Beantwoord

V6 decoder vervelend probleem


Reputatie 1
Ik heb 3 V6-decoders. 1 wordt rechtstreeks met de modem verbonen en 2 via PLC's (V2). Na reset en nieuwe installatie heb goed beeld maar na een tijdje krijg ik zeer blokkerig beeld (via PLC's).
Dit is ezeer vervelend. Wat kan ik hieraan doen ?
icon

Beste antwoord door Martin 29 July 2019, 13:00

Bekijk origineel

12 reacties

Dit is wel een fenomeen dat regelmatig opduikt met PLC's, ik weet nu niet of je het al voorhad in het begin, het kan namelijk een tijd goed werken en ineens duiken er problemen op met plc's hangt een peetje af van de vervuiling (stoorsignalen) van op het elektrisch net.
Nu als ik je uitleg goed begrijp heb je reeds alles gereset en duiken de problemen weer op.
Maar in ieder geval geef ik je de procedure nog eens door
> Klik hier
> PLC adapters resetten

Mss kunnen de blokjes verdwijnen voor 1 decoder via plc gevoed, als je de andere decoder via PLC gevoed afzet, wat het bewijs is dat een hogere bit stroom die nog kan doorgegeven worden via de PLC te laag is, soms door de PLC eens in een ander stopcontact te steken bv zou het ook al kunnen beter worden... (of bv als je de decoders op een SD zender zet kan het ook al beter worden wat weer het zelfde bewijst).

PS: de proximus medewerkers komen pas maandag terug op het forum.
De helpdesk opbellen kan wel altijd 0800 22 800

Moest het probleem aanhouden bekijk eventueel dit als oplossing > klik hier
happyhouse technieker aanvragen is ook mogelijk > klik hier (Quanta costa? Geen cent, het is helemaal gratis!)
Reputatie 1
Meestal staat er maar 1 TV te spelen als dit indeens begint. Wat mij ook opvalt is dat de rechtstreekse verbinding dan wel werk en dan niet. Het kan voorkomen dat het goed gaat en na opnieuw bekijken hij het ineens niet meer doet. Hij geeft dan "Uw decoder is niet verbonden".
Dit probleem heb ik pas na het gebruiken van de V6-decoders.
Wat mij nu ook opvalt is dat op de miodem (B-Box 3) regelmatig 1 (dit van Wifi) en ook 2 lichtjes rood worden (zie foto)

Heb je de bbox3 al een reset laten uitvoeren
Reputatie 1
Martin, ook dat het ik al een paar keer gedaan. Altijd goed gewerkt maar met die nieuwe decoders een ramp. Indien Proximus dit niet snel oplost stap ik over. Ben het beu.
happyhouse technieker (zoals in de link hierboven reds verwezen) is mss dan de beste oplossing indien ze je maandag hier niet kunnen verder helpen..
Dit lijkt op een IP-conflict (of mogelijks een defecte modem). Heb je intern statische IP-adressen ingesteld?
Reputatie 1
IK heb aan de instellingen van de modem (B-box 3) niets veranderd. Inderdaad statische IP-instellingen zijn ingesteld.
als je vaste ip's instelt op je toestellen zelf, moet je zorgen dat geen enkel toestel het zelfde ip adres heeft en dus ook niet het zelfde ip adres van een toestel dat bv al via de bbox automatisch het ip adres reeds gekregen heeft via DHCP van de bbox, en het ip adres dat je invoert mag niet lager zijn dan 192.168.1.128
Martin, je wilt ze net onder die 128. Alles daarboven is semi-gereserveerd voor TV etc.

Foutje; IPs best statisch instellen boven de 128.

Danny, zijn jouw IPs ook in de hogere ranges te vinden?
@WenzelR ik kan effen niet volgen , is het niet zo dat t.e.m. 63 geresveerd is (DHCP range van de bbox) voor gekoppelde toestellel via vast en wifi verbonden met de bbox
en van 64 t.e.m.127 gereserveerd voor TV (dhcp range voor decoders) , dus daarom dat ik voorstelde als je in een toestel zelf een vast ip wilt instellen dat je juist boven de 127 ene moogt geven of wat neerkomt wat ik hierboven schreef dat dit ip adres niet onder de 128 mag zijn, ik heb het dus niet over ip reservatie in de bbox zelf.

NB: een ip adres toekennen aan je pc van bv 192.168.1.100 bv zal wel nog geen conflicten geven want zoveel decoders kunnen we voorlopig nog niet aansluiten ☺️
Bij navraag blijkt jouw versie juist te zijn. De statische IP adressen kunnen inderdaad best ingesteld worden vanaf 128. Dit geldt wel voor de bbox3(V).
Reputatie 1
Ik heb van een vriend een B-Box 3 geleend en deze geinstalleerd. Blijkbaar is het probleem opgelost. Ik vermoed dus dat mijne B-Box 3 het probleem was. Morgen naar Proximus om een andere B-Box 3 te halen. Allemaal bedankt om mij toch wat hints te geven.

Reageer