Vraag

V7 decoder een hoop miserie

  • 16 November 2020
  • 43 reacties
  • 2391 Bekeken

Sinds enkele maanden ben ik de eigenaar van de Android-V7 decoder.

Omdat ik bij All Stars ook Disney te zien kreeg, moest ik hiervoor mijn decoder vervangen door een V7 decoder.

Hieronder een opsomming van ergernissen:

  1. Opnames: 
    1. Opnames lang bewaren gaat totaal niet meer:  Dus een ganse seizoen van een serie opnemen : vergeet het. max 60 dagen, dus 12 aflevering kom je aan 84 dagen. Onbegrijpelijk dat een basis functie als opnames bewaren niet meer gaat.  Hierdoor zijn al meerdere opnames verloren gegaan.
    2. Opnames die via de vorige decoder langer bewaard zijn, zijn niet meer zichtbaar.
    3. Geen visuele indicatie meer van welke opname je al / niet hebt bekeken
    4. Stop je met kijken om later verder te gaan: je kan niet verder kijken,  nee terug vanaf begin starten.
    5. Meerdere opnames verwijderen: gaat niet
    6. Opnames voorkeuren instellen gaat niet: bv  : opnemen van enkele laatste seizoen of ganse serie, of kies enkel de nieuwe (niet de herhalingen). Niks mogelijkheid, alles wordt opgenomen.
  2. Verder/doorspoelen: 
    1. Bij V7 tov V6 een nog grotere ramp
      1. Waarom per 30 seconden
      2. of zeer snel met een mini schermpje.  Onmogelijk om te spoelen naar moment dat je wenst, altijd ben je minuten te ver, terug spoelen, opnieuw verder spoelen. FUCK!
  3. Algemeen
    1. waarom kan je dat beginscherm niet uitschakelen en direct TV beginnen te kijken?
    2. waarom als je op menu: ‘live TV’ klikt je terug een ander menu krijgt.
  4. bugs
    1. P130
    2. P131
    3. onmogelijk om af te spelen
    4. 10-keer heropstarten: 
    5. beeld maar geen geluid
    6. heb je spotify of YouTube gebruikt, gegarandeerd loopt decoder nadien paar keren vast.

 

Nu krijg ik vandaag via telefoon van de operator te horen dat hiervoor gewoon geen oplossing gaat komen! Schandelijk!!

Dit is toch beschamend om dit klanten aan te bieden!  De basisfuncties van TV kijken, opnemen, doorspelen werken niet. Hier moet een oplossing voor komen, dit kan echt niet zo een slechte kwaliteit.

 

Ik hoop dat proximus zich toch nog gaat bedenken en het woord “klantenservice”, ver onder het stof verstopt, terug gaat zoeken!

 


43 reacties

Van al die mankementen (ook al door anderen gemeld op het forum) is proximus op de hoogte, het is de oplossing die uitblijft !

als dit waar wat de operator je vertelt heeft, (operatoren zoals je weet durven elkaar wel eens tegenspreken) dan gaat de v7 de zelfde weg op als de V6 die ook al niet meer gecommercialiseerd wordt. 

Reputatie 4
Badge +1

Hopelijk ! 

T WORDT TIJD VOOR EEN DEFTIGE ONTVANGER !!

Bij Telenet lees ik bijna niks over boxen die niet werken , daar lukt het wel dan ....

 

 

 

 

 

 

 

 

ik heb het eigenlijk nog niet opgezocht maar werken die nu wel al met een android decoder?

Want van de gewone decoder zoals de v5 compact daar heb ik nu echt geen problemen mee dus die is wel stabiel en wel wat meer vergelijkbaar met TN !

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb hier een Formuler Z 8 op Android voor IPTV .. werkt zonder problemen ....

ja maar daarmee hebben we natuurlijk nog altijd geen v7 decoder die werkt zonder problemen hé :wink:

@Martin

Ja telenet heeft nu ook reeds TV box..

Er zijn ook nog andere decoders in omloop.

 

ook op ene op Android TV

Reputatie 7
Badge +2

Bij de aankondiging van de v7 decoder op Android Operator Tier platform, zag alles er nochtans zeer goed uit. Ook op veel internationale fora wordt er met veel trom over gesproken. bvb hier:https://www.broadbandtvnews.com/2020/11/12/new-proximus-decoder-by-technicolor-has-android-p-built-in/

Wat mij opvalt in deze communicatie is dat PX genoemd wordt als eerst in Europa die dit uitrolt. Iets zegt mij dat ze dit heel goedkoop hebben kunnen laten ontwikkelen om als eerst proefkonijn te zijn. Desondanks werkt de PR van de ontwikkelaar Technicolor gewoon door en luidt het de klok van een perfecte set top box. 

Zowel hier als op het Franstalige forum van PX lees ik andere dingen. Ik heb beslist dat ik hem niet wil. Het moment dat ik zou verplicht worden tot deze box, sluit ik mijn TV bij PX af. Zo simpel is het. 

Naast alle fouten die al meermaals zijn vermeld voor de basisfuncties als opnemen, terugspoelen zelfs gewoon TV kijken, is er ook nog de zendernummering die niet kan aangepast worden en hoor ik vaak dat android TV apps door deze operator Tier kunnen geblokkeerd worden. Dus alleen de apps die PX wil dat je gebruikt, staan erin. Dat vind ik schandalig. 

