Vraag

V5 schakelt zichzelf uit na software update poging

  • 8 October 2021
  • 3 reacties
  • 432 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteren werkt mijn update niet meer. Heb het al vaker voorgehad dat een software update mijn V5 decoder automatisch uitschakelt en op sluimerstand zet. Normaal heropstarten via de i/O-knop start de procedure dan wel met ‘Waking Up, Hello++’ tot ‘Welcome HDD en op scherm verschijnt dan ook downloading en lijkt de decoder de update te downloaden, maar na 5 seconden breekt dit af, en schakelt de V5 zichzelf terug uit.

 

Tot hier toe kon ik altijd via een factory reset dit probleem (dat zich telkens om de 4 - 5 maanden bij bjina elke software update zich voordeed) omzeilen. Alleen de factory reset werkt nu ook niet meer. De ‘pijltje omhoog’ en TV knop tegelijk ingedrukt houden en aanzetten doet de decoder niet meer herinitialiseren. Er verschijnt geen DRA-melding meer, maar telkens de gewone startup procedure die dus nu leidt tot het automatisch uitschakelen van de decoder na 10-tal seconden.

Heb de factory reset nu een 5-tal geprobeerd - en gezien mijn eerdere ervaringen om de zoveel maanden dit steeds te moeten doen en toen wel werkte, lukt het nu niet meer … zit dus zonder televisie sinds gisteren.

BTW: heb dit probleem al eerder gemeld, maar toen was de factory reset altijd de oplossing hiervoor. Nu werkt dit dus ook niet meer.


3 reacties

aangezien er tijdens het weekend niemand van Proximus zelf langskomt hier bel je best morgen (of zondag) eens naar de helpdesk op 0800 22 800

mss moet je toch eens proberen van eerst de bbox te resetten en dan pas opnieuw probeen van de decoder te resetten.

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

nadat die volledig opgestart is en je terug kunt surfen dan de decoder opnieuw resetten

→ Je decoder resetten | Proximus

 

Reputatie 1

Na enig heropstarten modem en resetpogingen van mijn decoder V5 is het uiteindelijk na poging 20 gelukt een factory reset te doen. Op naar de volgende keer dat de software update mijn V5 weer uitschakelt ….

hety kan mss ook te wijten zijn aan de harde schijf in je V5 mss moet je de volgende keer deze eens uitswappen en  terugsteken

  • Schakel uw decoder uit door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.
    verwijder de harde schijf van uw decoder:
    Druk op het pijltje naar boven gericht aan de linkerkant van de decoder.
    Trek de harde schijf uit de sleuf.
    Steek de harde schijf er weer in en druk hem er helemaal in totdat u een "klik" hoort.
    Start uw decoder opnieuw door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.

Reageer