Beantwoord

V6 decoder connection problem

  • 6 February 2018
  • 8 reacties
  • 307 Bekeken

Ik kan geen verbinding maken met mijn decoder V6. Ik heb al een nieuw exemplaar ontvangen maar deze geeft dezelfde fout.
Decoder gereset, modem gereset, kabels vervangen, ik weet echt het probleem niet. Ik merk wel dat de controlelampjes van de ethernet poort achteraan niet branden.
icon

Beste antwoord door Sofie_VO 7 February 2018, 21:45

Bekijk origineel

8 reacties

Welke fout geeft die dan?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Sofie, brandt er aan de voorkant een lampje op de decoder? MVG, Wim
Geen connectie mogelijk of zoiets.
Aan de voorkant brand er wel een lampje.
Reputatie 7
Badge +4
Hoe is de decoder aangesloten op de bbox?
Via netwerkabel. Deze werkt want op de oude decoder hebben we wel verbinding.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je toch nog eens eenmaal het volgende doen, zet de decoder volledig af, reset de bbox (reset knopje aan achterkant dus 10 sec ingedrukt houden), en pas nadat op de bbox het internet lampje blauw brandt de decoder aanzetten.
Vandaag met een Proximus Technieker gepraat. Hij zei dat het toch de netwerkabel zou kunnen zijn. Blijkbaar heeft de V5 maar 2 paren nodig en zou de V6 er wellicht meer gebruiken. Dus V6 rechtstreeks aan de modem met een nieuwe kabel en hoera het werkt. Dus nu de oude kabel die door het huis ligt, vervangen door een nieuwe. Er zal een paartje kapot zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Blij te lezen dat het in orde is gekomen, en bedankt voor de feedback!

Reageer