De bbox én de V5-decoder hebben we al een aantal keer gereset, zo eens om de twee maanden. Voorlopig blijft het dus nog even bij de huidige bbox en decoder, aldus de medewerker van de chatdienst. Alleszins bedankt!
@Peter03
heb je bbox al eens gereset ( » Reset je b-box/Internet box | Proximus ) als het niet beter is kan je eventueel de v5 decoder recetten ( Je TV Box resetten | Proximus )
PS: PX moderatoren kunnen verder natrekken of je decoder kan vervangen worden door een V7(C)
Houdt er wel rekening mee dat je dan je lange termijn opnames kwijt bent en ook geen lange termijn opnames meer kunt maken met de V7(C) decoder!
Hallo,
Wij hebben al een ruime tijd de V5 decoder. Initieel werkte alles feilloos, maar het laatste jaar merken we dat als we opnames afspelen het beeld bevriest en we niet meer verder kunnen kijken. De enige optie is dan heel de boel opnieuw opstarten. Niet zo erg als dit uitzonderlijk is, maar tegenwoordig valt het op dat dit issue wel heel vaak voorkomt en dat is zo frustrerend. Is het optie om een nieuwe decoder te ontvangen? We hebben de optie Pickx Sports.
Peter
@Antoon1
werkt je v5 decoder nog?
Indien de v5 nog goed werkt, zou ik het zo nog even laten. Je zal een brief of mail ontvangen wanneer deze verwisseld moet worden.
Geert
@GeertC Bedankt voor het antwoord. Bij mij werken de V5 met harde schijf en V5C nog goed Wel even doorgeven tussen midden/eind oktober vertrekken we weer voor een lange periode, 5/6 maanden, naar Spanje
@Antoon1
werkt je v5 decoder nog?
Indien de v5 nog goed werkt, zou ik het zo nog even laten. Je zal een brief of mail ontvangen wanneer deze verwisseld moet worden.
Geert
@Antoon1
dat zal inderdaad het beste zijn dat eens iemand van PX
hier meer duidelijkheid schept want op den duur ziet men het bos door de bomen niet meer!
@Mutlie Bedankt. Wacht ook het antwoord maandag af en wacht ik op de verwisseling V5 harde schijf met een V7c die nu gaande is bij Proximus
@Mutlie Bedankt. Wacht ook het antwoord maandag af en wacht ik op de verwisseling V5 harde schijf met een V7c die nu gaande is bij Proximus
De eenmalige omruilkost valt weg wanneer je een oude TV Box omwisselt voor een Android TV Box wanneer je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports, Disney+ of Netflix. Als je al een Android TV Box hebt en je wil deze omruilen voor een meer recente versie van de Android TV Box met wifi (compact) valt de éénmalige omruilkost niet weg.
o...]
Als ik het antwoord lees van @HadewychT (ietsje hoger, antwoord op @C_bart ) is de gratis omruiling mogelijk enkel met de optie pickx all stars.
T.t.z. zo begrijp ik het antwoord. Want ….
Ik lees in de vraag van @C_bart toch duidelijk dat de chat een gratis omruiling koppelt aan de optie pickx all stars en @HadewychT daarop repliceert dat de chat correct is.
Belangrijk hier: tenminste niet verder aanvult.
Verwarrend omdatwe niets weten over de tv-opties die @C_bart wel/niet heeft. Heeft hij er geen of net een verkeerde optie?
En ook verwarrend omdat @C_bart schrijft dat ofwel de chat (het systeem) ofwel de FAQ pagina juist is. De laatste somt meerdere opties op, de eerste beperkt zich tot één optie (die @C_bart al zeker niet heeft)
Misschien kan @HadewychT dit ophelderen?
(ik weet, ik ben ne moeilijke )
Ter info:
Een oude TV Box omruilen en een nieuwe TV Box aanvragen is heel makkelijk. Met de nieuwste TV Box ervaar je Pickx op de beste manier. Hou wel rekening met een éénmalige omruilingskost van €49.
De eenmalige omruilkost valt weg wanneer je een oude TV Box omwisselt voor een Android TV Box wanneer je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports, Disney+ of Netflix. Als je al een Android TV Box hebt en je wil deze omruilen voor een meer recente versie van de Android TV Box met wifi (compact) valt de éénmalige omruilkost niet weg.
Een nieuwe TV Box aanvragen doe je als volgt:
- Via je tv-toestel ga je naar het Pickx TV-menu (‘Shop’)
- Of je contacteert onze klantendienst.
&
Onlangs werd hier door iemand het volgende gepost ook:
ik kreeg een brief van Proximus, waarin me mij werd vermeld dat "mijn TV Box niet meer voldoet aan de normen voor een optimale TV-ervaring…"
Uiteindelijk kreeg hij toch ter vervanging een V7c decoder.
@HadewychT Wanneer heb je recht op een nieuwe V7C decoder zonder bij te betalen Heb nog een V5 met harde schijf. Alvast bedankt voor het antwoord.
@HadewychT Wanneer heb je recht op een nieuwe V7C decoder zonder bij te betalen Heb nog een V5 met harde schijf. Alvast bedankt voor het antwoord.
