Beantwoord

V7 decorder bij Flex abonnement



Toon eerste bericht

200 reacties

het is voldoende dat je die hier aanvraagt en de proximus forumedewerkers kunnen dit verder dan met je regelen als ze hier de draad opnemen, als dit niet meer vanavond is zal het pas voor maandag zijn aangezien zij hier in het weekend niet langskomen anders kun je in het weekend ook hiervoor bellen naar helpdesk 

Nog niet geholpen? Bel ons:

Vanuit België:

0800 22 800

Vanuit het buitenland:

+32 475 15 60 00

Openingsuren:

Op weekdagen van 8 tot 22u. Op zaterdag, zondag en feestdagen van 9 tot 22u.

Verloren of gestolen gsm: we blokkeren je kaart onmiddellijk, 24/7

FYI; De medewerkers zullen u inderdaad straks als ze hier de draad opnemen je wel verder helpen 

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen 
(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen straks.

Reputatie 2

Beste,

Ik ben onlangs via jullie diensten overgeschakeld op de Flex bundel.

Krijg ik dan ook een nieuwe modem en decoder?

Zal misschien ook mijn klankprobleem oplossen en mocht dit niet zo zijn zal ik mij een nieuwe TV aanschaffen, een 4 k toestel van Philips.

Zijn dan mijn huidige modem Bbox 3 en decoder nog bruikbaar?

 

Bedankt om dit even na te gaan aub

 

Nog een fijne avond,

 

NB: morgen, 8/11 of 9/11 komt de technieker toch langs maar ik vrees (en hij ook) dat het probleem zwz van de tv komt

 

Louis van Aken

voor de HD decoders heb ik dit ook altijd gelezen/gehoord van personen die beide in huis hebben dat de beeldkwaliteit van TN iets zou beter zijn, maar voor de UHD decoder zoals de V7 decoder, daar heb ik nog niks van gehoord, alleen de testers zouden dit kunnen weten als ze natuurlijk kunnen vergelijken met TN.

Reputatie 6
Badge +3

V7 al, ik heb ooit nog een V2 gezien.  🇩🇪

En ikke nog de V1

Dat was echt sukkelen..

 

 

https://www.astel.be/info/belgacom-lance-b-box-3-et-decodeur-v5_4307

Reputatie 6
Badge +3

Proximus:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

 

 

Ter info: er hangt ook een prijskaartje (49 euro) aan de V7 tenzij je Pickx All Stars abo hebt, dan “krijg” je hem gratis. (Zie https://www.proximus.be/nl/id_cr_android_tv_decoder/particulieren/toestellen/tv-apparatuur/android-tv-decoder.html, onderaan, veelgestelde vragen)

Onder voorwaarden stond toch dat bij flex de decoder gratis is , is dat dan onlangs veranderd?

NB: Ook bij flex S is de huurprijs decoder inbegrepen.

 

daar zie je niet direct een melding van de v7 staan.

De huur (van de 1e decoder) zal dan gratis zijn.
Je leest toch ook wat ik lees?
Ik vraag me wel af of bij defect van de oude (in mijn geval V5 met harde schijf) een V7 gratis wordt gegeven of een V5compact/V6?

alhoewel :relaxed:

wat zit er in de doos is het deze hier? 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Martin, @Mutlie  Ja klopt, bij een commerciele swap;

een commerciële swap naar een V7 decoder is betalend. De éénmalige omruilingskost bedraagt €49.

Uitzondering: voor klanten die beschikken over de optie All Stars of All Stars & Sports, is de omruiling gratis.

De klanten kunnen hun decoder ook zelf omruilen via TV ordering. Dit kan vanuit het Pickx startscherm naar > shop > apps > meer apps

Ok dan, tot hier toe had ik hier nog van niemand gelezen dat ze voor de v7 decoder moesten 49€ opleggen bij een flex pack. 

