Vraag

V7 decoder een hoop miserie

  • 16 November 2020
  • 43 reacties
  • 2403 Bekeken


Toon eerste bericht

43 reacties

De V5 met harde schijf? De opgenomen programma’s staan op de interne harde schijf van de V5 en zijn dus niet meer te bekijken op de V7.
Op de V7 is de maximale houdbaarheid van een opname 60 dagen.

We hebben ondertussen alles hierboven vermeld toegepast en uitgeprobeerd maar niets hiervan helpt. We blijven helaas de zelfde problemen hebben. 

Had zelf al een vermoeden dat de verbinding niet goed werkt. Bv als ik een film op Disney+ kijk blijft deze 5 tot 20x hangen, deze valt enkel verder te bekijken door even terug te spoelen en dan te herstarten. De modem en de decoder zijn rechtstreeks verbonden met een kabel, dus daar ligt het ook niet aan. Misschien problemen met de modem zelf?

@HadewychT hier ook zelfde gekende problemen en sinds enkele weken meer en meer problemen met beeld. Zie hieronder. En heel vaak is het beeld over "gesatureerd"(overdreven contrast en felle rode kleuren.). Enkel herstarten lost het probleem tijdelijk op. Al verschillende resets uitgevoerd, hdmi-kabel vervangen maar niets helpt. Is een nieuw toestel een mogelijke oplossing? 

 

Badge +4

Normaal is het de bedoeling dat je Hdmi kabel gebruikt die mee geleverd is in de doos van de V7.

Wij gebruiken de hdmi-kabel die meegeleverd is en hebben evenveel problemen. Hebben kabels gewisseld om te zien of er een verschil zou zijn maar tevergeefs. 

is uw v7 direct verbonden aan de bbox over utp netwerkkabel, indien niet en als je de mogelijkheid hebt om met een tijdelijke lange netwerkkabel deze te verbinden met de bbox dan zou het al duidelijker worden of het eventueel iets te maken heeft met de tussenliggende draadloze verbinding.

Heb je de bbox ook al eens gereset = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Reputatie 7
Badge +4

@DDDG Je nieuwe modem werd opgestuurd. Je zal op je gsm een bericht krijgen als je hem kan ophalen in de Press shop in de Gasthuisstraat. 

Reputatie 7
Badge +4

Had zelf al een vermoeden dat de verbinding niet goed werkt. Bv als ik een film op Disney+ kijk blijft deze 5 tot 20x hangen, deze valt enkel verder te bekijken door even terug te spoelen en dan te herstarten. De modem en de decoder zijn rechtstreeks verbonden met een kabel, dus daar ligt het ook niet aan. Misschien problemen met de modem zelf?


kan je dit even testen met een andere ethernetkabel of een andere port op de modem ?

Beste, ik heb 2 v7 decoders en heb op beide hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +4

Beste, ik heb 2 v7 decoders en heb op beide hetzelfde probleem


dan kunnen we best je modem omruilen om dit te verhelpen
als dit ok voor je is
 

Voor mij geen probleem, hoe wordt dit dan verholpen? Hoor ik zelf hiervoor iets te doen?

FYI: dan zal dit verstuurd worden met Bpost als een prox forummedewerker dit hier leest.

Van al die mankementen (ook al door anderen gemeld op het forum) is proximus op de hoogte, het is de oplossing die uitblijft !

als dit waar wat de operator je vertelt heeft, (operatoren zoals je weet durven elkaar wel eens tegenspreken) dan gaat de v7 de zelfde weg op als de V6 die ook al niet meer gecommercialiseerd wordt. 

Reputatie 4
Badge +1

Hopelijk ! 

T WORDT TIJD VOOR EEN DEFTIGE ONTVANGER !!

Bij Telenet lees ik bijna niks over boxen die niet werken , daar lukt het wel dan ....

 

 

 

 

 

 

 

 

ik heb het eigenlijk nog niet opgezocht maar werken die nu wel al met een android decoder?

Want van de gewone decoder zoals de v5 compact daar heb ik nu echt geen problemen mee dus die is wel stabiel en wel wat meer vergelijkbaar met TN !

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb hier een Formuler Z 8 op Android voor IPTV .. werkt zonder problemen ....

ja maar daarmee hebben we natuurlijk nog altijd geen v7 decoder die werkt zonder problemen hé :wink:

Reageer