Beantwoord

TV storing / beeld met blokjes


Hallo,

 

Zou het kunnen dat er capaciteitsproblemen zijn bij Proximus nu dat iedereen “in zijn kot” zit en er dus mogelijks meer TV gekeken wordt ?

Gedurende meer dan een maand heb ik perfecte TV gehad (decoder v5c). Zondagavond, ineens, nadat de TV al een uurtje ofzo opstond, gehakkeld beeld, vastlopen, blokken, freezes en stotterend geluid. Lijkt op streaming problemen. Decoder 2x herstart, geen avans. Van puur miserie TV uitgezet en een uurtje later terug aangezet: alles weer perfect.

Gisterenavond en vanavond quasi direct na het inschakelen weer van datte. Beeld freezet, hangt vast en loopt verhakkeld en is voornamelijk paars. Valt niet naar te kijken. Bij het zappen blijft er nog een half beeld van de vorige zender hangen. Opnieuw alles af en terug aangezet, inclusief reset. Geen resultaat.

Decoder en Bbox staan naast elkaar met een ethernetkabeltje van 50cm tussen die vorige maand al eens werd vervangen.

Dan maar de laptop genomen en de hdmi kabel hierin geplugd: werkt de Pickx website ook al niet: ‘error 500’…

Surfen werkt probleemloos, los van de Pickx website.

 

Mvg,

icon

Beste antwoord door ThierryW 9 April 2020, 18:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

42 reacties

Houd het vooral veilig en laten we allen hopen dat we deze coronatijden zo vlug als mogelijk achter ons mogen laten liggen.

Reputatie 7
Badge +4

Mijn V5C decoder voelt alleszins ook niet warm aan. Zoals Martin voorstelt gaan we best de decoder omruilen.

@ruther Ik heb ondertussen het nodige gedaan zodat er bij je thuis via Bpost een nieuwe decoder wordt geleverd.

Nee bij ons (pijn pa) had (na veel problemen met TN) als eerste decoder een V4  dan als de V5 uitgekomen is de V5 en pas jaren later als de v5-mini (zoals ze die toen eerst genoemd hebben) uitgekomen is de V5-C (mijn pa heeft dan ook de kans gekregen om die aan te kopen)

de prox forummedewerkers kunnen maandag ook eens polshoogte nemen bij het High Care team o de stand van zaken op te vragen je verder info te geven.

Beste,

 

Hier hebben ze een nieuwe modem komen hangen en sindsdien hebben we geen problemen meer gehad. 

 

Mvg

Reputatie 1

Martin….en aan de persoon van het High Care Team,  die mij heeft geholpen, 

Ik dank jullie voor jullie inzet en voor het vinden van de voor passende oplossing…

nog éénmaal heb ik een storing gehad sinds de interventie van het HCT en sinds ben ik 

tot nu toe ‘storingsvrij’ :-) 

Ik dank jullie hiervoor..

Alfred ( Mr.Engelen)

Reputatie 6
Badge +3

@dimitrie : Proximus heeft ook ingesteld dat er enkel maar in SD opgenomen kan worden vanop HD zender, dit vanwege Corona. Zie hier: https://nl.forum.proximus.be/klachten-54/vtm-hd-slechte-opname-50091#post649735

ter bijkomende info: je kan natuurlijk wel opnemen van een HD zender maar ze streamen maar in SD kwaliteit met live TV is de overhead minder groot daarmee dat het alleen voor opnames tijdelijk het geval is.

mijn decoder staat lauw dus zeker niet overdreven warm en staat opgesteld achter de TV 

Het zou mss beter zijn dat proximus medewerkers je decoder laten omruilen.

Maar dat laat ik aan hen over.

Reputatie 6
Badge +3

Technicolor heeft gewoon de decoders (set top box) lijn van Cisco overgenomen. Cisco had hiervoor Scientific Atlanta overgekocht. 

Maar de 5C heeft ook niet de zelfde hardware aan boord als de 5

Reputatie 1
Badge

Beste 

 

Ik heb toch alles heropgestart en het is nog altijd zelfde het zal inderdaad door die carona zijn toch bedankt 

Mvg dimitrie

Reputatie 6
Badge +3

Zoveel verschil gaat er niet inzitten. De v5c is uitgebracht geweest in 2016 en de 5 in 2015. Dus een veel snellere SOC zal er niet in zitten.

Wel raar want de v5 hadden wij toch enkele jaren vooraleer de v5c uitgekomen is.

Maar toch stel ik vast dat de stabiliteit duidelijk beter van de v5c  dan van deze van de V5 en dit merk ik hier nog dat dit aangehaald wordt, natuurlijk zou je dit wel eerst van heel veel klanten moet vernemen vooraleer je daar serieuze conclusies uit kunt trekken, maar ik wou toch even mijn bevindingen daaromtrent vermelden.

Gisteren nog maar eens contact opgenomen met de klantendienst, vandaag word er een nieuwe digibox geleverd. Ben benieuwd of het probleem hier mee opgelost zal zijn.

Ik heb momenteel net hetzelfde probleem en heb de Decoder en Bbox pas een aantal maanden 🙄. Ook reeds een paar keer reset uitgevoerd, gebeld met de klantendienst, reset op afstand,... maar het probleem blijft. 

