Bedankt.
Heb gisteren mijn profiel al aangevuld.
Afwachten nu.
Vandaag nieuwe decoder ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt momenteel terug.
Bedankt.
Nog steeds niet opgelost!
Heb terug gebeld naar Proximus en nu GEEN uitleg over dat de oorzaak bij Proximus zou liggen, maar die persoon heeft samen met mij een aantal testen gedaan en hij zal ons nieuwe decoder toesturen.
Hopelijk is dat de oorzaak.
Die 2de persoon wist alvast niets te vertellen over een oorzaak bij Proximus die normaal tegen vanavond zou opgelost zijn. Misschien had de eerste persoon mij dit verteld om vlug te kunnen afsluiten en naar huis te gaan (was iets voor 17 uur).
@Dieter_022 Nu zie ik dat je 2de wifi bridge wel verbonden is. Dit was daarstraks niet het geval. Er zal asap een nieuwe decoder geleverd worden via Bpost.
proximus Pickx werkt blijkbaar ook niet!!
als je de bbox reset helpt dit ook niet
bbox resetten = 20 sec resetknopje ingedrukt houden tot vooraan alleen nog de power led blijft oplichten en dan pas loslaten.
normaal gezien wordt een gekend probleem/waaraan Proximus ook werkt om het oplossen, gemeld als je belt naar 080022800 van zodra je uw lijnnummer opgegeven hebt.
Bij mij is dit toch al iedere keer het geval geweest, natuurlijk kunnen ze moeilijk op voorhand voorspellen hoe lang een herstelling zal duren.
Een negatief puntje hierbij is wel dat men vraagt of je wilt verwittigd worden per sms als het opgelost is, door je gsm nr op te geven maar dit is bij mij niet gebeurd!
Heb ik ook pas gedaan en probleem blijft!!
Dan heb ik maar gebeld naar Proximus en blijkbaar zou probleem niet bij mij zitten, maar is er ergens een probleem bij Proximus en zijn ze eraan aan het werk (wat en waar probleem zit, hebben ze niet gezegd). Tegen vanavond zou het opgelost moeten zijn.
Laat ons hopen.
De communicatie van Proximus is zeker NIET goed te noemen; Als ze dit weten waarom sturen ze dan geen mail of berichtje aan de betrokken klanten? Dit kan voor een telecombedrijf toch niet zo moeilijk zijn. Of is er dan niemand binnen Proximus die die chat-groep rond dit onderwerp in de gaten houdt en hierop vermeld dat er een probleem is bij Proximus en hoelang dit zal duren.
Nu probeer ik 3 dagen zelf allerhande “middeltjes” en bekijk 10-tallen filmpjes van Proximus om probleem te verhelpen en maak mij daar druk over, en uiteindelijk moet ik dan toch TV kijken op laptop of GSM.
Al die ergernis kon verholpen worden door open en eerlijke communicatie, en ik zou dan ook een aantal dagen TV moeten zien op GSM ofzo, maar ik had dan toch geen 3 dagen moeten zelf proberen om probleem op te lossen.
Hopelijk zijn ze nu van hun woord en is probleem effectief vanavond opgelost.
@fravan Zijn de plc adapters van Proximus? Heb je al eens geprobeerd om het kabeltje van de modem naar plc adapter eens in een andere poort te steken? Heb je al eens geprobeerd je modem te resetten?
@Dieter_022 Je beide tv’s zijn verbonden met een wifi bridge zie ik. Hoeveel en welke lichtjes branden op je wifi bridge bij je tv die niet werkt? Vermoedelijk gaat het probleem zich daar voor doen.
Welke acties heb je zelf al ondernomen? Reset of herstart van modem of decoder?
@Liesbeth_94 Kan jij je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.
Aangezien je alles al gereset hebt, dan best afwachten tot morgen iemand van Proximus zelf je hierbij verder kan helpen en mss stellen ze wel voor om een technieker te sturen, maar dat laat ik uiteraard aan hen over.
Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Werkt nog steeds niet!
Ik vind geen kabel die lang genoeg is.
Zelf al zou ik PLC in ander stopcontact steken (zonder verlengstekkerdoos), dan zal dit in dezelfde ruimte moeten zijn en dan is dit zelfde circuit!
