Vraag

Universeel maken afstandsbediening voor Samsung tv

  • 30 January 2018
  • 28 reacties
  • 1877 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Kort : Samsung tv is UE40JU7000LXXN
Decoder Proximus V4 en afstandsbediening voor V4.

We proberen de afstandsbediening universeel te maken voor onze Samsung tv , maar blijkbaar lukt dit niet helemaal.
We hebben drie verschillende methodes gebruikt ( zoals beschreven op proximus website):
1. Manuele methode . Na procedure, knopje links boven TV blijft branden en dooft niet uit.
2. Automatische methode . Zelfde eindresultaat.
3. Dan toch maar eerst de afstandsbediening zelf naar fabrieksinstelling gezet, zoals beschreven door Proximus. En de twee vorige methodes nogmaals gebruikt, lampje blijft branden.

Het enige wat we dan kunnen doen, is de batterijen er uit nemen en terug insteken, anders werkt de afstandsbediening helemaal niet meer .

Het enige wat we willen doen, is het geluid harder en stiller kunnen zetten met de afstandsbediening, wat uiteraard op het tv toestel dient te gebeuren en dat lukt niet .

Kan er iemand raad geven ?

Ro

This topic has been closed for comments

28 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Ro,
Kun je hiermee verder? Onze video:

Reputatie 5
Badge +1
Dank Wim voor de reactie.
Maar dit had ik al bekeken . En juist die laatste stap ,zodat het lichtje bovenaan links uitgaat, die werkt niet, want het lampje blijft branden en blokkeert zo de werking van de afstandsbediening. Vandaar dat ik de batterij even eruit dien te doen en terug insteken, zodat hij terug werkt voor de decoder bediening.

En het is voor een Samsung tv, toch werkt het niet universeel ervoor, want ik kan het geluid van de tv niet bedienen met de afstandsbediening V4.
Dus nog geen oplossing.

Ro
mss een stomme vraag, maar heb je met nieuwe batterijen geprobeerd want als de spanning aan de lage kant zou zijn .......
Reputatie 7
Badge +1
Heb je hier misschien iets aan.

Reputatie 7
Badge +6
Alle info staat ook op onze support pagina daarover.
Reputatie 5
Badge +1
Martin, ja ook geprobeerd met voledig nieuwe batterijen. Zelfde negatief resultaat.
Wim, het is op die pagina dat ik de procedure exact gevolgd heb, zonder resultaat.
Het knopje linksboven blijft branden ook al druk ik de laatste twee knopjes samen in zoals beschreven.
En dan is de afstandsbediening vooledig geblokkeerd.
Batterijen dien uitgenomen te worden om bediening te deblokkeren.
We draaien bier gewoon in een cirkel met alle info, maar en definitie van de fout vind ik niet.
mss best afstandsbediening omruilen ?
Reputatie 5
Badge +1
Kan iemand van Proximus team hier de info over geven ?
Ter info: volgens ik van het proximus team hier al gelezen heb moet je dezelfde methode volgen als voor omruilen van decoder >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_end/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/verhuizen-of-opzeggen/contract-opzeggen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html
Reputatie 5
Badge +1
Martin, bedankt voor de info.
Maar ik verwacht van Wim of Proximus team toch een reactie van wat ik juist moet doen of wat er kan gedaan worden.
Reputatie 5
Badge +3
Misschien eens proberen de afstandsbediening te resetten.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset_rc/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-afstandsbediening-resetten.html

mvg
Reputatie 7
Badge +4
Ro, het universeel maken van de afstandsbediening werkt op elke Samsung tv. Dus het zou me verbazen dat dit bij jou tv niet mogelijk zou zijn.
Als je dit al enkele keren na elkaar hebt geprobeerd raad ik wel aan de decoder even te herstarten en even opnieuw te proberen. Een omruiling van de afstandsbediening is mogelijk, maar ik vermoed niet dat de afstandsbediening de oorzaak van het probleem is. Grtjs.
Ro, werkt het ook niet met de kopieer methode dus de code (voor volume) kopiëren van je afstandsbediening van tv naar de afstandsbediening van proximus.
1) Druk de toetsen 4 + 6 op uw Proximus TV-afstandsbediening gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De lampjes branden niet terwijl u dit doet. Na 3 seconden zal het lampje TV beginnen branden.
2) Hou vervolgens TV-mode + de toets op uw Proximus TV-afstandsbediening die u wilt herprogrammeren ingedrukt (voor u de volume knop).
Als het lampje op de afstandsbediening kort oplicht, dan is uw Proximus TV-afstandsbediening klaar om de codes te ontvangen.

