Vraag

Uw decoder is niet verbonden


Reputatie 2

Voor de 3e keer vragen we tussenkomst voor steeds terugkerend probleem "uw decoder is niet verbonden". Na 1e topic is op 6 maart een technieker langsgekomen en heeft een nieuwe modem geplaatst. 2 weken later een 2e topic en op 24 maart is een technieker langsgekomen en heeft TV terug aan de praat gekregen en ons uitgelegd wat te doen als het probleem zich nog voordeed.  Hebben we een paar maal moeten doen maar sinds gisteren krijgen we de decoder weer niet meer opgestart.  Hebben dan nog maar eens harde reset gedaan van V5C; Sig lampje flikkert eventjes en dan stopt het. Enkel wit lampje brandt. Wij hebben nog een 2e TV en daar werkt alles. Sinds begin maart kijken we meer TV  op tablet ipv naar onze 1e TV door de geregelde uitval; dit kan toch niet de bedoeling zijn !!!

 

 


29 reacties

Nog steeds niet opgelost!

Heb terug gebeld naar Proximus en nu GEEN uitleg over dat de oorzaak bij Proximus zou liggen, maar die persoon heeft samen met mij een aantal testen gedaan en hij zal ons nieuwe decoder toesturen.

Hopelijk is dat de oorzaak.

Die 2de persoon wist alvast niets te vertellen over een oorzaak bij Proximus die normaal tegen vanavond zou opgelost zijn. Misschien had de eerste persoon mij dit verteld om vlug te kunnen afsluiten en naar huis te gaan (was iets voor 17 uur).

normaal gezien wordt een gekend probleem/waaraan Proximus ook werkt om het oplossen, gemeld als je belt naar 080022800 van zodra je uw lijnnummer opgegeven hebt.

Bij mij is dit toch al iedere keer het geval geweest, natuurlijk kunnen ze moeilijk op voorhand voorspellen hoe lang een herstelling zal duren.

Een negatief puntje hierbij is wel dat men vraagt of je wilt verwittigd worden per sms als het opgelost is, door je gsm nr op te geven maar dit is bij mij niet gebeurd!

Heb ik ook pas gedaan en probleem blijft!!

Dan heb ik maar gebeld naar Proximus en blijkbaar zou probleem niet bij mij zitten, maar is er ergens een probleem bij Proximus en zijn ze eraan aan het werk (wat en waar probleem zit, hebben ze niet gezegd). Tegen vanavond zou het opgelost moeten zijn.

Laat ons hopen.

De communicatie van Proximus is zeker NIET goed te noemen; Als ze dit weten waarom sturen ze dan geen mail of berichtje aan de betrokken klanten? Dit kan voor een telecombedrijf toch niet zo moeilijk zijn. Of is er dan niemand binnen Proximus die die chat-groep rond dit onderwerp in de gaten houdt en hierop vermeld dat er een probleem is bij Proximus en hoelang dit zal duren.

Nu probeer ik 3 dagen zelf allerhande “middeltjes” en bekijk 10-tallen filmpjes van Proximus om probleem te verhelpen en maak mij daar druk over, en uiteindelijk moet ik dan toch TV kijken op laptop of GSM.

Al die ergernis kon verholpen worden door open en eerlijke communicatie, en ik zou dan ook een aantal dagen TV moeten zien op GSM ofzo, maar ik had dan toch geen 3 dagen moeten zelf proberen om probleem op te lossen.

Hopelijk zijn ze nu van hun woord en is probleem effectief vanavond opgelost.

Reputatie 7
Badge +5

@fravan Zijn de plc adapters van Proximus? Heb je al eens geprobeerd om het kabeltje van de modem naar plc adapter eens in een andere poort te steken? Heb je al eens geprobeerd je modem te resetten?

Bedankt.

Heb gisteren mijn profiel al aangevuld.

Afwachten nu.

Aangezien je alles al gereset hebt, dan  best afwachten tot morgen iemand van Proximus zelf je hierbij verder kan helpen en mss stellen ze wel voor om een technieker te sturen, maar dat laat ik uiteraard aan hen over.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Werkt nog steeds niet!

Ik vind geen kabel die lang genoeg is.

Zelf al zou ik PLC in ander stopcontact steken (zonder verlengstekkerdoos), dan zal dit in dezelfde ruimte moeten zijn en dan is dit zelfde circuit!

Hoedanook, systeem werkt al verschillende jaren op die manier, waarom zou het dan opeens niet meer gaan?

Dit wordt dan al de 2de avond kijken op mijn laptop.

We kunnen missschien beter TV-abonnement stopzetten.

