden dat het geluid bedienen met de afstandsbediening plots werkte. 

Dus met de kabel verbonden en afstandsbediening werkt correct.

En wat een beeldkwaliteit, proficiat proximus!

Reputatie 7
Badge +3

@GUIDO_03 zoals @Martin al aanhaalde geen kosten aan verbonden.Ben blij dat je super beeldkwaliteit hebt.Dat is de bedoeling :) :) Groetjes,Joel

 Bedankt voor het antwoord,

Maar echt geweldig super beeld, ik had al een goede tv met nano led. Maar nu, amaai. Ik ben super tevreden. Trouwens al jaren tevreden van Proximus.

Reputatie 7
Badge +3

@GUIDO_03 Graag gedaan.Jij tevreden, wij tevreden :) , Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge

Deze opgevraagde snelheid geeft aan dat een fiber aansluiting in zicht is alleen kun je daaruit nog niet afleiden of je nu al kunt aansluiten op fiber of in de nabije toekomst!

Maar om daar meer zekerheid over te krijgen zou iemand van het Proximus forumteam  dit moeten opvragen aan de bevoegde fiber dienst wat de huidige stand van zaken is om eventueel al te kunnen aansluiten hierop!

Maar of prox forummedewerkers hier nog vanavond een antwoord kunnen op geven , denk ik van niet en zal het pas maandag zijn dan, want in het weekend komen zij hier niet meer langs op het forum.

NB: flex pack is voldoende om recht te hebben op een V7 decoder

zie hier voor de flex packs → https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

onderaan deze pagina kun je dan zelf je flex pack ook samenstellen.

Flex packs veel gestelde vragen → https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_faq/particulieren/cr-all-flex-packs/flex-veelgestelde-vragen.html

 

@Martin Ik heb enkele weken geleden mijn V6 decoder (die steeds haperde) proberen om te ruilen voor een V7 via de proximus klantendienst. In het toegestuurde pak zat opnieuw een V6 decoder,...:-s.
Kan je me uitleggen hoe je het omruilen van een V6 decoder voor een V7 decoder dan moet aanpakken? Of als iemand van proximus zelf dit kan oppikken?

Dit omruilen van een V6 naar v7 decoder zal iemand van het proximus forumteam zelf verder onderzoeken voor je als hier één van hen de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +3

@ddeconin  Dag, woensdag mag je deze via Bpost ontvangen ( voor het terug sturen is de handeling hetzelfde) mogelijk zit deze mail in de spammap.  Groetjes Luc

Reputatie 2
Badge

Hallo Luc, bedankt om dit voor me te proberen in orde maken. Ik ontving een ‘abonnementswijsziging met daarin een leverdatum voor de Decoder op de 3e en een bericht van bpost dat er een pakket zou aangemaakt worden door proximus voor levering op de 4e. Het pakket staat volgens de track & trace nog ‘bij Proximus’ ... 

D.

Reputatie 2
Badge

@ddeconin  Dag, woensdag mag je deze via Bpost ontvangen ( voor het terug sturen is de handeling hetzelfde) mogelijk zit deze mail in de spammap.  Groetjes Luc

@Luc.M Ik ontving inmiddels een abonnementswijziging met daarin een leverdatum voor de Decoder op de 3e en een bericht van bpost dat er een pakket zou aangemaakt worden door Proximus voor levering op de 4e. Het pakket staat volgens de track & trace nog ‘bij Proximus’. Enig idee wat er aan de hand is?

Hallo.

Wij zijn onlangs overgestapt van Tuttimus naar Flex.
Graag zou ik de V5 decoder willen omruilen voor een V7.
Ik meen op dit forum begrepen te hebben dat dit ook via deze weg kan?
Indien ja, hoe verloopt de omruiling en wat zijn de kosten?

Met vriendelijke groet.

omruilen is kosteloos en wordt opgestuurd waar je dan retourlabels krijgt om de oude terug te sturen, maar overmorgen komt iemand van Prox zelf, hier pas terug op het forum en kunnen natrekken of je recht hebt op een V7 decoder.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee overmorgen direct aan de slag kunnen.

Reageer