Beantwoord

twee decoders, beeld bevriest (vervolg)

  • 13 January 2021
  • 15 reacties
  • 160 Bekeken

Nog steeds problemen met de volgende setup die altijd goed gewerkt heeft en het nu plots laat afweten: twee decoders, die afzonderlijk perfect werken. Vanaf het moment dat ik ze beiden opzet, vallen beide streams na een willekeurig aantal minuten  uit met als melding onverwacht probleem. TV kanaal veranderen lost het probleem op. Ik heb al vanalles geprobeerd; modem default reset, decoders gereset, switch ertussenuit gehaald, rechtstreekse kabels gebruikt, maar het probleem blijft terugkomen.

Internetsnelheid is goed (65Mb down/22Mbup).

Kan iemand van proximus mijn lijn nakijken en/of logging op modem checken wat er aan de hand is?

icon

Beste antwoord door thoha 27 January 2021, 16:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 6
Badge +3

De lijntesten zien er alvast in orde uit. Bij het testen zie ik wel dat er 3 decoders gekoppeld staan aan uw abbonnement, heeft u recent een decoder omgeruild? Toevallig een V4 model?

Inderdaad ik heb recent een V4 model moeten laten omruilen omdat ik deze dagelijks moest power cyclen om de decoder te laten starten. Als vervanging heb ik een V6 model decoder gekregen. Wat is de link met mijn probleem?

FYI: waarschijnlijk je oude decoder die nog op de lijn geregistreerd staat, maar dan kan morgen iemand van Prox forumteam die van de lijn afhalen omdat die bandbreedte reserveert.

Bedankt voor de feedback.

@proximus forumteam, kan iemand nakijken of er op mijn lijn nog een ongebruikte decoder geregistreerd staat?

Reputatie 7
Badge +5

@thoha Mijn collega heeft deze al verwijderd. Merk je nu een verschil?

Spijtig genoeg heeft dit het probleem niet verholpen.

Is er geen mogelijkheid dat proximus logging kan bekijken op de decoders zelf over wat er precies gebeurt?

Heb wel de indruk dat de probleem is begonnen vanaf het moment dat de decoder V4 is vervangen door een V6. Kan deze laatste op een of andere manier de oorzaak zijn?

 

Ik heb dit weekend nog maar eens tijd gestoken in mijn probleem om dit wat duidelijker te krijgen.

Voor mij is het in ieder geval nu duidelijk.

De oorzaak ligt bij de V6 decoder. Ik heb zowel mijn V5mini als de V6 beiden tegelijkertijd en afzonderlijk laten proefdraaien en het was telkens de V6 die de problemen triggerde. Zelfs als enkel de V6 opstaat, bevriest het beeld na enige tijd terwijl dit niet gebeurt bij de V5mini.

 

Dus stel ik voor dat mijn V6 wordt omgeruild naar een V7.

Misschien ook tegelijkertijd de V5mini vervangen door een V7.

 

Kan proximus dit oppakken?

 

Louter ter info:
maar dan is het bijlange nog niet zeker dat het beter wordt als je twee V7 decoders hebt je mag de V6 en V7 zeker niet vergelijken met een v5-compact voor deze laatste hebben ze nooit moeten stellen dat je zeker 30Mpps moet halen!
Het hangt ook van je Pack af bvb of je aanspraak maakt op een V7.

Maar morgen komen de Proximus forummedewerkers terug langs om dit verder met je af te handelen. 

bedankt voor de info - ik wil gerust bekijken samen met proximus wat de mogelijkheden zijn en/of het zinvol is voor mij om van pack te veranderen. (ik heb nog een ouder pack)

In ieder geval de V6 werkt niet voor mij

Reputatie 7
Badge +5

@thoha Als je je contactnummer toevoegd aan je forumprofiel zorg ik er voor dat onze collega’s met jou contact opnemen om je pack eens te bekijken.

Ik heb ondertussen door jullie klantendienst mijn pack laten herbekijken en ben overgeschakeld naar een flex pack.

Normaal gezien ga ik ook twee V7 decoders ontvangen.

Ik hou jullie op de hoogte 

Belangrijk om nog even een update te geven over mijn probleem.

Ik heb ondertussen twee nieuwe V7 decoders ontvangen en sinds deze online zijn, heb ik geen problemen meer gehad.

Meer nog, ondanks wat ik lees over de performance/bugs van de decoder, ben ik uitermate tevreden over deze decoder.

Bij mij werken ze tot nu toe perfect.

Dus een tevreden proximus klant!

gewoon een vraag uit interesse: zijn die twee decoders rechtstreeks aangesloten op je modem via een utp netwerkabel 

nee, setup is dezefde zoals hij altijd gewerkt heeft; switch ertussen, 1 decoder rechtstreeks op switch, tweede decoder is via switch - PLC verbonden. Werkt prima.