Vraag

V5 mini decoder


Reputatie 2
Badge
Sinds paarweken heb ik decoder omgeruild omdat vorige stuk gegaan is (versie 5) en nu heb ik een decoder V5 mini. Maar als ik elk dag aanzet dan krijg dit te zien Software wordt geladen en daarna wordt Proximus. Ik heb 100 honderd keren gereset zonder resultaat. Normaal is toch de bedoeling dat als ik aanzet dat ik direct beeld heb.


Groeten Jeroen

24 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Jeroen, is het ondertussen in orde? MVG, Wim
Reputatie 2
Badge
Nee, probleem blijft
Reputatie 7
Badge +4
Maar wat je dus wilt zeggen is dat het lang duurt voor je decoder volledig opstart, klopt dit?
Reputatie 2
Badge
Ja, inderdaad het duurt vrij lang wanneer dat die decoder volledig opgestart is.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat je deze afsluit in eco modus. Kan je eens kijken bij instellingen om dit af te zetten?
Reputatie 2
Badge
Nu werkt het mijn decoder helemaal niet meer. Er branden geen enkele lampjes meer, ze hebben me een slecht werkende decoder gegeven waar nu uiteindelijk helemaal. Dus ik eis een volledige nieuwe decoder.

Gegroet
Reputatie 7
Badge +4
Gebeurt dit nadat je die instelling hebt aangepast, zoals Wim aangaf? Hoe schakel je de decoder telkens uit? Via de stand by-toets vooraan, of via de stroomschakelaar achteraan?
Reputatie 2
Badge
Nee, ik sluit af met de afstandsbediening. Of power knop op de decoder
Reputatie 7
Badge +4
Ok, werd de instelling die Wim vermeldde, aangepast?
Reputatie 2
Badge
Nee die werd niet aangepast
Reputatie 7
Badge +4
er lichten geen enkele van de leds meer op ?
de stroomkabel zit stevig ingedrukt ?
Reputatie 2
Badge
Nee er lichten geen enkele lichtjes en bovendien zit de stroomkabel in.
Reputatie 7
Badge +4
En de schakelaar aan de achterkant staat op '1'?
Reputatie 2
Badge
Ja, die staat op 1
en licht het led lampje nog op, op de netadapter van de decoder V5-compact
Reputatie 7
Badge +4
Dan is vermoedelijk de decoder volledig defect en dienen we deze om te ruilen. Kan ik via deze link:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 je gsm nummer krijgen alsook de ups code van een punt in je buurt, dan zorg ik voor een omruiling. MVG, Wim
Reputatie 2
Badge
Ok ik heb nu een versie 6 gekregen , maar hij vind het IP adres niet, en is rechtstreeks aan gesloten RJ 45 poort. Maar het is wel Fritz modem. Ik heb geprobeerd via Userbase maar daar kan ik niet inloggen om dat ik mijn gebruikers naam ben vergeten en bovendien krijg geen antwoordt als ik het vraagt.
Er is op userbase inderdaad ook al vermeld geweest dat het met de FB niet lukt om de v6 te laten werken maar of er daar op hun forum al iemand een oplossing aangeboden heeft denk ik niet maar mss op hun forum eens zoeken naar deze post.
Reputatie 2
Badge
Als ze mijn gebruikersnaam kunnen geven zodat ik me terug kan aanmelden? want ik weet mijn gebruikers naam niet meer. Kan ik een modem van Proximus krijgen als dit niet lukt?
heb je dan geen B-box in bruikleen gekregen als je u aangesloten hebt bij Proximus
Reputatie 2
Badge
Ja, maar ik heb die toen weg gegooid
Natuurlijk is dit een ander probleem want dan zal die waarschijnlijk nog op je factuur vermeld staan al moet je hiervoor niet maandelijks iets betalen. Als die op de factuur vermeld staat zal het probleem zijn dat je enkel zal een nieuwe krijgen in omruiling maar aangezien je die niet meer hebt zullen ze waarschijnlijk dan eerst voorde oude kosten aanreken vooraleer je een nieuwe krijgt.
Enfin dat is wat ik vermoed en zou je beter eens de vraag stellen aan iemand van proximus zelf bv via een privébericht >
Privébericht sturen (klik hier)
PS: vlug eens met googel gezocht en hier lees ik al iets:
> In de FritzBox heb je 2 keuze's:
Profiel "Proximus + TV": dit is de bridge functie, waarbij LAN1 + 2 voor internet is, en LAN 3 + 4 voor Proximus TV
Profiel "Proximus": dit activeert de "dynamic bridge", waarbij de TV decoder op je LAN (1-4) mag aangesloten worden, automatisch herkend wordt door de FritzBox, en naar VLAN30 gebridged wordt (werkt niet voor de V6).
Reputatie 2
Badge
Ik het jammer dat ze niet willen ondersteunen Fritz box
Reputatie 2
Badge
Hallo. Ik heb gebeld naar het nummer 080022800 en ze gingen de BBox binnen de week op sturen voor 59 euro. Had ik maar beter opgelet voor dat ik grote kuis doet en naar de container ga. Helaas heb ik dit nog niet gekregen.

Eigenlijk zou het fijn vinden dat Proximus wel mogelijk maakt om toch met Fritz box te kunnen werken.

Groetjes Jeroen.

Reageer