Vraag

V7 decoder een hoop miserie

  • 16 November 2020
  • 43 reacties
  • 2403 Bekeken


Toon eerste bericht

43 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@DDDG Je nieuwe modem werd opgestuurd. Je zal op je gsm een bericht krijgen als je hem kan ophalen in de Press shop in de Gasthuisstraat. 

FYI: dan zal dit verstuurd worden met Bpost als een prox forummedewerker dit hier leest.

Voor mij geen probleem, hoe wordt dit dan verholpen? Hoor ik zelf hiervoor iets te doen?

Reputatie 7
Badge +4

Beste, ik heb 2 v7 decoders en heb op beide hetzelfde probleem


dan kunnen we best je modem omruilen om dit te verhelpen
als dit ok voor je is
 

Beste, ik heb 2 v7 decoders en heb op beide hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +4

Had zelf al een vermoeden dat de verbinding niet goed werkt. Bv als ik een film op Disney+ kijk blijft deze 5 tot 20x hangen, deze valt enkel verder te bekijken door even terug te spoelen en dan te herstarten. De modem en de decoder zijn rechtstreeks verbonden met een kabel, dus daar ligt het ook niet aan. Misschien problemen met de modem zelf?


kan je dit even testen met een andere ethernetkabel of een andere port op de modem ?

Had zelf al een vermoeden dat de verbinding niet goed werkt. Bv als ik een film op Disney+ kijk blijft deze 5 tot 20x hangen, deze valt enkel verder te bekijken door even terug te spoelen en dan te herstarten. De modem en de decoder zijn rechtstreeks verbonden met een kabel, dus daar ligt het ook niet aan. Misschien problemen met de modem zelf?

Reputatie 7
Badge +4

We blijven steeds aan oplossingen en verbeteringen werken. We testen momenteel een nieuwe firmware en zodra die goedgekeurd is, zal die uitgerold worden.

Hier vind je een mooi overzicht van gekende problemen en wat er aan gedaan zal worden. 

De foutmeldingen die je krijgt op je decoder kunnen liggen aan eens lechte verbinding tussen je decoder en ons netwerk. Ik heb de lijnen van @DDDG en @Kristof82 nagekeken en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak op de verbinding tot aan de modem. Een mogelijke oorzaak is dan de verbinding tussen je modem en decoder. Als je de mogelijkheid hebt om je decoder met een kabel te verbinden met je modem (als dat nog niet het geval is) om zo te testen of je foutmeldingen zoals P130 dan nog krijgt kunnen we al een aantal mogelijke oorzaken uitsluiten. 

Zelfde problemen hier. Overweeg sterk om terug over te schakelen naar Telenet of Orange

zolang Prox de  nog resterende problemen niet kan oplossen zullen ze niet vlug de klanten verplichten  om een V7 in huis te nemen en zal de V5 compact wel zolang gecommercialiseerd worden!

Reputatie 7
Badge +2

Bij de aankondiging van de v7 decoder op Android Operator Tier platform, zag alles er nochtans zeer goed uit. Ook op veel internationale fora wordt er met veel trom over gesproken. bvb hier:https://www.broadbandtvnews.com/2020/11/12/new-proximus-decoder-by-technicolor-has-android-p-built-in/

Wat mij opvalt in deze communicatie is dat PX genoemd wordt als eerst in Europa die dit uitrolt. Iets zegt mij dat ze dit heel goedkoop hebben kunnen laten ontwikkelen om als eerst proefkonijn te zijn. Desondanks werkt de PR van de ontwikkelaar Technicolor gewoon door en luidt het de klok van een perfecte set top box. 

Zowel hier als op het Franstalige forum van PX lees ik andere dingen. Ik heb beslist dat ik hem niet wil. Het moment dat ik zou verplicht worden tot deze box, sluit ik mijn TV bij PX af. Zo simpel is het. 

Naast alle fouten die al meermaals zijn vermeld voor de basisfuncties als opnemen, terugspoelen zelfs gewoon TV kijken, is er ook nog de zendernummering die niet kan aangepast worden en hoor ik vaak dat android TV apps door deze operator Tier kunnen geblokkeerd worden. Dus alleen de apps die PX wil dat je gebruikt, staan erin. Dat vind ik schandalig. 

Ik vind het model van Molotov TV uit Frankrijk toch veel beter: één app voor verschillende platformen. Alles verloopt in de cloud. Je opnames zijn niet beperkt in tijd en wil je meer opslagruimte dan kan je die erbij kopen. Het werkt dus als een echt PVR. Geen gedoe met set top boxen. Met een abo zonder data limiet zou ik direct kiezen voor dat model mocht het hier beschikbaar komen.

Wie wordt er de challenger in de Belgische markt met een Molotov TV model?

ook op ene op Android TV

@Martin

Ja telenet heeft nu ook reeds TV box..

Er zijn ook nog andere decoders in omloop.

 

ja maar daarmee hebben we natuurlijk nog altijd geen v7 decoder die werkt zonder problemen hé :wink:

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb hier een Formuler Z 8 op Android voor IPTV .. werkt zonder problemen ....

ik heb het eigenlijk nog niet opgezocht maar werken die nu wel al met een android decoder?

Want van de gewone decoder zoals de v5 compact daar heb ik nu echt geen problemen mee dus die is wel stabiel en wel wat meer vergelijkbaar met TN !

Reputatie 4
Badge +1

Hopelijk ! 

T WORDT TIJD VOOR EEN DEFTIGE ONTVANGER !!

Bij Telenet lees ik bijna niks over boxen die niet werken , daar lukt het wel dan ....

 

 

 

 

 

 

 

 

Van al die mankementen (ook al door anderen gemeld op het forum) is proximus op de hoogte, het is de oplossing die uitblijft !

als dit waar wat de operator je vertelt heeft, (operatoren zoals je weet durven elkaar wel eens tegenspreken) dan gaat de v7 de zelfde weg op als de V6 die ook al niet meer gecommercialiseerd wordt. 

Reageer