Vraag

Uw decoder is niet verbonden


Reputatie 2

Voor de 3e keer vragen we tussenkomst voor steeds terugkerend probleem "uw decoder is niet verbonden". Na 1e topic is op 6 maart een technieker langsgekomen en heeft een nieuwe modem geplaatst. 2 weken later een 2e topic en op 24 maart is een technieker langsgekomen en heeft TV terug aan de praat gekregen en ons uitgelegd wat te doen als het probleem zich nog voordeed.  Hebben we een paar maal moeten doen maar sinds gisteren krijgen we de decoder weer niet meer opgestart.  Hebben dan nog maar eens harde reset gedaan van V5C; Sig lampje flikkert eventjes en dan stopt het. Enkel wit lampje brandt. Wij hebben nog een 2e TV en daar werkt alles. Sinds begin maart kijken we meer TV  op tablet ipv naar onze 1e TV door de geregelde uitval; dit kan toch niet de bedoeling zijn !!!

 

 


29 reacties

Wij hebben hier sinds gisteren exact hetzelfde probleem! Harde reset werkt niet, enkel wit lichtje brandt en de 2e decoder boven werkt wel...

als je de bbox reset helpt dit ook niet 

bbox resetten = 20 sec resetknopje ingedrukt houden tot vooraan alleen nog de power led blijft oplichten en dan pas loslaten.

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Je beide tv’s zijn verbonden met een wifi bridge zie ik. Hoeveel en welke lichtjes branden op je wifi bridge bij je tv die niet werkt? Vermoedelijk gaat het probleem zich daar voor doen. 

Welke acties heb je zelf al ondernomen? Reset of herstart van modem of decoder? 

@Liesbeth_94 Kan jij je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

Reputatie 2

Er brandt maar 1 lampje op decoder onder de aan/uit knopen de andere krijgen we niet meer aan de praat. Het probleem is begonnen in maart. Wij zijn van toen al van alles aan het doen : resetten, aan-uit van dit en dat. Er is ook al 2 keer een technieker langs geweest zie uitleg hierboven.  Volgens mij is er iets fout met de decoder maar wij blijven maar aanmodderen.

Mijn profielgegevens zijn trouwens aangepast.

Hopelijk snel een oplossing want de dagen dat we onze TV missen stapelen zich op.

Mvg.

 

Ter info:Om uit te sluiten dat het aan de wifi bridge of decoder licht zou het interessant zijn moest je de decoder even met met een utp kabel kunnen verbinden rechtstreeks aan de modem/bbox dan weet je direct of het de decoder is.

Reputatie 2

Het ligt wel degelijk aan de decoder. Eind maart is voor de 2e keer een technieker langs geweest voor het probleem. Die heeft toen gezegd dat de decoder zich "soms" kan "ophangen". Hij heeft ons gezegd wat te doen in dit geval. De laatste week hing de decoder zich dagelijks op tot eergisteren niks meer ging. 

Ik ben het geprul zo langzaam beu en zou graag een nieuwe decoder V5c hebben.

hij hing zich op toen hij aan de wifibridge verbonden was toch, nee?

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Kan je me toch even vertellen welke lichtjes er branden op je wifi bridge? Ik moet zoveel mogelijk informatie hebben voor dat ik een goede oplossing kan voor zien.

Reputatie 2

Link Quality brandt 4 streepjes, Wireless brandt en flikkert om de paar seconden, Power brandt. 

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Branden die lichtjes op dit moment? Als ik nu een meting doe zie ik dat 1 van je 2 wifi bridges niet verbonden is.  Daarom dat ik dus ook vermoed dat het hier aan ligt.

Reputatie 2

De lichtjes branden nu op alle 2 Wi-fi Bridges.  Maar dat er geen verbinding is klopt want die melding krijg ik ook op Tv "uw decoder is niet verbonden" en de modem krijg ik niet meer aan de praat.

