Skip to main content

Sinds een paar dagen moet ik de TV decoder (V6) elke dag meermaals opnieuw opstarten. 

Als we TV gaan kijken, de decoder aanzetten, kunnen we normaal TV kijken en de zenders kiezen.
Maar na een tijd, als we van zender willen veranderen, zien we beneden op het scherm (voor een 5-tal seconden) het nummer van de gekozen zender in een verder lege paarse balk (waar normaal de zender informaatie komt), maar de decoder blijft op dezelfde zender als voordien staan, zonder om te schakelen naar de zojuist gekozen zender.
Om te verhelpen schakel ik de decoder uit (voeding uittrekken) en terug opstarten.
Maar na een tijd doet het probleem zich opnieuw voor, moet dan opnieuw de decoder opstarten.
Dit is een vervelende zaak.
Heeft Proximus een nieuwe (buggy) update naar de decoder gestuurd?
Kan deze decoder omgeruild worden voor een nieuwe decoder?

@Daniel_0139 Van zodra er een software update is met de oplossing zal deze gepushed worden naar de decoders.


Opgelost ?? Opgestart,  zwart beeld, enkel menu werkt (geen stream).

Dus weer een power reset moeten doen

 


Probleem lijkt opgelost, waarvoor dank !

 

Mvg


@Vital L @Daniel_0139  @Timtim @Hans N @Luc_045 Er is momenteel een algemeen probleem met de V6 die al deze errors veroorzaken, we zijn hier volop mee bezig.


Zelfde probleem. Zeer vervelend probleem.


Zelfde probleem hier sinds een paar dagen met beide decoders. Eentje gereset maar zonder resultaat.


Ook wij hebben sinds een paar dagen dezelfde problemen en dit met onze 2 decoders. 


Hier sinds eergisteren exact hetzelfde probleem met de V6. Van zender veranderen gaat plots niet meer , power off/on is dan telkens nodig 


ForumProfiel is ook up-to-date.


Heb vandaag de modem reeds opnieuw opgestart, eens de modem (B-Box v3) terug volledig werkte de decoder opnieuw opgestart. Nu afwachten of het probleem zich opnieuw voordoet.

De decoder (v6) is direct met de modem verbonden via een netwerkkabel.  Er is dus geen WiFi-booster, geen WiFi bridge, geen PLC in de keten tussen de modem en de decoder.

 


heb je reeds de toestellen heropgestart in deze bepaalde volgorde Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Indien mogelijk eventueel ook testen met een lange voorlopige netwerkkabel, zodat de decoder direct verbonden is met de bbox indien dit nu niet het geval is en er draadloze oplossingen tussen staan.

TIP:  Indien dit nog niet gebeud is en omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag hier terug langskomen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

 

 


Reageer