Vraag

TV valt uit om de 3 dagen


Verliest connectie met video om de 3 dagen.Al 2 nieuwe switches gekocht met igmp snooping.Zelfde probleem.

3x decoder met kabel v5,v5c,v6 - bbox3 technicolor - 2x TP link SG105E V5


17 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op de metingen hier zie ik niet onmiddellijk een probleem. Heb je dit probleem dan gelijktijdig op je 3 decoders ? Kan je eens testen door een decoder rechtstreeks op de B-box aan te sluiten zonder de TPlinks aangekoppeld ?

Reputatie 6
Badge +3

TP-link heeft ook een firmware upgrade uitgebracht voor jouw switches : https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-sg105e/v5/#Firmware Heel belangrijk dat je de juiste hardware revisie selecteert anders kan je jouw switch onbruikbaar maken.

het is wel zo uit dat ervaring van andere gebruikers niet alle switch met igmp snooping goed werken als je daar decoders achte hangt zelf naa firmware upgrade (maar zeker wel de moeite om te proberen) wat wel degelijk blijkt ook uit ervaring dat het met GS105Ev2 (5 ports switch 10/100/1000 Mbps)  wel altijd probleemloos werkt.
Maar om zeker te zijn dat het wel daaraan helegen is zou je toch eerst moeten testen door de decoder(s) eerst eens met utp kabel direct te verbinden aan de bbox want dan pas ben je zeker dat het iets met de switchen te maken heeft.

het is wel zo uit dat ervaring van andere gebruikers niet alle switch met igmp snooping goed werken als je daar decoders achte hangt zelf naa firmware upgrade (maar zeker wel de moeite om te proberen) wat wel degelijk blijkt ook uit ervaring dat het met GS105Ev2 (5 ports switch 10/100/1000 Mbps)  wel altijd probleemloos werkt.
Maar om zeker te zijn dat het wel daaraan helegen is zou je toch eerst moeten testen door de decoder(s) eerst eens met utp kabel direct te verbinden aan de bbox want dan pas ben je zeker dat het iets met de switchen te maken heeft.


Heb ondertussen 2x GS105Ev2 gehaald en het probleem blijft.

De ene decoder die wel direct met kabel op bbox3 zit blijft werken.

Dit zegt de bbox3

[quote]Video

Status
    Connecting
Uptime
    4Days 2h 54min 21Sec[/quote]

 

Reputatie 7
Badge +3

@franco 

je kan een (gratis) interventie aanvragen via deze link: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_happyhouse/particulieren/blog/news/service/gratis-analyse-internet-tv-telefonie.html

De technicus kan dan nazicht bij jou doen, ik heb ook nog eens je aansluiting uitgemeten. De resultatien zijn goed.

 

Geert

je hebt het probleem zowel op de V5 alsook op de V6 of alleen op de V6

moest het iets met de bbox te maken hebben dan zouden ze alle drie het probleem hebben.

je hebt het probleem zowel op de V5 alsook op de V6 of alleen op de V6

moest het iets met de bbox te maken hebben dan zouden ze alle drie het probleem hebben.


Enkel op de V6 en de V5, die zijn aangesloten op de GS105Ev2. Deze staan standaard met dhcp uit.

het is toch als switch dat je die gebruikt omdat je zegt standaard staat dhcp uit

het is toch als switch dat je die gebruikt omdat je zegt standaard staat dhcp uit


Ja sorry, de switch staat volledig standaard behalve dhcp uit.Die staat standaard aan.

Inderdaad de DHCP server van de bbox moet zorgen  voor de uitdeling van IP adressen aan de toestellen die verbinding willen maken met de bbox

 

 

 

vlan 30 aangemaakt ,poort 4 loopt naar v5 decoder en werkt voorlopig,verder geraak ik niet

 

@franco

je kan een (gratis) interventie aanvragen via deze link: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_happyhouse/particulieren/blog/news/service/gratis-analyse-internet-tv-telefonie.html

De technicus kan dan nazicht bij jou doen, ik heb ook nog eens je aansluiting uitgemeten. De resultatien zijn goed.

 

Geert


Allemaal leuk en handig maar heb niemand gehoord na afspraak.

Het komt er infeite op neer is dat de support stopt na de bbox3?

Normaal gezien moet je geen VLAN’s instellen als je uw switch aansluit op de utp uitgang van je bbox3.

Wat wel zou kunnen dat je mss een VLAN moet aanduiden in de switch omdat anders IGMP snooping niet werkt maar dat is maar een veronderstelling, je zou het eventueel kunnen proberen om te zien of je probleem dan opgelost is.

 

Technieker is langsgekomen en heeft de bboxv3+ geinstalleerd  ipv onze 7 jaar oude bbox3.Normaal zou het opgelost moeten zijn.

Weet je nog welke bbox3 je oude was, ene van Technicolor of van Sagemcom, ‘t was toch een zwarte veronderstel ik, want als het een witte was dan was het nog een bbox2 .

Laat het in ieder geval weten als het met de bbox3V+ van Sagemcom nu in orde blijft, want ik zie niet direct de reden waar  het probleem van een vorig model van bbox3 zou zitten.

Weet je nog welke bbox3 je oude was, ene van Technicolor of van Sagemcom, ‘t was toch een zwarte veronderstel ik, want als het een witte was dan was het nog een bbox2 .

Laat het in ieder geval weten als het met de bbox3V+ van Sagemcom nu in orde blijft, want ik zie niet direct de reden waar  het probleem van een vorig model van bbox3 zou zitten.


Eerste generatie bbox3 technicolor,ik hou jullie op de hoogte.

Ok bedankt

Probleem is opgelost,al meer dan 4 dagen connectie!

Reageer