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Kan je je wifi bridge opnieuw verbinden met je modem en daarna je decoder herstarten?

Reputatie 2

Daisy, ik heb de Wi-Fi bridge van betreffende TV opnieuw verbonden met modem en de decoder herstart en 15 min. gewacht. Geen wijziging. Dan heb ik gelezen dat bij opnieuw verbinden van Wi-Fi bridge met modem een 2e Wi-Fi bridge ook opnieuw moet verbonden worden met modem. Dat heb ik nadien gedaan en dan de decoder opnieuw herstart en 15 min. gewacht.  Nog altijd niks !

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Nu zie ik dat je 2de wifi bridge wel verbonden is. Dit was daarstraks niet het geval. Er zal asap een nieuwe decoder geleverd worden via Bpost.

Reputatie 2

Vandaag nieuwe decoder ontvangen en geïnstalleerd.  Alles werkt momenteel terug.

Bedankt.

Wij hebben nu ook dit probleem.

Kijken TV en opeens staat scherm stil. Ik wacht enkele minuten en dan zet ik decoder uit en terug aan, en krijg scherm met “uw decoder is niet verbonden”.

Ik kijk mijn B-box na en zet die ook aan en uit, maar nog steeds hetzelfde.

Ik kijk naar instructies op proximus en reset mijn decoder, maar blijft zelfde.

Er gaat toch niets boven de goede oude kabel-TV, die was niet afhankelijk van decoder of B-box of internet.

proximus Pickx werkt blijkbaar ook niet!!

is je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan je bbox, want als er draadloze oplossingen gebruikt worden om decoder te verbinden met bbox, kunnen die ook het probleem veroorzaken.

  1. decoder eens stroomloos zetten
  2. bbox  resetten door 2 sec het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt blijven houden toe alleen nog de power led vooraan nog oplicht en dan loslaten.
  3. wanneer je terug kunt surfen dan de decoder resetten Je decoder resetten | Proximus

is het de pickx app die niet meer werkt en werkt de pickx webversie ook niet meer

NB:proximus forummedewerkers kunnen morgen je ook verder helpen als je het niet opgelost krijgt

Dank voor uw respons!

Decoder is verbonden met B-box via elektriciteitsnet.

Heb al uw stappen al gedaan en werkt nog niet.

De pickx webversie werkte niet om uitgesteld te kijken.

Uiteindelijk, na aantal pogingen, kon ik wel live kijken.

Hier werkt alles nog prima na ontvangst en installatie van nieuwe decoder.  Deze moeten blijkbaar aan de lopende band vervangen worden werd ons gezegd bij afgifte van ons oud toestel.  Misschien is dit voor jullie ook de oplossing !

je had mss een V4 ofV5 decoder met harde schijf.

@fravan heb je soms de mogelijkheid om met een lange utp kabel de decoder te verbinden rechtstreeks met de bbox.

heb je ook al geprobeerd de PLC eens in een ander stopcontact /ander circuit te steken en zeker de PLC’s niet voeden via een verlengstekkerdoos.

Werkt nog steeds niet!

Ik vind geen kabel die lang genoeg is.

Zelf al zou ik PLC in ander stopcontact steken (zonder verlengstekkerdoos), dan zal dit in dezelfde ruimte moeten zijn en dan is dit zelfde circuit!

Hoedanook, systeem werkt al verschillende jaren op die manier, waarom zou het dan opeens niet meer gaan?

Dit wordt dan al de 2de avond kijken op mijn laptop.

We kunnen missschien beter TV-abonnement stopzetten.

Aangezien je alles al gereset hebt, dan  best afwachten tot morgen iemand van Proximus zelf je hierbij verder kan helpen en mss stellen ze wel voor om een technieker te sturen, maar dat laat ik uiteraard aan hen over.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Bedankt.

Heb gisteren mijn profiel al aangevuld.

Afwachten nu.

Reageer