Indien u een toets selecteerde die niet herprogrammeerbaar is of als u te lang wacht om door te gaan (30 seconden), dan knippert het rode lampje enkele malen heel kort waarna het uit gaat en de afstandsbediening terug keert naar gebruiksmodus.

De codes versturen naar de Proximus TV-afstandsbediening
1) Hou de afstandsbediening van het toestel (in dit voorbeeld de afstandsbediening van uw TV) nu op een afstand van 3 à 6 cm van de Proximus TV-afstandsbediening (de bovenkant van de afstandsbedieningen naar elkaar toe gericht).
2) Druk de toets in op de afstandsbediening van het toestel dat u wilt kopiëren naar de Proximus TV-afstandsbediening.
3) Het kopiëren van functies naar de Proximus TV- afstandsbediening is gelukt als het rode lampje kort knippert.
4) De afstandbediening keert terug naar gebruiksmodus.
5) Om andere toetsen te programmeren ga terug naar stap 1.
Reputatie 5
Badge +1
Martin,

bedankt voor je hint. Deze namiddag zie ik de kans om dit eens uit te proberen. Ik laat je dan zeker iets weten.
Als dat niet lukt, is er toch iets aan de hand met deze afstandsbediening en kom ik dan ook terug op de opmerking die Charlotte D ( support medewerkster ) op mijn vraag hier stelde.

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Aan Martin en Charlotte D. (Support medewerkster )

Martin, je stappenplan proberen uit te voeren. Punt 1 ok, tv lampje brandt. En blijft branden .
Punt 2 . Tv mode knop samen met volumeknop ingedrukt gehouden . Er verandert niets. Tv lampje blijft gewoon branden.
Knippert niet. Wanneer ik de knopen loslaat , knippert tv knopje verscheiden malen en dat is dan het einde.

Daaruit zou ik kunnen besluiten , volgens jou info, dat de volumeknop niet programmeerbaar is. Wat ook bleek uitbmijn probeersels gisteren rechtstreeks met de tv aan.


Aan Charlotte D. , wat nu. De volumeknop blijkt dan toch niet programmeerbaar. Welke oplossing of suggestie stelt u voor ?


Groeten

Ro
Reputatie 5
Badge +3
Beste Ro,

Afstandsbediening vervangen!
Als deze na een reset nog fouten vertoont is dit de enige oplossing.
Normaal hebben ze die bij een Px store op stock, eigen ervaring, zou eerst bellen naar klantendienst.

mvg
Janick
Reputatie 5
Badge +1
Inderdaad Janick, ik denk ook dat dit de beste oplossing zal zijn.
Maar toch heb ik graag info van een support medewerker die mij bevestigt dat ik bij een Proximus shop kan langsgaan voor verwisseling afstandsbediening.
Dit in de regio Geel

Ro
Spijtig genoeg niet meer in de proximus centers !
Reputatie 5
Badge +1
Kan support mij informeren wat er kan gedaan worden ?
Reputatie 5
Badge +3
Martin, ik heb voor een klant een maand geleden één gaan afhalen in de store van Eeklo.
Reputatie 5
Badge +3
Ro ik zou eerst toch even bellen naar de technische klantendienst op 0800 22 800 (optie 4)
hier werd nochtans beweerd dat dit niet meer kan en je dezelfde procedure moet volgen als bij een decoder vervangen, ofwel hebben ze mij belogen.
Of zou het mss dan nog mogelijk zijn tot de stock in de prox centers op is ?????
Kan support mij informeren wat er kan gedaan worden ?
mss gaat het nog vlugger als je de support opbelt 0800 22 800 (als de wachttijd meevalt uiteraard !)
Reputatie 5
Badge +3
Martin,
Ik heb voor een kennis een V5c decoder geïnstalleerd, die man had zijn oude decoder plus zijn bestaande afstandsbediening bij het afhaalpunt af gegeven, de afstandsbediening moet je van de vorige decoder bewaren maar hij wist dat niet bijgevolg zat die meneer zonder afstandsbediening.
Ik heb dan met die uitleg een andere gaan halen, en kreeg zonder problemen een nieuwe mee.

mvg
Het zou onlangs veranderd zijn, dus zou er bets iemand van prox hier eens mogen duidelijkheid scheppen als het zo is ❓