Vraag

V6 decoder

  • 15 April 2020
  • 6 reacties
  • 667 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 679 reacties

Bij het afzetten van de decoder V6 met afstandsbediening, wordt op het scherm een aftel van enkele seconden aangegeven , dan gaat de decoder V6 uit en het rode lampje brandt. Ogenblikkelijk daarna schiet hij terug op en start volledig op . Dit kan zo een paar keer gebeuren. Precies dat de decoder in een een vicieuze cirkel zit .

Enige oplossing is , knopje achteraan indrukken en de decoder volledig terug opstarten. Vervelend !

Wat kan hier de oorzaak van zijn ? Is dit te verhelpen ?

 

Ro


6 reacties

Dat ervaar ik ook met de v5-C,  zeer uitzonderlijk dat je dit nog moet doen, ik doe het zelf na lange tijd gewoon uit nieuwsgierigheid om eens te zien of er eventueel dan een softw update binnengetrokken wordt.

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad. Ok deze foutjes hebben geen invloed op de werking vd decoder maar er is toch iets fout. Ondertussen is de V6 nu toch al een tijdje in gebruik.

De 5 serie draait veel stabieler, mijn V5c moet ik zelden heropstarten.

En je hebt waarschijnlijk al de laatste softw versie B152 

Reputatie 5
Badge +3

De V6 staat nog altijd niet op punt, ik moet hem regelmatig resetten, HD lampje brand soms niet op een HD zender, SIG lampje blijft soms branden op stand-by stand. Deze bugs zijn al een hele poos gemeld geweest maar nog niet opgelost, ook niet met nieuwe updates.

 

Reputatie 5
Badge +1

Martin, bedankt voor je reactie.

Ik heb gewoon de V6 decoder op en af gezet, met het indrukknopje achteraan.

Zal straks de reset uitproberen en zien wat het geeft.

 

ro

help het niet na reset van v6 decoder > 

  1. Druk op de Reset-knop achteraan uw decoder met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.
  2. Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op uw tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.
  3. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.

Of mss bedoel je met knopje indrukken dat je de decoder gereset hebt.

Reageer