 

@Luc.M maar wat wordt er juist bedoelt met een commerciële swap.

bvb iemand die een nieuw pack Flex afsluit valt die daar dan onder?

of geldt dit enkel voor iemand die van pack veranderd naar een flex pack.

ik stel die vraag omdat ik hier en op ander socials al verschillende keren gelezen heb dat sommigen gewoon hun decoder konden omruilen voor een v7 decoder in hun flex pack, dan zou dit wel heel grote toeval zijn dat die allemaal All Stars of All Stars & Sports, in hun pak hadden, tenzij dit recent veranderd is natuurlijk?

Ik vraag me wel af of bij defect van de oude (in mijn geval V5 met harde schijf) een V7 gratis wordt gegeven of een V5compact/V6?

Ik heb tot hiertoe nog nooit iets anders gelezen als je een flex pack had kon je gratis je oude decoder omruilen voor een v7 en zelfs als die niet defect was.

@Luc.M 
aanvullend: wat bij een defect van de oude decoder in een nieuw Flex-pack?
Ter info: ik heb een nieuwe Flex en een oude V5, volgens de de vriendelijke mevrouw die de omzetting  heeft geregeld geen V7 nodig. (of is er een andere reden zoals verbindingssnelheid?)

Reputatie 2
Badge

@Joel M Bij de ‘details van de aanvraag’ (7 december) van mijn uiteindelijk geleverde V7 decoder zat geen retourbiljet voor de oude decoder. Het zit ook niet apart in mijn spam. Bij de vorige mislukte poging (‘17/11’) zat wel een retourbiljet. Mag ik dat gebruiken of bezorgt u me nog een nieuw retourbiljet?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick G    Dag Patrick, order zit in het systeem. Decoder staat nu met levering op 18/12/2020 door Bpost. Groetjes Luc

ps;  label om oud toestel terug te sturen is gemaild ( pas op kan in de spam-box terecht komen)

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Ja is pas vrij recent. Ik doe navraag hoe het juist in mekaar zit. Ik laat nog info. Groetjes

Badge +4

Dit weekend zal je hier nu geen antwoord krijgen (pas vanaf maandag) maar ik neem aan dat je wel het retourbiljet kan gebruiken…. het zal wel terecht komen.

@Mutlie kijk al eens wat je gegarandeerd snelheid aangeeft op http://proximus.be/internetsnelheid of die hoog genoeg is.

Wat ik mij wel ook afvraag indien je bvb 45 Mbps haalt of een tweede bijkomende v7 decoder dan zonder problemen te geven mogelijk is?

@Martin  Ja is pas vrij recent. Ik doe navraag hoe het juist in mekaar zit. Ik laat nog info. Groetjes

Ok bedankt Luc dat je dit wilt verder navragen, dat verklaart natuurlijk al veel als het vrij recent is natuurlijk.

@Mutlie kijk al eens wat je gegarandeerd snelheid aangeeft op http://proximus.be/internetsnelheid of die hoog genoeg is.

Wat ik mij wel ook afvraag indien je bvb 45 Mbps haalt of een tweede bijkomende v7 decoder dan zonder problemen te geven mogelijk is?

Gegarandeerd is (op dit moment?) 18,6 Mbps download - 5,6 Mbps upload
Ik begrijp dat dit 30 Mbps moet zijn, maar zeggen dat het niet nodig is om een V7 te installeren is niet hetzelfde als: het kan niet, want de lijn is onvoldoende.

Beste

 

Ik heb een week geleden of minder mijn abonnement gewijzigd naar de Flex S (ik had eerst Internet  Comfort). Op de productpagina stond er dat je de nieuwe V7 android decoder zou krijgen en een jaar gratis Disney+.

Ik heb over beiden nog niks gehoord en ik heb ook geen mails gekregen met enige info. Zou iemand mij kunnen helpen?

 

Met vriendelijke groet

Inderdaad je snelheid is gewoonweg te laag.
en rekening houden met de eventuele verhogingen van snelheid die mogelijk zouden kunnen zijn (wordt bepaald door het automatisch lijnmeetsysteem = DLM) daar wordt geen rekening mee gehouden want zelfs al krijg je die verhoging, dan kan die ook bvb na een tijd om één of andere reden terugvallen, als de stabiliteit van je lijn en die van anderen daardoor in het gedrang komen die in de zelfde distributie kabel zitten als u.

Reageer