Uitval zender EenHD

  • 8 January 2018
  • 68 reacties
  • 3306 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Bij mij is zender EenHD uitgevallen . Hebben er hier meer last van.

68 reacties

Reputatie 5
Badge +3
OEF! OPGELOST
Heb de modem en de decoder een hard reset laten uitvoeren. (reset knopjes achteraan)
Zonder TV sinds gisterenavond 20u!
Compensatie? Voetbal pack heb ik al, een korting op de factuur zou hier de beste optie zijn!

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Martin, heb die info gisteren al bekeken, maar heb dit nog niet toegepast afwachtend op de herstelling van de storing.
Als ik een reset van de modem doe moet ik dan terug mijn Wi-Fi paswoord ingeven?

mvg
als bijkomende info:
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/decoder-proximus-v5-middleware-timeout-error-37983
Reputatie 5
Badge +3
Internet, mail en telefoon werken, TV nog niet volledig, de V4 is in orde, op de V5 compact blijft het welkomscherm draaien, na een tijdje krijg ik op het scherm de melding: MIDDLEWARE TIMEOUT ERROR UNABLE TO START THE MIDDLEWARE! Klantendienst gebeld, blijkbaar normaal dat één van de decoders niet opstart, volgens de operator is het meestal de V4 die blijft haperen, hier is het de nieuwste versie decoder V5 compact, heeft dit doorgegeven aan de bevoegde diensten.
Mag hem niet meer uitschakelen, Px zal hem zelf opstarten in de late namiddag, afwachten.
Reputatie 3
Badge +1
https://www.hln.be/geld/consument/opnieuw-meldingen-van-storingen-bij-proximus-krijgen-klanten-vergoeding-na-panne-van-gisteren~a7a3e655/
Reputatie 3
Badge +1
tv en internet werken voor het ogenblik.
Reputatie 5
Badge +2
op het storingsoverzicht heb ik gekeken naar de reacties en daaruit kun je merken waar de reacties uit komen en wie wat heeft,
de website proximus tv werkt hier weer en ik kan inloggen
tv app werkt nog niet
emails ook ok
Reputatie 7
Badge +1
Hier in Wenduine geen probleem meer. Alles werkt nu goed.
hier werkt het toch in ieder geval, juist nog eens voor alle zekerheid getest en op storingsoverzicht staan de steden aangeduid waar er problemen geweest zijn maar geeft niet direct de actuele toestand, dat is inderdaad wat verwarrend plus ook nog dat je niet weet of het bij iedereen is in die bepaalde steden wat bij mij werkt het wel !!!!

> https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/09/opnieuw-meldingen-van-problemen-bij-proximus/
Reputatie 5
Badge +2
zojuist emails ontvangen, rest nog niet ok
Reputatie 5
Badge +2
op de website storingsoverzicht heeft iedereen geen emails
er staan meldingen op van Brussel, Hoeilaart, Brugge, Aartselaar, Herentals, Torhout, Hechtel enz
Dus zo goed of algemene storing
Zal waarschijnlijk nog in bepaalde regio's zijn aangezien het niet bij iedereen is die deze problemen ondervinden.
Reputatie 5
Badge +2
Juist eens tv aangestoken en daar werkt alles normaal
maar rest werkt nog niet zoals blijkbaar bij anderen ook
spijtig geen emails ook
Reputatie 2
Badge
Op 08/01 om 23u30 was bij ons (Roeselare) alles terug in orde met Proximus TV op de televisie; heb toen niet meer via de computer geprobeerd. Een heel vervelende toestand te meer dat bij de overbuur blijkbaar enkel éénHD niet beschikbaar was en al de rest wel bleef werken. Waar zit dan de logica bij Proximus van het indelen van de sectie/zones of hoe ze het maar noemen?

Nu 09/01 ben ik bezig op een laptop en inderdaad geen website van proximus bereikbaar; dus ook geen webmail.
Het forum is wel bruikbaar; dit was het gisterenavond ook, maar reageren op berichten was toen niet mogelijk omdat blijkbaar het inloggen ook in de getroffen zone lag?

Ik zie dat er al sprake is van compensatie vragen; pas op dat we straks niet meer moeten betalen, want ze hebben waarschijnlijk flink wat kosten gemaakt om de problemen opgelost te krijgen!!!!
Reputatie 5
Badge +2
Op de website krijg ik : probleem bij het laden
en op de app krijg ik volgende melding


