Vraag

V5 compact vervangen door V6/V7 ?


Reputatie 2

Hallo

Wat is momenteel de status van de V6/7 decoders?

Ik heb nog 2 V5 compact decoders, die geen 4K ondersteuning bieden, terwijl ik wel al lang een 4K tv heb. Bovendien vallen mijn universele remotes niet te koppelen met de V5 decoders.

De interface (programmagids, ...) is ook nog in de oude layout, en super traag. Scrollen door de programma’s van 1 dag of enkele dagen is onaanvaardbaar traag.

Kunnen deze V5 decoders omgeruild worden voor V6/7 zodat ik waar krijg voor mijn maandelijkse huurprijs en niet met verouderde toestellen moet werken?


45 reacties

Er zijn wel nog wel wat zaken die moeten opgelost worden zie → V7 Stand van zaken | Proximus Forum 

De prox forum medewerkers komen morgen terug op het forum langs en kunnen natrekken of je in aanmerking komt voor een v7 decoder.

Reputatie 2

is er nog sprake van de V6 of is die er volledig uit (gezien het Huawei is) ?

 

Er is inderdaad nog sprake van de V6 ook.

Reputatie 3
Badge

Hallo

Wat is momenteel de status van de V6/7 decoders?

Ik heb nog 2 V5 compact decoders, die geen 4K ondersteuning bieden, terwijl ik wel al lang een 4K tv heb. Bovendien vallen mijn universele remotes niet te koppelen met de V5 decoders.

De interface (programmagids, ...) is ook nog in de oude layout, en super traag. Scrollen door de programma’s van 1 dag of enkele dagen is onaanvaardbaar traag.

Kunnen deze V5 decoders omgeruild worden voor V6/7 zodat ik waar krijg voor mijn maandelijkse huurprijs en niet met verouderde toestellen moet werken?

V6 ken ik niet maar V7 zit nog in zijn kinderschoenen.

Zo is er geen degelijk tv gids, geeft die nog regelmatig fouten, kan je de zenders niet hernummeren, je ziet niet wat je al bekeken hebt en wat niet, het beeld en geluid is bij mij zeer veel niet synchroon, en nog wel een reeks zie hier voor meer stand van zaken van een V7 V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Mijn universele afstandsbediening werkt er wel mee.Logitech Harmony Elite. Dus dat is toch al iets ;-)

ja dat zijn inderdaad al zaken die herhaaldelijk opgesomd werden maar toch valt het bij de ene beter mee dan bij de andere en zijn er die er wel kunnen mee leven en als het dan toch zo erg tegenvalt kun je nog altijd terug omruilen voor een v5Compact decoder wat ik eigenlijk ook doe, afwachten tot de meeste problemen opgelost zijn, iedereen moet dit tenslotte voor zijn eigen uitmaken.

Reputatie 3
Badge

ja dat zijn inderdaad al zaken die herhaaldelijk opgesomd werden maar toch valt het bij de ene beter mee dan bij de andere en zijn er die er wel kunnen mee leven en als het dan toch zo erg tegenvalt kun je nog altijd terug omruilen voor een v5Compact decoder wat ik eigenlijk ook doe, afwachten tot de meeste problemen opgelost zijn, iedereen moet dit tenslotte voor zijn eigen uitmaken.

klopt zeker, maar als je overschakelt moet je natuurlijk ook wel weten wat je te wachten kan staan. Dan is er niet echt een teleurstelling. Of toch pak minder ;-)

Daarom volgens mij dat je het best eens zelf bij je thuis in de praktijk uittest en als het dan toch zo erg tegenvalt, is er nog geen man over boord en ruil je die gewoon weer om voor een v5C

NB: ik verwijs trouwens ook altijd eerst naar de stand van zaken omtrent de V7, zie maar hierboven

Reputatie 2

Kan je dan toch gemakkelijk de decoders omwisselen? Vroeger (en misschien nu nog) werd het enkel gedaan indien je huidige decoder defect is, of ‘volledig verouderd’, wat natuurlijk heel relatief is. Ik ben een techneut en volop bezig met domotica, dus voor mij ligt het begrip verouderd heel anders dan bij de gemiddelde gebruiker.

Reputatie 7
Badge +5

@Flipsken Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na en kunnen we je laten contacteren door onze collega’s van de klantendienst.

Reputatie 2

@DaisyS profiel aangevuld

 

Reputatie 7
Badge +5

@Flipsken Ik heb het doorgegeven en mijn collega’s gaan je contacteren ivm de omruiling van de decoder.

Reputatie 2

@DaisyS  ok, bedankt

Reputatie 2

@DaisyS voor het weekend werd ik gebeld, denk ik door CS, maar ik kon toen niet opnemen … zou je kunnen vragen om mij opnieuw te contacteren ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken De V7 decoder is enkel compatibel met Flex. Je beschikt momenteel niet over een Flex pack. Mag ik jouw producten bundelen in een Flex S pack zodat ik de 2 decoders kan omruilen? Dit zal er dan ook voor zorgen dat jouw factuur omlaag gaat in prijs.Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD Kan je mij even bellen op het gsm nummer vermeld in mijn forum account? Dan kunnen we het even overlopen. Ik had ook nog enkele bijkomende vraagjes.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken De aanpassing is ingevoerd zoals telefonisch besproken. Je krijgt vandaag nog een bevestiging per e-mail. Laat me weten wat je van de V7 decoders vindt. :sunglasses: Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD Perfect, bedankt. Prima service, al zouden dit soort veranderingen wel proactief mogen gebeuren, want nu heb ik al een jaar 35 euro per maand meer betaald, voor dezelfde producten, samen voor meer dan 400 euro...

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken  Dat is inderdaad vervelend. Deze aankodigingen gebeuren meestal via de grotere media kanalen zoals radio, tv, online reclame, ed… Daarom dat ik meestal zelf eens een kijkje ga nemen als alles nog wel up to date is. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD Bedankt voor je prachtige service. Nu staat het in elk geval goed, ik laat nog wel iets weten wanneer ik de nieuwe decoders getest heb.

Reputatie 5
Badge +3

De V6 zal er nog niet uit gaan heb vandaag een update vd SW ontvangen.

Mijn V5 c is een zeer goede decoder, amper een reset doen, maar idd niet compatibel met 4K

Ik wacht nog met een V7, teveel bugs.

 

mvg

@jdm_01 welke software versie heb je nu recent gekregen op je V6 decoder.

Reputatie 5
Badge +3

……..B186

zou graag weten wat die update inhoud.

ja dat is inderdaad iets waar nooit veel over verteld werd/wordt!

Reputatie 5
Badge +3

zie nog niet veel of geen verschil met de vorige SW...misschien is er een verandering/verbetering in de opname modus? Zal het opvolgen.

Reputatie 2

@AntonellaD Heel tevreden met de V7 decoders. De grafische interface is prachtig, en alles gaat nu super snel.

1 groot probleem, waarover ik een andere thread heb gevonden. Het geluid is enorm stil. Met de V5c was tv volume tussen 15-20 meer dan voldoende. Nu moet ik minstens naar 50-60 gaan om comfortabel een programma te volgen. De tip van de andere thread om het Android volume te verhogen via sub/vol+ heb ik geprobeerd, maar dat stond al op max.

Bijkomend, als mijn tv volume dan op 60 of hoger staat, en ik schakel naar een andere input, bv Apple TV, Youtube, … knalt het volume mijn trommelvliezen kapot

Reageer