Vraag

V5 compact vervangen door V6/V7 ?


Reputatie 2

Hallo

Wat is momenteel de status van de V6/7 decoders?

Ik heb nog 2 V5 compact decoders, die geen 4K ondersteuning bieden, terwijl ik wel al lang een 4K tv heb. Bovendien vallen mijn universele remotes niet te koppelen met de V5 decoders.

De interface (programmagids, ...) is ook nog in de oude layout, en super traag. Scrollen door de programma’s van 1 dag of enkele dagen is onaanvaardbaar traag.

Kunnen deze V5 decoders omgeruild worden voor V6/7 zodat ik waar krijg voor mijn maandelijkse huurprijs en niet met verouderde toestellen moet werken?


45 reacties

ja dat zijn inderdaad al zaken die herhaaldelijk opgesomd werden maar toch valt het bij de ene beter mee dan bij de andere en zijn er die er wel kunnen mee leven en als het dan toch zo erg tegenvalt kun je nog altijd terug omruilen voor een v5Compact decoder wat ik eigenlijk ook doe, afwachten tot de meeste problemen opgelost zijn, iedereen moet dit tenslotte voor zijn eigen uitmaken.

Reputatie 7
Badge +5

@Flipsken Ik heb het doorgegeven en mijn collega’s gaan je contacteren ivm de omruiling van de decoder.

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken  Dat is inderdaad vervelend. Deze aankodigingen gebeuren meestal via de grotere media kanalen zoals radio, tv, online reclame, ed… Daarom dat ik meestal zelf eens een kijkje ga nemen als alles nog wel up to date is. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  @Flipsken  Ik heb ondertussen ook even intern navraag gedaan hierover. Zodra ik antwoord ontvang, laat ik dit weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +5

@Flipsken Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na en kunnen we je laten contacteren door onze collega’s van de klantendienst.

niet alleen die klacht over geluid, er zijn nogandere punten die moeten opgelost worden, daarom werk ik nu voorlopig met de V5c verder tot de V7 er beter aan toe is, maar uiteraard doet iedereen daar zijn goesting mee en zijn er ook die met deze mankementen kunnen leven.

Ik  kan hieruit alleen maar weer concluderen, wat ik trouwens al zo vele jaren kon concluderen, uit al de meldingen van problemen, dat je totaal geen rechte lijn kunt trekken en zeker nooit kunt besluiten dat als iemand een probleem heeft met een bepaalde decoder of bbox dat dit totaal anders kan zijn dan bij iemand anders, niettegenstaande het zelfs over de zelfde apparatuur gaat. 
Net zoals hetgeen je aanhaalt met de v5C, ik heb nog nooit een stabielere decoder gehad dan deze. 
Net zoals de meldingen i.v.m. de V7, er zijn er die het zelf zo beu geraken dat ze de v7 omruilen voor een V5C  en er zijn er die maar af en toe een  probleem vaststellen en er zeker kunnen mee leven, tenslotte dan zijn er die geen problemen ondervinden net zoals u, en ik hoop ook dat je niet moet een klein beetje van gedacht veranderden in de toekomst, gezien je deze decoder nog niet lang in gebruik hebt, maar laten we positief blijven en hopen dat er in toekomst minder en minder klachten komen omtrent deze decoder.

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken De V7 decoder is enkel compatibel met Flex. Je beschikt momenteel niet over een Flex pack. Mag ik jouw producten bundelen in een Flex S pack zodat ik de 2 decoders kan omruilen? Dit zal er dan ook voor zorgen dat jouw factuur omlaag gaat in prijs.Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken De aanpassing is ingevoerd zoals telefonisch besproken. Je krijgt vandaag nog een bevestiging per e-mail. Laat me weten wat je van de V7 decoders vindt. :sunglasses: Groetjes, Antonella

@AntonellaD bedankt voor de feedback.

@Flipsken en welke versies heb jij?

Reputatie 2

@AntonellaD Bedankt voor je prachtige service. Nu staat het in elk geval goed, ik laat nog wel iets weten wanneer ik de nieuwe decoders getest heb.

