V5 mini de nieuwe standaard?

  • 21 January 2020
  • 19 reacties
  • 1025 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Laatst werd mijn decoder vervangen (V6 4K) naar een V5 mini.
Ik vond dit nogal vreemd en belde naar de klantendienst.

 

M’n wist me te vertellen dat de V6 decoders niet meer van toepassing zijn bij vernieuwing en dat de V5 mini de nieuwe/oude standaard is voor Tutimus klanten.

Nu ik dit raar omdat dit naar mijn mening een achteruitgang is ben ik even wat opzoek werk gaan doen.

De V6 decoder is ontwikkeld door Huawei. Kan dit te maken hebben met de hele heisa rond Trump en Android die geen licenties mag verkopen aan deze partij?

Ik zag soms flardes bij een fact restore van Android maar is dit het ook?

 

Echter is deze topic geen vraag topic maar een discutie toppic.
Enige idee waar hier de gedachtengang is?


19 reacties

Daarmee weet ik genoeg :wink:

De omruiling staat dan ook ingeboekt, er zal een SMSje komen op het nummer eindigend op *11 van zodra deze geleverd is, normaliter binnen 1 à 2 werkdagen.
Dan mag je de V5c + stroomadapter daar terug binnen brengen, en zal je een V6 in de plaats krijgen.

Reputatie 5
Badge +3

Raar, de V6 ondersteunt HDR 4 K, de V5 reeks niet!

Ik heb onlangs mijn V6 omgeruild voor een nieuwe V6.

Kan dit verhaaltje moeilijk geloven, straks gaan we terug naar de V4 :thinking:

Reputatie 2
Badge +1

Raar, de V6 ondersteunt HDR 4 K, de V5 reeks niet!

Ik heb onlangs mijn V6 omgeruild voor een nieuwe V6.

Kan dit verhaaltje moeilijk geloven, straks gaan we terug naar de V4 :thinking:

Ik stel mezelf gewoon de vraag, ik kan hier enkel maar mijn bevindingen schrijven wat ik onlangs heb ondervonden. :neutral_face:

Reputatie 5
Badge +3

OK geen probleem, maar als je van een 4K V6 decoder komt en ze sturen u een oudere versie op?

Je kan hier altijd via jouw account een privé bericht naar het proximus team plaatsen en wat uitleg vragen. 

 

mvg

Er zijn inderdaad meerdere problemen gaande met de V6 waardoor deze niet direct de voorkeur heeft.

@TheLaw : Als je wilt, kan ik van hieruit wel nog altijd een omruiling naar een V6 voorzien, afhankelijk van de problemen die je had waardoor de eerste omruiling nodig was, natuurlijk.

Reputatie 2
Badge +1

Misschien dat iemand hier van Proximus een opmerking kan schrijven?

Heb net nog eens gebeld voor mijn V5 mini om te wisselen maar krijg dan te horen dat dit niet meer van toepassing is (V6).

Reputatie 2
Badge +1

@WenzelR

 

Issue was dat Netflix in error ging. een FACT reset was dan altijd nodig om 1 dag netflix te kunnen kijken. Buiten het fijt dat als je lange tijd radio luisterd en het geluid weg valt hadden wij geen issues. Of kan ik beter wachten tot de V7? Is hier al een release van?

Reputatie 7
Badge +4

@TheLaw , @WenzelR is onze technische moderator en mijn collega hier op het forum, dus het klopt inderdaad wat hij net heeft vermeld.
 

Reputatie 5
Badge +3

Buiten dat het beeld soms hapert na een pauze heb ik geen problemen met de V6, netflix gebruik ik niet dus daar kan ik niet over oordelen. In radio modus geen problemen, en deze staat bijna een ganse dag op. Als alternatief kan je via de app radioline naar muziek luisteren. Dit ter info.

 

mvg 

@WenzelR

 

Issue was dat Netflix in error ging. een FACT reset was dan altijd nodig om 1 dag netflix te kunnen kijken. Buiten het fijt dat als je lange tijd radio luisterd en het geluid weg valt hadden wij geen issues. Of kan ik beter wachten tot de V7? Is hier al een release van?

De keuze om nu al naar een V6 terug te gaan is aan jou :wink: Het is wel nog even wachten op de V7, hij zit momenteel nog in een betafase.

Reputatie 2
Badge +1

@WenzelR  Dat zou fijn zijn.
Kan ik dan de V5 mini als extra decoder gebruiken (2de decoder) voor in de slaapkamer?
Ik heb daar al een aansluiting voor de kabel.

 

dat kan, maar  tweede decoder is dan 6€/maand huur die er bij komt eerste decoder aan 8€/maand zit in je abo ingerekend.

of dit technisch mogelijk is (hoeveel TV’s je kunt aansluiten) kun je hier opvragen
> http://proximus.be/tvmogelijkheden 

Reputatie 5
Badge +3

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_extra_tv/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/uw-decoder-installeren/meerdere-tv-s-hoe-een-extra-tv-toestel-aansluiten.html

@TheLaw Jammer genoeg ga je voor deze keer wel de decoder moeten omruilen. Deze zal je dan niet kunnen houden als 2e decoder. Een extra decoder aanvragen is wel nog mogelijk, als je dat wenst, met een eerder vermelde meerprijs.
Voor deze omruiling ga ik enkel nog het voor jou gemakkelijkste UPS Access punt nodig hebben. Als je deze even kan opzoeken en hier doorgeven met behulp van volgende site: UPS Point Locator

 

Opmerking: toch iets wat ik niet meer goed snap, onlangs lees ik hier op het forum in een ander topic dat V5-C omruilen voor v6 niet mogelijk is, zijn er dan bepaalde criteria waarbij dit niet mogelijk is en in ander gevallen wel?

Opmerking: toch iets wat ik niet meer goed snap, onlangs lees ik hier op het forum in een ander topic dat V5-C omruilen voor v6 niet mogelijk is, zijn er dan bepaalde criteria waarbij dit niet mogelijk is en in ander gevallen wel?

Standaard wordt deze inderdaad niet zomaar omgeruild. Er kan uitzonderlijk wel afgeweken worden als de redenen gegrond zijn.

Reputatie 2
Badge +1

@TheLaw Jammer genoeg ga je voor deze keer wel de decoder moeten omruilen. Deze zal je dan niet kunnen houden als 2e decoder. Een extra decoder aanvragen is wel nog mogelijk, als je dat wenst, met een eerder vermelde meerprijs.
Voor deze omruiling ga ik enkel nog het voor jou gemakkelijkste UPS Access punt nodig hebben. Als je deze even kan opzoeken en hier doorgeven met behulp van volgende site: UPS Point Locator

 

Heb je aan een ups nummer genoeg info? LUKOIL (15098796) of heb je het volledige adres nodig?

Reputatie 2
Badge +1

@WenzelR  Merci voor de gedane moeite.


Zijn er dan zoveel problemen met de V6 Decoder?

volgens mij is voor het ogenblik de v5-C nog de stabielste, of het zou moeten zijn dat er al ondertussen wat debugging gebeurd is op de V6

Reageer