Vraag

TV storing, lijnsnelheid plots naar zo goed als niets

  • 18 July 2020
  • 6 reacties
  • 160 Bekeken

Sinds kort voor 13 uur vandaag plots geen TV streaming meer. Alle tekst frames laden (menu) maar traag. Content komt niet meer door omdat mijn lijnsnelheid die al eeuwen 85/15 is plots nog 0,5/0,15 is … Soms de boodschap dat de servers niet meer bereikbaar zijn en dat er aan gewerkt wordt, resetten kan een averechts effect hebben … ??? begrijpe wie kan .. 

Technische dienst gebeld om 15u30 … ze zullen 22/7 een technieker sturen … wat moet ik daar nu mee? We zijn nota bene de 18e vandaag! iemand nog problemen in de regio  Halle, Beersel, Alsember, St Genesius Rode? 


6 reacties

Wat de interventie betreft klopt het inderdaad dat er voor vandaag geen ruimte meer was en door de brugdag morgen werd de afspraak op de 22e gezet.

U mist het punt van het vervolg van deze draad:

De technieker had eerst een DLM sessie moeten starten alvorens een interventie te plannen (zie hoger) Waarom zou om 17u30 kunnen wat om 15u30 niet kon ? Er werd mij trouwens verzekerd dat ik “niet alleen” was met het probleem? maar dat  er schijnbaar geen “acties” gaande waren om “de problemen” te verhelpen.

Ik heb trouwens zojuist de interventie geannuleerd, jullie moeten het aan uw kant maar uitzoeken :grin:

Reputatie 7
Badge +4

Wat de interventie betreft klopt het inderdaad dat er voor vandaag geen ruimte meer was en door de brugdag morgen werd de afspraak op de 22e gezet.

Reputatie 6
Badge +3

Het resetten van je lijn zou ook als allereerste moeten uitgevoerd worden alvorens direct een afspraak in te plannen voor een technieker.

Bedankt voor de feedback.
Nu gewoon afwachten of het zo goed blijft en inderdaad zoals Roger altijd zegt “wat je zelf doet doet je meestal beter ……!

Ik heb alles gedaan wat normaal kan gedaan worden maar zonder resultaat, een technische call werd opgezet voor 22/7 … zoals gezegd .. ik doe meestal zelf een aantal diagnostische tests alvorens te bellen, inclusief met de Sagemtool (wat samen met speedtest mijn eerste debug tools zijn)

Om 17u10 heb ik zelf, en uit puur p…. heid, een geforceerde DLM sessie gestart via het bekende nummer, en ... oh wonder 20 minuten later, zoals gezegd in de boodschap, reboot mijn bbox en is mijn lijn terug op snelheid … toeval? … daar geloof ik al lang niet meer in … vreemd dat de technieker van wacht dat twee uur vroeger niet heeft gedaan? 

@Regulus Ik weet niet of je iets kunt afleiden waar er lokale storingen zijn op deze site 

→ https://allestoringen.be/storing/proximus/

Als de DSL controle led op je bbox3 blijft continue oplichten zal de synchronisatie met het VDSL signaal wel in orde zijn en zou je in het ander geval volledige onderbrekingen krijgen op IpTV en Internet signaal.

Als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13 om te zien op welke lijnsnelheid je bbox nog synchroniseert.
Sagemtool downloaden > klik hier

Nu is het zo dat als er algemene storingen zijn in de regio  dar dit direct gemeld wordt als je 0800 22 800 opbelt en dit na het invoeren van te TF-nummer, en wilt dit ook zeggen dat Prox ermee bezig is.

Als het een storing is op hun netwerk zal het herstarten en resetten de bbox3 ook geen oplossing brengen uiteraard.

Nu van Proximus uit zal je hier ook niet verder geholpen worden aangezien van hen in het weekend hier niemand langskomt op het forum.

PS: Nochtans denk ik wel dat er de zaterdag nog altijd techniekers de baan op gaan om te depanneren, tenzij ze het zo druk hebben natuurlijk dat ze bij u niet meer kunnen langskomen !?

 

Reageer