V6 zwart scherm

  • 27 August 2019
  • 9 reacties
  • 454 Bekeken

Problemen met je V6 decoder en een audio versterker/reciever? HDCP 2.2 foutmelding?

--> de V6 decoder heeft een bug waardoor de handshake niet correct verloopt na het opstarten van je decoder. Volgens proximus is dit niet hun probleem. Echter geeft de decoder na spanning opnieuw aan te sluiten kortstondig in stap 1 (controleren van decoder) WEL beeld. Daarna PAS verdwijnt het beeld en krijg je de HDCP 2.2 foutmelding.

Met de V5 decoder is het geen probleem.

In andere topics hierover geef ik iets meer uitleg. Hopelijk kan ik jullie veel gezever sparen hiermee. Proximus MOET hun fout hier in erkennen in plaats van hun klanten naar een oplossing te laten zoeken.

This topic has been closed for comments

9 reacties

Ik heb ook dit probleem! Help!

met de V4 decoder geen enkel probleem. Hier sta ik nu zonder beeld. Rechtstreeks aansluiten op mijn tv is geen optie. Ik heb hier voor 2000 euro aan speakers en 500 voor een nieuwe versterker, TV kost 1500 euro. Maar de V6 decoder van proximus zorgt voor problemen ...
Extra Info

klantendienst zei eerst "niet ons probleem want er zit een toestel tussen". Echter wanneer u de decoder heropstart met het aan/uit knopje aan de achterzijde dan zie je de melding tevoorschijn komen "nakijken van de decoder stap 1" op de tv...

Het beeld komt dus wel door via de reciever!! Daar ligt het probleem NIET!

--> na stap 1 is het beeld plots weg en daarna krijg ik opnieuw de befaamde melding "Deze inhoud kan niet worden weergegeven omdat uw TV geen hdcp 2.2 ondersteund".

Dit is voor mij het bewijs dat het aan de decoder ligt een een softwareprobleem / bug is.
Proximus ...
Heeft stap één dan een HDCP controle vandoen ?
dat weet ik niet maar daar lijkt het toch op
Probleem is dus opgelost met een V5 decoder. Aan alle mensen die het probleem nog hebben, laat jullie NIET doen op het argument dat het zogezegd aan de versterker ligt! Zelf met de V6 krijg je na een stroomuitval even beeld via een versterker!

zever, gezever !

erken het probleem tenminste proximus ...
INFO oplossing !!!

met de V5 decoder geen enkel probleem!!

klantendienst zegt eerst "niet ons probleem want er zit een niet proximus toestel tussen". Echter wanneer u de V6 decoder heropstart met het aan/uit knopje aan de achterzijde dan zie je de melding tevoorschijn komen "nakijken van de decoder stap 1" via de reciever op je tv.

Het beeld komt dus WEL door via de reciever met de V6 decoder !! Daar ligt het probleem NIET!

--> na stap 1 is het beeld plots weg en daarna krijg ik opnieuw de befaamde melding "Deze inhoud kan niet worden weergegeven omdat uw TV geen hdcp 2.2 ondersteund".

= bewijs dat het aan de V6 decoder ligt een een softwareprobleem / bug is.

Als je aandringt bij proximus krijg je een V5 toegestuurd (bedankt proximus), daarmee werkt het wel. Het zou echter beter zijn als je dit probleem direct toegeeft en de mensen helpt. Had ik niet zo assertief geweest dan stond ik hier nu met een geluidsinstallatie die ik niet kon gebruiken ...
TUI: Maar daarvan zijn ze toch al een tijd van op de hoogte en inderdaad het is met de v6 dat dit probleem begonnen is (al verschillende keren gemeld werd op het forum enz..) .
Het probleem is dat er nog blijkbar geen oplossing voor is!
Nu vraag ik mij af wat het met de V7 gaat worden, al is die wel van een ander fabrikant en moet het niet altijd tegenslaan hé ☺️
Echter geeft de decoder na spanning opnieuw aan te sluiten kortstondig in stap 1 (controleren van decoder) WEL beeld. Daarna PAS verdwijnt het beeld en krijg je de HDCP 2.2 foutmelding


Dit zou ook kunnen betekenen dat de HDCP2.2 detectie nog niet actief is op dit moment.

Maar inderdaad de deze probleemmeldingen zijn meer begonnen als de v6 in gebruik gekomen is.
TUI: Maar daarvan zijn ze toch al een tijd van op de hoogte en inderdaad het is met de v6 dat dit probleem begonnen is (al verschillende keren gemeld werd op het forum enz..) .
Het probleem is dat er nog blijkbar geen oplossing voor is!
Nu vraag ik mij af wat het met de V7 gaat worden, al is die wel van een ander fabrikant en moet het niet altijd tegenslaan hé ☺️


hopelijk! Als het ergens een hardware probleem is die softwarematig dan niet op te lossen is dan is het wel erg dat proximus doet alsof hun neus bloed tegenover klanten. Ok hoeveel klanten hebben deze configuratie thuis? 1 op 200 misschien? Maar dat neemt niet weg dat die mensen hun factuur betalen 😉.