Reputatie 1
Badge

Beste 

Het probleem van mij is opgelost 

Blijkbaar zal het toch door Corona zijn 

Vreemd dat jij het nog steeds hebt Vickydw

Mvg dimi

Reputatie 6
Badge +3

 Even om absoluut zeker te zijn er is een verschil tussen een herstart en een reset. Een herstart bestaat door gedurende 20 seconden de aan en uit knop van de decoder uit zetten en dan weer herstarten. Een reset bestaat uit een aantal extra stappen en je zou moest je gebruik maken van elektriciteitsadapters PLC om jouw decoder te verbinden met jouw bbox of draadloos: via Wi-Fi Booster,Wi-Fi Bridge of oude Ruckus HD. Zie hier hoe je jouw toestellen kan resetten :

Voor draadloze verbindingen zoals de bridge,booster moet je ook kijken naar de lampjes van link kwaliteit: 

Indien je als test jouw decoder rechtstreeks kan verbinden met jouw bbox dan kan je zien of je het probleem nog ondervind. 

beeld met blokjes daar zijn we duidelijk bijlange nog niet van af en het ergste is vooral dat het zelfs nog te frequent voorvalt naar mijn gedacht als de decoder bekabeld verbonden is met de bbox , maar gelukkig toch in veel mindere mate dan draadloos verbonden, wat natuurlijk ook wel een beetje normaal is!

Persoonlijk valt het bij mij heel uitzonderlijk voor met de v5c rechtstreeks bekabeld verbonden met de bbox, bij de v6 was dit veel frequenter.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb mij vergist met het jaar van de lancering na wat meer onderzoek gedaan te hebben is de 5c uitgebracht geweest in 2014 en de 5 in 2013 (https://www.astel.be/info/belgacom-lance-b-box-3-et-decodeur-v5_4307 ) daar kan ik niet veel meer van terugvinden. Ik had eerst gekeken naar het jaartal van wanneer de filmpjes van Proximus online verschenen zijn. 

wij hebben inderdaad enkele jaren hoeveel juist weet ik niet meer juist gehad vooraleer de v5-c  uitgekomen is bij Proximus

Wij hebben het probleem met de blokjes en beeld dat blijft hangen ook al maanden. Heb al meerdere malen contact gehad met de klantendienst die elke keer met andere oplossingen komen, alles herstarten, alles resetten, bbox verder van digibox zetten, hdmi kabels vervangen wat we dus ook allemaal gedaan hebben, maar nog steeds met dit probleem blijven zitten. Dit is zeer vervelend en werkt zo op mijn zenuwen dat ik op het punt sta over te stappen naar een andere provider.

FYI: morgen komen de prox-medewerkers terug langs en zij kunnen eventueel voorstellen om eens een technieker langs te sturen voor nader onderzoek...

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb mij gebaseerd op artikelen die ik gevonden heb. Voor de 5c : https://techpulse.be/nieuws/155310/belgacom-lanceert-tv-decoder-met-cloudopslag/ en https://tweakers.net/nieuws/95755/belgacom-brengt-compacte-iptv-decoder-met-rf-remote-uit.html Bedoelde je niet versie 4 die kwam uit in 2010 ?: https://tweakers.net/nieuws/95755/belgacom-brengt-compacte-iptv-decoder-met-rf-remote-uit.html Maar er kan altijd foute informatie opstaan.

Reputatie 1

Goedenavond...dit is nu de 100x keer dat ik hier een storing meld...ook per telefoon en zelfs per brief heb ik dit gedaan.

Mijn problemen dateren al van vorig jaar ergens in de zomer...er is van alles gedaan door de techniekers op afstand of hier ter plaatse maar dit alles zonder resultaat en dit over verschillende maanden!!!

de laatste maal dat men hier is geweest heeft de technieker ALLES veranderd, de decoder, de modem verwisseld met nieuwe toestellen, de Wi-Fi booster op een andere plaats gezet, alle onnodige kabels(volgens hem) verwijderd en ook de vrouwelijke stekker in de muur vervangen...dit was super want gedurende ± 2 weken was het tv kijken zonder storingen tot het opnieuw begon...terug aan de telefoon met als resultaat dat ik niet Eén persoon aan de andere kant van de lijn kreeg maar DRIE personen en die zouden het oplossen...helaas zonder resultaat...dus terug een technieker van het hulpcentrum aan de lijn en die stelde echt ‘DOMME’ vragen, vragen die de andere personen ook gesteld hadden en die ik uiteraard beantwoord heb..

Ik kwam dan met DE vraag, waarom nemen jullie mijn dossier er niet bij om te kunnen zien wat het probleem is en wat er al gebeurd is om het op te lossen en het antwoord was..Oh ja idd dat kunnen we doen en momentje, dat was wat ik te horen kreeg met nog erbij even geduld we gaan kijken...ik ben dan !!!! 40!!! VEERTIG minuten aan de telefoon gebleven met zo nu en dan ‘hallo geroepen’ echter ZONDER resultaat

Mijn probleem van toen en het probleem van vandaag zijn IDENTIEK dezelfde..

een Gekleurde band over het scherm, het beeld dat stilstaat, Martine Tanghe waarvan het bovenste te zien was en de tafel niet meer enz.....kan zovele situaties opnoemen.

En als ik via de telefoon contact wil opnemen dan krijg ik steeds DEZELFDE vragen, hebt u dit gedaan, hebt u dat gedaan , probeer dat nog eens of dit enz..

IK BEN HET BEU EN WIL EEN DEFINITIEVE OPLOSSING !!

dus mijne Heren en Dames die hiervoor verantwoordelijk zijn, 

Gelieve mij te contacteren om mij een echt Waardevolle oplossing aan te bieden..

Met vriendelijke groeten

A.Engelen