voorlopig ook geen emails
Reputatie 3
Badge +1
Tot voor een uur geleden deed de website het nog prima (zover mogelijk met zunne website ...) maar nu ligt ie er uit, denk dat het weer een algemeen probleem is. Storing van gisteren nog niet helemaal terug opgelost denk ik
Reputatie 5
Badge +2
ik kan nu ook niet op de website van proximus.be en mijn emails komen ook niet binnen
Reputatie 5
Badge +2
Ik kan steeds niet op de website van proximus TV er komt op 502 Bad Gateway
en de tv app werkt ook nog niet het blijft een blauw scherm, gisteren avond kwam er een tekst op dat ik later moest herproberen maar van daag enkel blauw
ja aangezien ik niet zelf van proximus ben kan ik je alleen maar tips geven in de hoop je iets verder te kunnen helpen, maar inderdaad de uiteindelijke oplossing zou van Proximus moeten komen !
beste martin,

hartelijk dank voor uw toevoegingen, maar deze oplossingen zijn mij al lang bekend....ik ben al proximus-tv-klant van in 2006, nu mijn 12e jaar...en heb deze tips en tricks al tientallen keren moeten toepassen.....en het eindigt altijd bij hetzelfde : een technieker aan huis.....dan gaat het even goed, en dan begint de miserie opnieuw......van decoder V1 tot V5,.. van parameters anders instellen, op andere lijnbundels geconnecteerd.....en dan bel je naar 0800 22 800, en dan wijzigen ze daar ewa parameters en gaat het de rest van de maand goed....en dan begint de miserie weer....bij elke maandelijkse routine-update of reset wordt alles weer basic ingesteld, en zijn we terug naar af.......continue verbetering van de producten is continu leven met kinderziektes zeker ?!
MAAR :
- dag ervoren en dag zelf regelmatig bij zappen dat andere posten zwart scherm bleven of met serieuze vertraging er toch door kwamen
==> hiervoor herstart je best eens de decoder en bbox (door eerst decoder zonder stroom te zetten dan de bbox 5 seconden , na dat de DSL led continu blijft branden dan de decoder terug opzetten)
(zie ook: toestellen, zoals Bbox-modem / (PLC's / wifi-bridge "indien van toepassing") / decoder,
resetten zoals beschreven in deze FAQ's hier:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html )
- regelmatig slecht internet, of wegval connectie
==> Heb je dat ook voor als je via een utp kabel werkt op je pc/laptop of alleen op wifi-2.4
> https://www.proximus.be/support/en/id_sfaqr_wifi_trouble/personal/welcome-on-support/internet/internet-at-home/wi-fi-network/9-tips-for-improving-your-wi-fi.html
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html

Weet niet of alles dus kan verklaard worden door de grote uitval van gisteren !
==> Nee heeft daar niks mee te maken

Algemeen stel ik vast dat ik zelden bij speedtests resultaten haal die hoger kiggen dan 15 Mbps, cijfers die VER onder het beloofde liggen.
==> als eens gekeken op http://proximus.be/speedtest wat je als minimum snelheid zou moeten hebben.

Ik vrees dat ze de capaciteit gewoon niet aankunnen > netflix streamen, HD, en nu de tests met ULTRA HD met de nieuw te verwachten decoder V6.
==> netfliks in UHD en 15Mbps is wat krap !!!
Ik vind nochtans dat we goed betalen (tuttimus + mobilus > circa 90-100 € per maand !). Mijn zoon is sinds zomler 2016 alleen gaan wonen en draait bij andere operator snelheden van die 5-6x hoger liggen !!!

==> als je blijft problemen hebben zou ik eens een gratis house technieker aanvragen om dit eens te laten onderzoeken en die kun je aanvragen hier : > http:proximus.be/happyhouse
gisteren regio 9300 ook prijs...uitval TV...steeds fout 'geen genius verbinding'. Probleem lijkt algemene uitval geweest te zijn, MAAR :
- dag ervoren en dag zelf regelmatig bij zappen dat andere posten zwart scherm bleven of met serieuze vertraging er toch door kwamen
- regelmatig slecht internet, of wegval connectie

Weet niet of alles dus kan verklaard worden door de grote uitval van gisteren !

Algemeen stel ik vast dat ik zelden bij speedtests resultaten haal die hoger kiggen dan 15 Mbps, cijfers die VER onder het beloofde liggen.

Ik vrees dat ze de capaciteit gewoon niet aankunnen > netflix streamen, HD, en nu de tests met ULTRA HD met de nieuw te verwachten decoder V6.

Ik vind nochtans dat we goed betalen (tuttimus + mobilus > circa 90-100 € per maand !). Mijn zoon is sinds zomler 2016 alleen gaan wonen en draait bij andere operator snelheden van die 5-6x hoger liggen !!!
hier TV gisteren uitgevallen, b-box gereset, maar nu nog altijd proximus welkom scherm. raakt dit vanzelf opgelost? Wat kan ik zelf nog doen? internet werkt wel.
Regio Gent 9000
Reputatie 5
Badge +3
Lukt ook niet. Geef het op, morgen werken.
Reputatie 5
Badge +3
Ben nu bezig met een FacReset van de V5 mini, wanneer dit niet lukt zal er niet meer opzitten dan morgen bellen naar de klantendienst.

Reageer