Vraag

V7 Compatibel met een oudere versterker?

  • 9 October 2020
  • 6 reacties
  • 305 Bekeken

Er is vandaag een technieker geweest die heeft ons een nieuwe decorder V7 geinstalleerd. Maar nu werkt die precies niet op onze versterker.

Onze tv en versterker hebben niet de functie ARC

Hoe kunnen we onze versterker laten werken samen met de decorder V7?

HDMI van decorder naar versterker en hdmi van versterker naar tv.

Wie kan ons helpen?

 


6 reacties

ik weet niet of er een spdif verbinding kan gemaakt worden met de v7!

Reputatie 4
Badge +1

Ja, spidf dat kan ...

@Danny64 Maar mss werkt dat dan ook niet :slight_smile:

 

Reputatie 4
Badge +1

Inderdaad , zou best kunnen... 😉

Reputatie 7
Badge +4

De beste methode is om zowel je decoder als het surroundsysteem met de tv te verbinden, maar daar heb je inderdaad ARC voor nodig. 

Indien je dat niet hebt, zoals in het geval van valerieS, kan je de decoder verbinden met je surround en je surround met de TV. Dit kan zowel via HDMI als via SPDIF. 

De beste methode is om zowel je decoder als het surroundsysteem met de tv te verbinden, maar daar heb je inderdaad ARC voor nodig. 

Indien je dat niet hebt, zoals in het geval van valerieS, kan je de decoder verbinden met je surround en je surround met de TV. Dit kan zowel via HDMI als via SPDIF. 

Ik heb het nog maar net geprobeerd, wegens ziekte.

Nu ik heb bovenstaande geprobeerd en dit werkt niet. Ik heb via HDMI de decorder verbonden met het surround en mijn surround met de tv beide via een HDMI kabel.

Als ik de tv, decorder en surround opzet detecteerd het surround direct mijn decorder, en zie ook meteen dat het werkt ook een beetje klank maar die duidelijk. Na dit springt mijn surround direct op TV/SAT.. Het is precies zo dat de decorder niet wil samenwerken met het surround. Want als ze net op dezelfde manier de playstation aansluiten werkt het wel.

Kan mij hierbij iemand helpen misschien?

Alvast bedankt

 

Reageer