Hoedanook, systeem werkt al verschillende jaren op die manier, waarom zou het dan opeens niet meer gaan?
Dit wordt dan al de 2de avond kijken op mijn laptop.
We kunnen missschien beter TV-abonnement stopzetten.
@fravan heb je soms de mogelijkheid om met een lange utp kabel de decoder te verbinden rechtstreeks met de bbox.
heb je ook al geprobeerd de PLC eens in een ander stopcontact /ander circuit te steken en zeker de PLC’s niet voeden via een verlengstekkerdoos.
je had mss een V4 ofV5 decoder met harde schijf.
Hier werkt alles nog prima na ontvangst en installatie van nieuwe decoder. Deze moeten blijkbaar aan de lopende band vervangen worden werd ons gezegd bij afgifte van ons oud toestel. Misschien is dit voor jullie ook de oplossing !
Dank voor uw respons!
Decoder is verbonden met B-box via elektriciteitsnet.
Heb al uw stappen al gedaan en werkt nog niet.
De pickx webversie werkte niet om uitgesteld te kijken.
Uiteindelijk, na aantal pogingen, kon ik wel live kijken.
is je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan je bbox, want als er draadloze oplossingen gebruikt worden om decoder te verbinden met bbox, kunnen die ook het probleem veroorzaken.
- decoder eens stroomloos zetten
- bbox resetten door 2 sec het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt blijven houden toe alleen nog de power led vooraan nog oplicht en dan loslaten.
- wanneer je terug kunt surfen dan de decoder resetten Je decoder resetten | Proximus
is het de pickx app die niet meer werkt en werkt de pickx webversie ook niet meer
NB:proximus forummedewerkers kunnen morgen je ook verder helpen als je het niet opgelost krijgt
Ter info:Om uit te sluiten dat het aan de wifi bridge of decoder licht zou het interessant zijn moest je de decoder even met met een utp kabel kunnen verbinden rechtstreeks aan de modem/bbox dan weet je direct of het de decoder is.
Wij hebben nu ook dit probleem.
Kijken TV en opeens staat scherm stil. Ik wacht enkele minuten en dan zet ik decoder uit en terug aan, en krijg scherm met “uw decoder is niet verbonden”.
Ik kijk mijn B-box na en zet die ook aan en uit, maar nog steeds hetzelfde.
Ik kijk naar instructies op proximus en reset mijn decoder, maar blijft zelfde.
Er gaat toch niets boven de goede oude kabel-TV, die was niet afhankelijk van decoder of B-box of internet.
Wij hebben hier sinds gisteren exact hetzelfde probleem! Harde reset werkt niet, enkel wit lichtje brandt en de 2e decoder boven werkt wel...
Er brandt maar 1 lampje op decoder onder de aan/uit knopen de andere krijgen we niet meer aan de praat. Het probleem is begonnen in maart. Wij zijn van toen al van alles aan het doen : resetten, aan-uit van dit en dat. Er is ook al 2 keer een technieker langs geweest zie uitleg hierboven. Volgens mij is er iets fout met de decoder maar wij blijven maar aanmodderen.
Mijn profielgegevens zijn trouwens aangepast.
Hopelijk snel een oplossing want de dagen dat we onze TV missen stapelen zich op.
Mvg.
Daisy, ik heb de Wi-Fi bridge van betreffende TV opnieuw verbonden met modem en de decoder herstart en 15 min. gewacht. Geen wijziging. Dan heb ik gelezen dat bij opnieuw verbinden van Wi-Fi bridge met modem een 2e Wi-Fi bridge ook opnieuw moet verbonden worden met modem. Dat heb ik nadien gedaan en dan de decoder opnieuw herstart en 15 min. gewacht. Nog altijd niks !
@Dieter_022 Kan je je wifi bridge opnieuw verbinden met je modem en daarna je decoder herstarten?
De lichtjes branden nu op alle 2 Wi-fi Bridges. Maar dat er geen verbinding is klopt want die melding krijg ik ook op Tv "uw decoder is niet verbonden" en de modem krijg ik niet meer aan de praat.
@Dieter_022 Branden die lichtjes op dit moment? Als ik nu een meting doe zie ik dat 1 van je 2 wifi bridges niet verbonden is. Daarom dat ik dus ook vermoed dat het hier aan ligt.