Beantwoord

USB schijf aan Proximus decoder


Beste,

Ik wil een externe harde schijf met USB aansluiten op mijn Proximus decoder. Lukt dit? Waar zit de USB poort?

Mvg,
Jan
icon

Beste antwoord door HadewychT 23 June 2018, 08:54

Bekijk origineel

13 reacties

Die usb HDD kun je eventueel aansluiten op je bbox.
(op de decoder dient die usb voorlopig alleen maar om bv een toestel op te laden via usb)
Bedankt. Omdat ik een groter en een kleiner apparaat heb, vraag ik me af welke van de 2 de bbox is?
dit is voor en achterkant van bbox3




en dit zijn voorbeelden van decoders:

Opnieuw bedankt. Ik heb een stick met MP3 liedjes erop aangesloten. Kan ik deze nu afspelen met TV of mijn Sonos Play 1 speaker? Zo ja, kan je me zeggen hoe?
Beste,


Kan op mijn vraag nog een antwoordje geformuleerd worden?


Mvg,
Jan
Heb er geen ervaring mee maar als je Smart TV en Sonos aan het netwerk verbonden is zou je die usb toch moeten kunnen aanspreken.
TIP: als het je niet lukt kun je in afwachting dat iemand anders een meer gedetailleerd antwoord geeft, ondertussen ook altijd eens de vraag stellen op het bevriend userbase.be/forum

PS: nog eens vlug gezocht met google en lees bv:
Je eigen muziekcollectie
Via je draadloze wifi netwerk stuur je gemakkelijk muziek van een apparaat naar de SONOS speaker. Het maakt niet uit of de nummers op je smartphone, tablet, computer of NAS staan. Zolang ze maar met hetzelfde netwerk verbonden zijn. Open de SONOS app en blader door al je opgeslagen muziek. Je gebruikt zoekcriteria of filtert door categorieën om nummers te vinden. Als je favoriete nummers opslaat en afspeellijsten creëert, selecteer je ze snel in het hoofdmenu.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo,

Proximus geeft geen ondersteuning op de extra functies van de bbox, maar je vindt al wel wat extra info op volgende forumpost :

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/usb-poort-gebruiken-bbox3-30414

Groeten,

Hadewych
ik weet nu niet welke bbox3 TS heeft maar bij deze van sagemcom kun je de usb harde schijf op de bbox interface niet terugvinden als 192.168.1.1/Disk_a1 of Disk_b1
Bij de bbox3 sagemcom als volgt terug te vinden:



en als je daar op klikt krijg je ook de url te zien die je moet invoeren \\mymodem\xxxxxx om ze te kunnen bekijken in je explorer.
Ik heb al voorgehad dat ik de bbox eerst heb moeten resetten omdat rebooten niet altijd hielp om de usb schijf weer te kunnen benaderen.

Bedankt voor de tips die hier die mij op weg geholpen hebben; er is echter nog een probleem: de software van de modem gebruikt nog het verouderde protocol SMB v1.  Dit is echter in Windows10 nu standaard uitgeschakeld. Je moet die terug inschakelen in Windows 10 (via “programma’s en onderdelen” ) en dan kan je de disk/usb-stick benaderen (inloggen met ‘user’ en bijhorend paswoord)

 

Ik heb nochtans ook windows 10 home edition op mijn nieuwe HP laptop, en ik heb toch niks moeten instellen om de usb schijf op de bbox aangesloten te gebruiken!

ik ga er gewoon naar mijn USB schijf ”MAXELL” toe via Explorer \\MyModem\MAXELL

maar als die dan toch om één of andere reden zou uitstaan kun je die inderdaad activeren

via explorer → Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features

 

OK. maar ik lees in diverse fora dat bij recente installaties van Windows 10 dit (verouderd en onveilig) protocol standaard is uitgeschakeld.
Ik ondervind nu ook dat met recentste browsers (Firefox) je niet meer kan inloggen op dit forum, met Google Chrome lukt het wel nog, na negeren van een veiligheidswaarschuwing.

 

Reputatie 7
Badge +4

@wim.dm 

?

Ik ondervind nu ook dat met recentste browsers (Firefox) je niet meer kan inloggen op dit forum

Geen forum-(login)probleem ondervonden, geschreven onder Firefox 79.0 64bit...

 

 

met alle bekend browser die ik probeer heb ik toch geen probleem ondervonden

Reageer