Beantwoord

V7 decorder bij Flex abonnement



Toon eerste bericht

200 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Abdeslam205  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover.
Gisteren werd de omruiling van je decoder ingeleid. Deze wordt begin volgende week geleverd.
De webpromo van het jaar gratis Disney+ is geldig voor elke nieuwe internetabonnee die voor Flex kiest. Jij had al een bestaand internet abonnement, waardoor deze promo helaas niet zal worden toegepast.
Groetjes,
Antonella

@Mutlie ik lees nu pas de pagina waarvan je link die je gestuurd hebt hierboven → https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/v7-decorder-bij-flex-abonnement-50705?postid=691322#post691322

Nu begrijp ik het misverstand het gaat daar niet over het recht hebben op een v7 decoder bij Flex maar in het algemeen dus ook voor niet flexers die willen omruilen voor een V7; maar bij mij ging het hier → https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/v7-decorder-bij-flex-abonnement-50705?postid=691318#post691318 over iemand die een flex pack heeft 

Misterij opgelost :slight_smile:

 

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  

Commerciële omruilingen van de huidige TV Box naar een andere TV Box waren in het verleden reeds mogelijk bij een bepaald type pack, en de omruiling was steeds gratis.

d4HDvRvZpg

 

Vanaf september zal een omruilkost van € 49 worden aangerekend indien de klant kiest voor een V7 Android TV Box.

Uitzondering:

  • commerciële omruiling naar V5c of V6 blijven gratis alsook technische (repair) swaps,
  • indien de klant de All Stars of All Stars & Sports tv-optie heeft of indien hij deze optie bestelt, zal de omruiling naar een Android TV Box ook gratis gebeuren.

Commerciële swaps worden enkel uitgevoerd op aanvraag van de klant, Proximus zal hiervoor geen pro-actieve communicaties sturen naar de bestaande klanten.

Dit is sinds 1/9/2021.

 

@Luc.M Bedankt voor deze bijkomende verduidelijking.

  1. Maar ik mag hier toch uit besluiten dat iemand die een flex pack heeft (zonder All Stars of All Stars & Sports tv-optie) en nog geen V7 decoder heeft,  zijn oude decoder kan gratis omgeruild worden voor een V7 decoder.
  2. Want ik stel vast dat zelfs iemand die een nieuw pack flex afsluit (zonder All Stars of All Stars & Sports tv-optie) niet default een V7 decoder opgestuurd krijgt, aangezien de vraag regelmatig gesteld wordt wat moet ik doen om mijn oude  decoder om te ruilen voor een V7.

Of zie ik het dan toch nog verkeerd?

gehoord dat nieuwe klanten een V7 recorder krijg ? zelf V5 compact gekregen sinds gisteren klant bij Proximus , wat van waar is geen idee  

Reputatie 7
Badge +3

@hanshosten  De wijziging van het pack en omruiling van de decoder zijn ingeleid. De V7 wordt deze week nog geleverd. De V5 mag je retourneren door gebruik te maken van het Bpost label dat je in bijlage van de bevestigingsmail terugvindt. Groetjes, Antonella

Vraag aan iemand die een flex pack heeft, maar geen v7 decoder heeft:
of je al deze weg gevolgd hebt op je decoder om een v7 decoder aan te vragen in ruil voor je oudere decoder? 

→ decoder Pickx startscherm naar > shop > apps > meer apps enz….

Krijg je daar dan eventueel een melding van een bedrag dat zal aangerekend worden?

Reputatie 2
Badge

@Luc.M ik ben nu reeds meer dan 2 weken aan het wachten op mijn decoder. Volgens Proximus was die verzonden maar volgens bpost is die nog bij Proximus. Reeds 3 keer naar klantendienst gebeld en telkens moet ik nog ‘enkele dagen’ geduld hebben. Inmiddels krijg ik telkens ‘dreigmailtjes ’ dat ik dringend mijn oude decoder moet terugsturen want dat ze anders zo’n 150€ gaan aanrekenen. Iemand spreken die het probleem kan oplossen is blijkbaar onmogelijk. Welke medewerker van proximus lost dit probleem eindelijk op? Aan allen die hun decoder proberen om te ruilen, zeg voor alle zekerheid eerst uw domiciliering op…. :-s

Beste

 

Ik heb mijn profiel aangevuld.