Ik vind het model van Molotov TV uit Frankrijk toch veel beter: één app voor verschillende platformen. Alles verloopt in de cloud. Je opnames zijn niet beperkt in tijd en wil je meer opslagruimte dan kan je die erbij kopen. Het werkt dus als een echt PVR. Geen gedoe met set top boxen. Met een abo zonder data limiet zou ik direct kiezen voor dat model mocht het hier beschikbaar komen.

Wie wordt er de challenger in de Belgische markt met een Molotov TV model?

zolang Prox de  nog resterende problemen niet kan oplossen zullen ze niet vlug de klanten verplichten  om een V7 in huis te nemen en zal de V5 compact wel zolang gecommercialiseerd worden!

Zelfde problemen hier. Overweeg sterk om terug over te schakelen naar Telenet of Orange

Reputatie 7
Badge +4

We blijven steeds aan oplossingen en verbeteringen werken. We testen momenteel een nieuwe firmware en zodra die goedgekeurd is, zal die uitgerold worden.

Hier vind je een mooi overzicht van gekende problemen en wat er aan gedaan zal worden. 

De foutmeldingen die je krijgt op je decoder kunnen liggen aan eens lechte verbinding tussen je decoder en ons netwerk. Ik heb de lijnen van @DDDG en @Kristof82 nagekeken en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak op de verbinding tot aan de modem. Een mogelijke oorzaak is dan de verbinding tussen je modem en decoder. Als je de mogelijkheid hebt om je decoder met een kabel te verbinden met je modem (als dat nog niet het geval is) om zo te testen of je foutmeldingen zoals P130 dan nog krijgt kunnen we al een aantal mogelijke oorzaken uitsluiten. 

Had zelf al een vermoeden dat de verbinding niet goed werkt. Bv als ik een film op Disney+ kijk blijft deze 5 tot 20x hangen, deze valt enkel verder te bekijken door even terug te spoelen en dan te herstarten. De modem en de decoder zijn rechtstreeks verbonden met een kabel, dus daar ligt het ook niet aan. Misschien problemen met de modem zelf?

Reputatie 7
Badge +4

Had zelf al een vermoeden dat de verbinding niet goed werkt. Bv als ik een film op Disney+ kijk blijft deze 5 tot 20x hangen, deze valt enkel verder te bekijken door even terug te spoelen en dan te herstarten. De modem en de decoder zijn rechtstreeks verbonden met een kabel, dus daar ligt het ook niet aan. Misschien problemen met de modem zelf?


kan je dit even testen met een andere ethernetkabel of een andere port op de modem ?

Beste, ik heb 2 v7 decoders en heb op beide hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +4

Beste, ik heb 2 v7 decoders en heb op beide hetzelfde probleem


dan kunnen we best je modem omruilen om dit te verhelpen
als dit ok voor je is
 

Voor mij geen probleem, hoe wordt dit dan verholpen? Hoor ik zelf hiervoor iets te doen?

FYI: dan zal dit verstuurd worden met Bpost als een prox forummedewerker dit hier leest.

Reputatie 7
Badge +4

@DDDG Je nieuwe modem werd opgestuurd. Je zal op je gsm een bericht krijgen als je hem kan ophalen in de Press shop in de Gasthuisstraat. 

Inderdaad nog veel problemen met de android decorder en als het waar is dat er geen oplossing komt, is het simpel voor mij: back to telenet binnen 10 maand.

Reputatie 2
Badge

Ik vraag me af , dienen V6 werkt net zoals de V7 niet met de coax kabel? 

Dus als proximus internet plat ligt ligt alles plat? 

Zelfs met de coax jaren geleden had ik dat probleem voor. 

Iedere maand had ik 6 keer kleine pannen en 1 grote en er was gewoon geen oplossing voor dat was nog het ergste van allemaal. 

Hoe kan dat nu dat als er wat is zowel internet en tv volledig plat is? Zou echt niet mogen ano bijna 2022. 

Ik vraag mij ook af hoe dit juist in elkaar steekt of die pickx TV app op de v7 over een aparte VLAN werkt zodanig als het internetsignaal uitvalt of je dan nog kunt verder kijken netzoals bij de V5 decoder bvb

Reputatie 7
Badge +4

@Andy_043 @Martin We werken niet via de coaxkabel voor onze decoders. Je  decoder is wel op onze modem aangesloten en krijgt zijn signaal via die weg. Je modem moet sowieso gesynchroniseerd zijn om de TV te laten werken (DSL-led moet constant branden). 

De V7 decoder werkt via een nieuw streamingplatform waarvoor internet inderdaad een vereiste is

De V6 decoder gebruikt dit streamingplatform nog niet, dus werkt momenteel nog zonder internet. Van zodra de streamingplatformen voor alle decoders aangepast worden, zal internet wel een vereiste zijn.  Die datum is vandaag nog niet gekend. 

Van zodra de streamingplatformen voor alle decoders aangepast worden, zal internet wel een vereiste zijn. 

@HadewychT je zegt alle decoders dus ook bv de V5C, als dit zo is/zou zijn, dan wil dit toch zeggen dat die V5C decoder dan ook op de Pickx app zal moeten draaien (waarvoor internet nodig is) om TV te kunnen kijken? 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin De V5(C) zal op termijn ook via dat platform werken. Het kan inderdaad dat er dan ook gebruik zal gemaakt worden van de pickx app. Dit zou ik moeten navragen om zeker te zijn, maar het zal dan sowieso gecommuniceerd worden naar de gebruikers van de V5 (C)

@HadewychT Dat zou ik heel erg appreciëren moest je dit voor mij eens willen navragen.

Reageer