Vraag

V6 doorspoelen

  • 27 September 2022
  • 17 reacties
  • 267 Bekeken

Badge
  • Motivator
  • 58 reacties

Goede morgen
Sinds afgelopen weekend ondervind ik iets vreemds bij het doorspoelen van opnames.
De tijdsbalk loopt door maar de beelden blijven vaak stilstaan. Dit op alle snelheden.
Modem en V6-decoder al heropgestart.
Nog iemand die dit heeft gemerkt?

 


17 reacties

Als je een herstart doet is het altijd best van eerst de decoder stroomloos te zetten en dan de bbox 10 sec stroomloos zetten en als die volledig opgestart is (je terug kunt surfen) dan de decoder terug onder spanning zetten.

Badge

@Martin In die volgorde heb ik het gedaan.

staat er mss nog een bridge/plc/wifi booster enz.. tussen decoder en bbox, anders best ook deze eens stroomloos zetten.

Badge

Nee, er staat niks tussen.

Dan zullen we moeten afwachten tot een Prox forummedewerker (moderator) hier meer weet over te vertellen.

Reputatie 7
Badge +4

@BMF Ik heb je lijn nagekeken en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem. Kan je eens testen of het verholpen is na een reset van je decoder ?

Badge

Hard reset heeft niet geholpen.
Het probleem doet zich vooral voor als je in “tweede versnelling” doorspoelt.

Reputatie 7
Badge +5

@BMF Kan je ook je modem eens resetten? 

Badge

@DaisyS  Helaas, de reset van de modem heeft niet geholpen.

Nog even laten weten dat de 2 de versnelling en de 4de versnelling van doorspoelen wel prima werken. Het is enkel de derde stand die slecht loopt. Beeld blijft vaak stilstaan en tijd loopt door.

Reputatie 7
Badge +5

@BMF Als dit enorm stoort kan ik je een nieuwe decoder opsturen.

Badge

@DaisyS Is dat dan een V6 of V7 decoder? Ik gebruik namelijk de audio uitgang van mijn V6 om aan te sluiten op een analoge versterker.

ter info:

v6 heeft 

  • Audio-uitgang (mini-jack-aansluiting)
  • Optische SPDIF-uitgang

v7 heeft 

  • Optische SPDIF-uitgang
Badge

@Martin Dus moet ik een tussenstuk van spdif naar jack kopen?

Inderdaad als je audiosystemen enkel met een mini-jack of RCA-stekker/tulpstekker kan werken, moet je gebruik maken van een converter, die verkrijgbaar is in elektronicazaken, of anders zou @DaisyS je terug een V6 moeten laten opsturen.

Reputatie 7
Badge +5

@BMF Ik kan je één van de twee opsturen. Een V7 is het laatste nieuwe model en werkt ook een beetje anders.

Badge

@DaisyS Dan ga ik voor de V7. Alvast bedankt!

Badge

@DaisyS Heb je nog nieuws van de V7 ?

Reageer