Beantwoord

tv uitzetten

  • 24 November 2020
  • 18 reacties
  • 1103 Bekeken

Ik heb een afstandsbediening V6, deze gebruik ik voor de tv en de decoder. Het lukt niet om de tv volledig uit te zetten, m.a.w. rood controlelampje van tv blijft aan. Oplossing ?

icon

Beste antwoord door cegverbinnen 26 November 2020, 16:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

heb je de v6 afstandsbediening universeel gemaakt als volgt

→ Hoe kan je je afstandsbediening universeel maken

ik zal het nog eens proberen

mss best voor je universeel maakt van eerst de v6 remote eens te resetten 

→ Je afstandsbediening resetten

Hallo, ik heb eerst reset gedaan, dan universeel gemaakt. Wanneer ik de TV wil uitzetten gaat die terug aan.

Reputatie 6
Badge +3

Over welke TV gaat het?

Normaal gezien wijst een rood lampje op TV dat hij uit of in standby staat.

Loewe connect

nog dit voor de volledigheid : wanneer ik de tv wil uitzetten, gaat die terug aan. Na een tijd schakelt hij vanzelf uit, rood controlelampje blijft branden. Dat dit betekent dat hij uit is of in standby staat weet ik. Dit wens ik uit te zetten.

Als je de decoder eerst uitzet met de remote, gaat de Tv dan ook niet automatisch uit.

de tv gaat automatisch uit maar het rood stand by lampje blijft branden. Dat wil ik uitzetten.

ja dat is normaal volledig uitzetten kun je niet met de remote, ik moet ook van mijn Sony TV uitzetten met de schakelaar maar mss kun je via de instellingen van je TV dit wel ergens instellen?

zoals gezegd, het is geen sony maar een loewe. Wat baat een universele afstandsbediening als ik toch via mijn toestel moet gaan ? dan kan ik beter de afstandsbediening van proximus resetten en toch beide afstandsbedieningen van beide toestellen gebruiken, toch ?

Het is wel mijn TV die een Sony is :relaxed:

ik zet de decoder en TV (sony) uit met de prox afstandsbediening dus in standby (niet uit) 

bij de decoder heb je ook een optie diepe slaap (maar ik lees hier toch af en toe dat er daar wel problemen soms mee zijn of het zou al moeten gedebugd zijn, ook het opstarten van de decoder duurt dan langer enz….

besluit : het is niet mogelijk om met de universele afstandsbediening van proximus de tv volledig uit te zetten zodat het rode standby lichtje niet meer brandt. Ik moet uitzoeken of het met de afstandsbediening van mijn tv wel kan.

mss moet je in de instellingen eens kijken of je kunt kiezen tussen stanby en uit want met mijn sony kan ik met de originele sony afstandsbediening ook niet de TV volledig uitzetten.

bedankt voor de tip, zal ik eens proberen, ik houd je op de hoogte, fijne avond nog

Hallo, de oplossing is gevonden …. geen 2 afstandsbedieningen nodig, zelfs geen één ! Gewoon de aan/uitknop gebruiken van het tv toestel gebruiken. Je moet natuurlijk wel weten waar die zit. Daarvoor zijn handleidingen nuttig. Bedankt voor alle tips!

inderdaad die zit bij mijn Sony  gewoon bovenaan  rechts en die zie je niet of ik moet op een stoel of een ladderke gaan staan :slight_smile:

ik moest op mijn knieën gaan zitten om het te vinden. Lichaamsbeweging + energie sparen = TOP !