Vraag

V6 op een fritzbox 7490

  • 11 February 2018
  • 8 reacties
  • 794 Bekeken

Reputatie 1
Kan ik de v6 aan de praat krijgen zonder bbox3?

2x geprobeerd om de v6 te starten op de fritzbox 7490 (v 06.52 proximus whitelisted) maar krijg 2x vraag of de decoder goed geconnecteerd is (rechtstreeks en via switch beiden hetzelfde). Maakt dus geen connectie.

De v5 die hier nu staat werkt wel zonder problemen (hangt aan een switch achter de fritzbox 7490)

Bekabeling v5 in v6 werkt ook niet

Of ligt het aan IPv6 dat niet aanstaat (net ondervonden maar ben niet thuis)

De. Oude bbox 2 ligt hier wel nog. Kan ik eventueel wel omwisselen want hebt de bbox 3 nog niet uiteraard

8 reacties

Nee er moet een aanpassing gebeuren door AVM naar het schijnt.
> klik hier
Reputatie 1
Ik wou te weten komen of hier andere mensen meelezen. Op userbase.be zit ik uiteraard ook. That's me 😉
Aha ja , dan maar afwachten naar de ervaring van anderen, het probleem is dat er van proximus uit niet veel zal op gereageerd worden vrees ik, aangezien ze geen ondersteuning geven op andere VDSL modem/routers, maar je weet maar nooit hé, 'k ben even benieuwd als u ☺️
Reputatie 1
@Martin staat bij jou IPv6 aan? Bbox3 neem ik aan?

Edit ja lap daar heb je het admin pw voor nodig zo blijkt... Betekent wel dat het standaard aanstaat natuurlijk...
'k zal nog eens checken en inloggen via http://192.168.1.1 als User met password dat op de bbox3 staat om te zien dat ik kan zien of IPv6 opstaat
Zoals je zegt normaal staat dit standaard aan.

Edit: ik vind daar toch nergens iets van terug , maar Ipv6 is ook maar voor de buitenwereld en nog niet op lokaal lan
Edit2: kan ik wel zien dat er een IPv6 adres is als ik via internet opvraag wat mijn IP adres is.
Reputatie 1
IPv6 aanzetten komt op hetzelfde neer. Eens een reset geprobeerd en dan toch een andere melding (ip adres melding)...
Reputatie 1
Martin, kan je eens nakijken welk IP je v6 decoder gekregen heeft ?
v6 = 192.168.1.1.64

Reageer