Reputatie 5
Badge +3

De V6 zal er nog niet uit gaan heb vandaag een update vd SW ontvangen.

Mijn V5 c is een zeer goede decoder, amper een reset doen, maar idd niet compatibel met 4K

Ik wacht nog met een V7, teveel bugs.

 

mvg

Reputatie 2

@Martin ik heb zelfde App-versie en MW-versie als @AntonellaD 

@jdm_01 welke software versie heb je nu recent gekregen op je V6 decoder.

Reputatie 5
Badge +3

……..B186

zou graag weten wat die update inhoud.

ja dan kan het ook daar niet aan liggen en je klank gaat rechtstreeks van de decoder via de HDMI kabel naar je TV HDMI ingang veronderstel ik. Je zou eventueel eens een andere HDMI ingang van je TV kunnen nemen, je weet maar nooit :wink:

ja dat is inderdaad iets waar nooit veel over verteld werd/wordt!

Reputatie 2

idd, decoder met hdmi kabel rechtstreeks naar hdmi poort van tv

heb in de decoder menu’s gekeken, en in de tv instellingen, er is niets dat ik kan aanpassen dat het zou moeten oplossen

kan idd eens proberen met andere hdmi poort, heb het na een tijdje niet meer verder getest en onderzocht, omdat uit de forums bleek dat het algemeen was met de V7, maar als het bij Antonella wel goed werkt, ga ik toch nog eens verder prutsen

Reputatie 5
Badge +3

zie nog niet veel of geen verschil met de vorige SW...misschien is er een verandering/verbetering in de opname modus? Zal het opvolgen.

Prima en bedankt om dit te willen verderuittesten.

Er zijn wel nog wel wat zaken die moeten opgelost worden zie → V7 Stand van zaken | Proximus Forum 

De prox forum medewerkers komen morgen terug op het forum langs en kunnen natrekken of je in aanmerking komt voor een v7 decoder.

Er is inderdaad nog sprake van de V6 ook.

Reputatie 3
Badge

Hallo

Wat is momenteel de status van de V6/7 decoders?

Ik heb nog 2 V5 compact decoders, die geen 4K ondersteuning bieden, terwijl ik wel al lang een 4K tv heb. Bovendien vallen mijn universele remotes niet te koppelen met de V5 decoders.

De interface (programmagids, ...) is ook nog in de oude layout, en super traag. Scrollen door de programma’s van 1 dag of enkele dagen is onaanvaardbaar traag.

Kunnen deze V5 decoders omgeruild worden voor V6/7 zodat ik waar krijg voor mijn maandelijkse huurprijs en niet met verouderde toestellen moet werken?

V6 ken ik niet maar V7 zit nog in zijn kinderschoenen.

Zo is er geen degelijk tv gids, geeft die nog regelmatig fouten, kan je de zenders niet hernummeren, je ziet niet wat je al bekeken hebt en wat niet, het beeld en geluid is bij mij zeer veel niet synchroon, en nog wel een reeks zie hier voor meer stand van zaken van een V7 V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Mijn universele afstandsbediening werkt er wel mee.Logitech Harmony Elite. Dus dat is toch al iets ;-)

Reputatie 3
Badge

ja dat zijn inderdaad al zaken die herhaaldelijk opgesomd werden maar toch valt het bij de ene beter mee dan bij de andere en zijn er die er wel kunnen mee leven en als het dan toch zo erg tegenvalt kun je nog altijd terug omruilen voor een v5Compact decoder wat ik eigenlijk ook doe, afwachten tot de meeste problemen opgelost zijn, iedereen moet dit tenslotte voor zijn eigen uitmaken.

klopt zeker, maar als je overschakelt moet je natuurlijk ook wel weten wat je te wachten kan staan. Dan is er niet echt een teleurstelling. Of toch pak minder ;-)

Daarom volgens mij dat je het best eens zelf bij je thuis in de praktijk uittest en als het dan toch zo erg tegenvalt, is er nog geen man over boord en ruil je die gewoon weer om voor een v5C

NB: ik verwijs trouwens ook altijd eerst naar de stand van zaken omtrent de V7, zie maar hierboven

Reageer