TV storing bij Proximus ?


Sinds vanmorgen heb ik geen TV signaal meer ttz wat er nog door komt gaan aan 0,97MBPS down en 0,45 up ?? Ik heb wel internet ...
Volgens de site "allestoringen" zijner sinds 07:45 storingen bij proximus over het ganse net.
De helpdesk heeft een huisbezoek vastgelegd voor morgen omdat ze zeggen dat de storing bij mij zit maar ik geloof daar dus kompleet niets van ...
Weet er iemand méér .. ? Ik wil namelijk geen nutteloos huisbezoek betalen voor een probleem dat niet bij mij zit !

13 reacties

TUI: Als het probleem niet bij u zit ga je ook niet moeten betalen.
Ik wil namelijk geen nutteloos huisbezoek betalen voor een probleem dat niet bij mij zit !
Als je belt naar 0800 22 800 dan zal er na het invoeren van je TF nummer direct gemeld worden als er een gekende storing is in je buurt.
Ook via MyProximus de "test mijn lijn" kun je eventueel zien of het probleem gemeld wordt:
via > SelfRepair en dan nog verder ook op "start analyse" klikken voor verdere analyse...enz
Mijn Support: Netwerkstatus
Test mijn lijn: start de test (huidige staus van het netwerk)
Start Analyse (kan tot 4 min duren)
Terwijl u wacht, testen wij het volgende:
de kwaliteit van de lijn
de configuratie van onze systemen
de instellingen van uw modem
dat zullen we morgen weten bij het zien van de eventueel gevolgde kronkelpaden, alhoewel de draagwijdte van uw tussenkomst hier voor dit probleem mij ontgaat ... maar zijn er nu storingen of niet ? De storingskaart op "allestoring" kleurt landwijd "eigeel" !
Reputatie 7
Badge +3
Regulus, ik had vannacht om 3u15 plots een "storing". Mijn decoder was zogezegd niet aangesloten met de modem. Je kent dat scherm wel, waar ze vragen of je via kabel of draadloos bent aangesloten en dan uiteindelijk de storingen moet bellen.
Mijn lampje van DSL brandde normaal. Ik had al een paar uren TV gekeken en toen ik een opname bekeek die nog verder aan het opnemen was, kreeg op na een tijdje een stilstaand beeld. Ik dacht eerst dat ik op het einde van de opname was, maar dat kon niet, want er waren geen reclameblokken in die uitzending. Maar ik kon toen ineens niets meer zien. Dus decoder afgezet en herstart. Niks. Factory reset gedaan. Niks. Ik kwam steeds op dat gehate scherm waar ze je vragen hoe je decoder verbonden is met de modem en waar je niks mee bent. Dus de modem (zucht) afgezet en herstart. Niks. Eens aan de kabel tussen modem en decoder getrokken om te zien of die ergens geblokkeerd was achter de tv. Nog eens modem herstart en daarna de decoder en toen plots werkte alles weer. Om 4u20 kon ik verder kijken naar de opname. 😊
Ik heb dat nog al ondervonden, dat ik dat bepaalde scherm krijg en dat alles gewoon hier werkt, ook het dsl-lampje van de modem (BBox-3).
Ik vermoed dat ik vannacht dus ook gewoon een storing had in de rop in onze wijk of de dsl-lam in de centrale.
Kan iemand van Proximus dat eens nazien als ze eens wat tijd hebben? Dan zou ik in de toekomst gewoon kunnen wachten ipv al die kabels en modem en decoder na te zien. Die spullen zitten juist in een donkere hoek achter de tv en ik kan daar nogal moeilijk aan. Niet leuk, 's nachts (ik ben een nachtraaf en kan pas om u gaan slapen) als niemand je kan helpen.😇
Bedankt Elma ! Ik was geen TV aan het kijken vannacht 😉 maar er moet toch wel degelijk iets fout gegaan zijn ! Mijn lijnsnelheden lijken nergens meer op (verbaast mij dus niet dat daar geen TV signaal door kan!). Ik vraag mij dus af als de technieker de lijntest doet of hij dan een verschil kan zien met de rop of bij mij thuis ... ?
Ik ga nu nog eens een hard reset doen van de bbox-3, maar eerst eens kijken met de bbox3tool welk profiel er nu staat en wat seffens. BTW een geforceerde lijntest via 22424 leverde ook niets op!
Ik kan mij niet voorstellen dat de kabouterkes vannacht op pad zijn geweest een mijn installatie hebben gesaboteerd, een installatie die nooit meer werd veranderd sinds de allereerste installatie van de bbox-2 en de toenmalige V3b decoder (met later nog een Tilgin erbij) kan men nagaan ! 😉
BTW ... ofwel is de ROP kompleet FUBAR ofwel de bbox-3 ... na een hard reset ... (was ervoor niet anders)

je staat precies op een fall back profiel.
wat zeggen ze als je naar 080022800 belt en je deze gegevens doorspeelt.
Zit je met geen oxidatie aan de VDSL2 splitter/filter (slechte kontakten).
je staat precies op een fall back profiel.
wat zeggen ze als je naar 080022800 belt en je deze gegevens doorspeelt.
Zit je met geen oxidatie aan de VDSL2 splitter/filter.


Ik was vandaag in het hospitaal helaas, mijn echtgenote heeft getelefoneerd naar de helpdesk. kon enkel vanavond wat tests doen. Ze komen morgen kijken ... en oxidatie overnacht en in mijn woonkamer ? kom nou zeg ! BTW voor wat ik mij van de profielen herinner is dit niet eens een fallback profiel, dat was destijds minstens 16/2 (20/2?) of zoiets op VDSL2 maar ik kan mij vergissen .. 't is wel degelijk 0,9 Mbps down he .. vergis u niet ..
Jij bedoelt een repair profiel net zoals ik ook aan dacht en daarom sprak ik van mss oxidatie (of een stub op je lijn....) maar het tool geeft een fall back snelheid aan en daarom dat ik de vraag stelde wat zeggen ze bij de helpdesk! om te weten of zij ook van een fall back spreken?
Reputatie 7
Badge +3
Elma op dit ogenblik meet ik geen problemen op uw lijn, helaas kunnen we niet achterhalen wat er aan de hand was. Moest u toch nog problemen tegenkomen aarzel niet om ons te contacteren.Groeten ELs
FWIW & FYI ... "serieus"(?) probleem in de ROP ... opgelost ... nu 50/15 profiel, wachten op DLM. FWIW2 net voor de herstelling was het down 0.48 en up 0.23 Mbps
Storing, we hebben geen tv-signaal sedert 14:00 vandaag, 12 maart 2018, in Oostende. Is dit gekend?
als je naar 080022800 belt na invoer van je telefoonnummer krijg je dan direct de melding dat er problemen zijn , in dit beval wil dit zeggen dat het gekend is en men er mee bezig is.

eventueel een modem en decoder heropstarten door ze een 5 sec stroomloos te zetten
doe dit eerst met de modem en dan pas met de decoder
Reputatie 7
Badge +4
kennyd , ik heb je lijn alvast uitgemeten en zie geen storing op je lijn, het signaal komt dus goed toe tot op je modem, zoals Martin zegt modem en decoder even volledig herstarten zou een oplossing moeten geven.

Reageer