@C_bart Met dit pak is er inderdaad geen gratis omruiling mogelijk. De info die je kreeg via de chat klopt dus wel.
@C_bart
Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven als je recht hebt op een gratis omruiling, als ze maandag de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
ik heb een Flex S Fiber Netflix abo, en volgens de FAQ op Android TV Box | Proximus kan dan kosteloos een oude decoder tegen een V7 android worden omgeruild..(‘Een oude TV Box omruilen en een nieuwe TV Box aanvragen is heel makkelijk. Met de nieuwste TV Box ervaar je Pickx op de beste manier. Hou wel rekening met een éénmalige omruilingskost van €49.
De eenmalige omruilkost valt weg wanneer je een oude TV Box omwisselt voor een Android TV Box wanneer je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports, Disney+ of Netflix. Als je al een Android TV Box hebt en je wil deze omruilen voor een meer recente versie van de Android TV Box met wifi (compact) valt de éénmalige omruilkost niet weg’)
Contact via chat wordt gezegd dat dat enkel is bij een abo met een optie pickx all stars… (volgens ‘het systeem’).. dus ofwel moeten jullie jullie FAQ pagina’s aanpassen, ofwel ‘het systeem’...
Ik heb een V5 decoder en heb heel dikwijls problemen dat ik die moet resetten. Lukt ook niet altijd.
Maar nu krijg ik op tv ook altijd de melding dat het geheugen voor korte termijn vol is.
Ook als ik veel opnames verwijderd hebt blijft het probleem. Is dit te wijten aan de decoder?
een oplossing?
Beste proximus,
Kan ik mijn decoder V5 compact laten omruilen voor een V7 Android? ik heb helemaal geen pack. De werkgever betaalt internet en mobiele abonnement. ik heb ook geen all star.
(klantnummer in profiel)
Niet iedereen heeft recht is een groot woord dit zijn de woorden gepost door proximus medewerkers vandaar dat ik er de vertaling bijgezet hebt dat dit wil zeggen dat ze niet aan iedereen één kunnen geven omdat de voorraad niet groot genoeg is.
Maar bij straatwerken kunnen de glasvezels natuurlijk ook overgetrokken worden net als bij koper.
Recht op hebben op een v7, ik vind dat zo raar. Ik ben toch gewoon klant en heb recht op een goede service. En eigenlijk kan me dat ook niet veel schelen of dat nu een V2 of V8 is. Ik wil gewoon voor ongeveer dezelfde prijs ten minste dezelfde mogelijkheden en kwaliteit. Idem voor koper of glasvezel. Glasvezel is sneller, maar of een pagina nu opent in 5 seconden of in 6, eerlijk , dat is voor mij niet zo belangrijk. Voor ondernemingen die veel up- en downloaden is dat uiteraard wel belangrijk. En koperdraadjes op lange termijn zijn ter dood veroordeeld, dat is duidelijk. Ik zou persoonlijk als onderneming zoals Proximus en Telenet vooral investeren in systemen zonder kabeltjes, gewoon draadloos tot de modem. Technisch kan dat al.
Niet alleen op het frans forum maar ook hier werd dit hier ook al gepost op op een NL forum,
maar als je er recht op hebt zullen de Proximus forummedewerkes dit zeker wel in orde brengen, dus gewoon afwachten tot ze reageren.
Aan vragen kun je altijd, maar het is meer een kwestie dat niet zo maar iedereen deze kan bekomen omdat de voorraad niet groot genoeg is, maar als je er recht op hebt krijg je uiteraard voorrang.
Ter info: Dat kunnen de proximus forummedewerkers natreken of je recht hebt op V7 decoders, als ze hier de draad opnemen.
Beste,
Momenteel zijn wij ook in het bezit van 2x V5 decoders. Is het mogelijk deze om te ruilen naar een V7?
We hebben een bizz-all in abonnement.
Mvg,
Louter ter bijkomende info: Bij Epic combo Full is het default een V7 decoder.
Het klopt inderdaad wat Martin zegt dat koper of fiber hier geen rol in gaat spelen, zolang de kwaliteit van de lijn zelf optimaal is.
Het klopt inderdaad ook dat er bij de klanten een V5C decoder wordt geplaatst ipv een V omdat deze niet meer gecommercialiseerd worden.
Wil u dan even nakijken of mijn lijn al dan niet sterk genoeg is voor de V7-decoder en indien mogelijk die aanvraag in orde brengen? Ik heb namelijk geen zin om terug een halve dag in die Proximus-chat te zitten en halve waarheden te horen te krijgen. Wij zijn onafgebroken klant sinds 1994, dus als een V7-decoder mogelijk is, dan ontvang ik die graag. Alvast bedankt!
Het klopt inderdaad wat Martin zegt dat koper of fiber hier geen rol in gaat spelen, zolang de kwaliteit van de lijn zelf optimaal is.
Het klopt inderdaad ook dat er bij de klanten een V5C decoder wordt geplaatst ipv een V omdat deze niet meer gecommercialiseerd worden.