Beantwoord

V6 decoder kan geen verbinding maken met internet

  • 1 February 2018
  • 10 reacties
  • 794 Bekeken

Hallo!

Juist de V6 decoder ontvangen van Proximus. Bij het aansluiten kan ik geen verbinding maken met het internet.
Wat ik reeds geprobeerd heb:
- Aan- en uitschakelen van de router
- Aan- en uitschakelen van de decoder
- Andere UTP kabel

Zonder resultaat. Steek ik de UTP in de oude decoder, krijg ik direct verbinding.

Wie kan me helpen zodat ik dit nieuwe dingetje kan testen? 🙂
icon

Beste antwoord door Wim VL 1 February 2018, 13:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het zou normaal nu moeten werken liet m'n collega weten. MVG, Wim
Is het dit wat je voor hebt:
Bij de installatie en configuratie van de nieuwe V6 decoder komt er steeds 'Cannot connect DNS' en de cyclus van software installatie herbegint opnieuw.
en het antwoord van Prox team hierop:
Beste,
Kan je via privé bericht je lijnnummer geven?
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Dank je
Reputatie 7
Badge +4
Dag Simon, er zal je binnenkort een nieuwe decoder opgestuurd worden, vermoedelijk heeft deze een fabrikage fout. MVG, Wim
Hoi.
Het is niet het probleem zoals @Martin zegt. De cyclus start niet opnieuw, blijft gewoon staan dat hij geen verbinding met internet kan maken. Dacht eerst de UTP kabel, maar verschillende geprobeerd en de oude digicorder werkt wel.
Zal dus inderdaad waarschijnlijk hardwarefout zijn.

Even offtopic: strak design van de nieuwe decoder :)

Groetjes,
Simon
Reputatie 7
Badge +4
Dag Simon, had je al het lijn nummer kunnen invullen? MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan.
Het is zelf gelukt om de verbinding te maken.
Heb de router 10 minuten afgesloten, waardoor waarschijnlijk de IP addressen opnieuw verdeeld worden (of iets in die aard).
Hierna kon ik verbinding maken met de nieuwe digicorder.

Maar,

Nu krijg ik volgende melding: "Fout code: SYS_2: Uw decoder is niet geregistreerd. Kijk het lijnnummer na waarmee de registratie gebeurd is, en herhaal de vorige acties. Als het probleem hiermee niet is opgelost, bel dan gratis 0800 22 800."
Dag Wim, ja heb mijn lijnnummer kunnen doorgeven, heb deze genomen van de factuur (en 2x gecontroleerd). Nummer is eindigend op 37.
Het werkt inderdaad. Deze topic mag gesloten worden.
Alvast bedankt!