 

Mvg,

Hans

Reputatie 2
Badge

Hallo Luc, bedankt om dit voor me te proberen in orde maken. Ik ontving een ‘abonnementswijsziging met daarin een leverdatum voor de Decoder op de 3e en een bericht van bpost dat er een pakket zou aangemaakt worden door proximus voor levering op de 4e. Het pakket staat volgens de track & trace nog ‘bij Proximus’ ... 

D.

Ik hoop op een oplossing….

 

Badge +4

Ik van vrijdag opnieuw klant en heb ook de v5c gekregen, enkel klanten voor epic krijgen blijkbaar een v7.

@Danny64  Heb je per toeval de afmetingen van die V5C?

 

Ok RedsFan, bedankt voor je feedback en hopelijk beter internet bij Prox, maar dat zullen we dan later wel nog van je vernemen hé :relaxed:

Dit nog gevonden op de site: 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reacv4/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/je-krijgt-een-nieuwe-decoder.html

 

En ja… ik zit met zo’n oude bak…..

@RedsFan laat je ook eens weten als je wel degelijk een V7 decoder ontvangen hebt in je flex pack.

Reputatie 7
Badge +3

@ddeconin  Dossier 46798102 is hiervoor in behandeling bij de bevoegde dienst. De dossierbeheerder zal je hierover verder op de hoogte houden. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella

Het al dan niet tevreden zijn over de v7 is toch relatief zelf zijn er hier die een tweede v7 decoder aangevraagd  hebben en het is altijd het zelfde verhaal het is niet omdat er meerdere zijn die problemen hebben dat daarom iedereen miserie heeft.
Dat is trouwens met andere decoders ook zie maar de meldingen op het forum, en als je echt teveel problemen zou hebben met een v7 decoder dan is het toch heel simpel ruil hem dan gratis om voor een v5 compact bvb.
Enfin ieder doet wat hij niet laten kan …..

@Martin Ja… maar dan moet je er eerst ene krijgen he….

 

@Gunter Gheysens de afmetingen zijn  
V5-compact HD decoder (B:140 H:40 D:120 mm)

V7 UHD Android decoder (B:155 H:30 D:155 mm) 

Reputatie 1

Heb gisteren ook nog even contact gehad met de klantendienst en heb dit als antwoord gekregen :

Goedeavond,Peter.Voor het moment is de V7 decorder enkel bij een Epic pack,dit is nog niet van toepassing op de andere pack's.

Zal dus waarschijnlijk nog even wachten vooraleer deze beschikbaar zal zijn bij het flex abo. Wel raar dat ze het dan wel zeggen in het persbericht.

Reputatie 2
Badge

Ik begrijp het allemaal niet meer goed… 
Van een klantvriendelijk bedrijf zou ik toch verwachten dat ze:

  • Me uitleggen wat precies het probleem is.
  • Me op de hoogte houden van de stappen die worden ondernomen om het probleem op te lossen.
  • Een inschatting geven over wanneer het probleem opgelost zal zijn.
  • Een alternatieve oplossing voorstellen.

In dit geval doet Proximus niets van dit alles. Tijd om uit te kijken naar alternatieven?

@Martin Ja… maar dan moet je er eerst ene krijgen he….

 

@Gunter Gheysens daarom dat je best het antwoord van iemand van het proximus forumteam zelf afwacht maandag.

 De V5 is een HD decoder
De V7 decoder is een UHD Android Decoder

inderdaad maar ik denk dat ze het nog willen beperken tot een kleinere groep aangezien met de  V7 toch nog issues zijn en eens een tijd verder als alles meer op zijn poten staat en men meer zekerheid heeft dan de groep vergroten, vergelijk het maar als ze bv software updaten van decoders dan gaan ze die uit zekerheid ook niet naar alle decoders ineens sturen, zodat er tijd is om de reacties van een beperkt gebruikers met deze nieuwe update af te wachten, zodat als er toch moesten problemen opduiken dat dit bij een beperkte groep is en hun helpdesk niet overspoelt wordt met kwade telefoontjes :relaxed:

Reputatie 6
Badge +2

Is het dan zo dat zij die nu een V6 of een V7 krijgen toch nog wat proefkonijn zijn?

 

Reageer