@fravan heb je soms de mogelijkheid om met een lange utp kabel de decoder te verbinden rechtstreeks met de bbox.

heb je ook al geprobeerd de PLC eens in een ander stopcontact /ander circuit te steken en zeker de PLC’s niet voeden via een verlengstekkerdoos.

je had mss een V4 ofV5 decoder met harde schijf.

Hier werkt alles nog prima na ontvangst en installatie van nieuwe decoder.  Deze moeten blijkbaar aan de lopende band vervangen worden werd ons gezegd bij afgifte van ons oud toestel.  Misschien is dit voor jullie ook de oplossing !

Dank voor uw respons!

Decoder is verbonden met B-box via elektriciteitsnet.

Heb al uw stappen al gedaan en werkt nog niet.

De pickx webversie werkte niet om uitgesteld te kijken.

Uiteindelijk, na aantal pogingen, kon ik wel live kijken.

is je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan je bbox, want als er draadloze oplossingen gebruikt worden om decoder te verbinden met bbox, kunnen die ook het probleem veroorzaken.

  1. decoder eens stroomloos zetten
  2. bbox  resetten door 2 sec het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt blijven houden toe alleen nog de power led vooraan nog oplicht en dan loslaten.
  3. wanneer je terug kunt surfen dan de decoder resetten Je decoder resetten | Proximus

is het de pickx app die niet meer werkt en werkt de pickx webversie ook niet meer

NB:proximus forummedewerkers kunnen morgen je ook verder helpen als je het niet opgelost krijgt

proximus Pickx werkt blijkbaar ook niet!!

Wij hebben nu ook dit probleem.

Kijken TV en opeens staat scherm stil. Ik wacht enkele minuten en dan zet ik decoder uit en terug aan, en krijg scherm met “uw decoder is niet verbonden”.

Ik kijk mijn B-box na en zet die ook aan en uit, maar nog steeds hetzelfde.

Ik kijk naar instructies op proximus en reset mijn decoder, maar blijft zelfde.

Er gaat toch niets boven de goede oude kabel-TV, die was niet afhankelijk van decoder of B-box of internet.

Reputatie 2

Vandaag nieuwe decoder ontvangen en geïnstalleerd.  Alles werkt momenteel terug.

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Nu zie ik dat je 2de wifi bridge wel verbonden is. Dit was daarstraks niet het geval. Er zal asap een nieuwe decoder geleverd worden via Bpost.

Reputatie 2

Daisy, ik heb de Wi-Fi bridge van betreffende TV opnieuw verbonden met modem en de decoder herstart en 15 min. gewacht. Geen wijziging. Dan heb ik gelezen dat bij opnieuw verbinden van Wi-Fi bridge met modem een 2e Wi-Fi bridge ook opnieuw moet verbonden worden met modem. Dat heb ik nadien gedaan en dan de decoder opnieuw herstart en 15 min. gewacht.  Nog altijd niks !

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Kan je je wifi bridge opnieuw verbinden met je modem en daarna je decoder herstarten?

Reputatie 2

De lichtjes branden nu op alle 2 Wi-fi Bridges.  Maar dat er geen verbinding is klopt want die melding krijg ik ook op Tv "uw decoder is niet verbonden" en de modem krijg ik niet meer aan de praat.

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Branden die lichtjes op dit moment? Als ik nu een meting doe zie ik dat 1 van je 2 wifi bridges niet verbonden is.  Daarom dat ik dus ook vermoed dat het hier aan ligt.

Reputatie 2

Link Quality brandt 4 streepjes, Wireless brandt en flikkert om de paar seconden, Power brandt. 

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Kan je me toch even vertellen welke lichtjes er branden op je wifi bridge? Ik moet zoveel mogelijk informatie hebben voor dat ik een goede oplossing kan voor zien.

hij hing zich op toen hij aan de wifibridge verbonden was toch, nee?

Reputatie 2

Het ligt wel degelijk aan de decoder. Eind maart is voor de 2e keer een technieker langs geweest voor het probleem. Die heeft toen gezegd dat de decoder zich "soms" kan "ophangen". Hij heeft ons gezegd wat te doen in dit geval. De laatste week hing de decoder zich dagelijks op tot eergisteren niks meer ging. 

Ik ben het geprul zo langzaam beu en zou graag een nieuwe decoder V5c hebben.

Ter info:Om uit te sluiten dat het aan de wifi bridge of decoder licht zou het interessant zijn moest je de decoder even met met een utp kabel kunnen verbinden rechtstreeks aan de modem/bbox dan weet je direct of het de decoder is.

Reageer