Beantwoord

TV storing / beeld met blokjes


Hallo,

 

Zou het kunnen dat er capaciteitsproblemen zijn bij Proximus nu dat iedereen “in zijn kot” zit en er dus mogelijks meer TV gekeken wordt ?

Gedurende meer dan een maand heb ik perfecte TV gehad (decoder v5c). Zondagavond, ineens, nadat de TV al een uurtje ofzo opstond, gehakkeld beeld, vastlopen, blokken, freezes en stotterend geluid. Lijkt op streaming problemen. Decoder 2x herstart, geen avans. Van puur miserie TV uitgezet en een uurtje later terug aangezet: alles weer perfect.

Gisterenavond en vanavond quasi direct na het inschakelen weer van datte. Beeld freezet, hangt vast en loopt verhakkeld en is voornamelijk paars. Valt niet naar te kijken. Bij het zappen blijft er nog een half beeld van de vorige zender hangen. Opnieuw alles af en terug aangezet, inclusief reset. Geen resultaat.

Decoder en Bbox staan naast elkaar met een ethernetkabeltje van 50cm tussen die vorige maand al eens werd vervangen.

Dan maar de laptop genomen en de hdmi kabel hierin geplugd: werkt de Pickx website ook al niet: ‘error 500’…

Surfen werkt probleemloos, los van de Pickx website.

 

Mvg,

icon

Beste antwoord door ThierryW 9 April 2020, 18:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

42 reacties

Reputatie 6
Badge +3

 Even om absoluut zeker te zijn er is een verschil tussen een herstart en een reset. Een herstart bestaat door gedurende 20 seconden de aan en uit knop van de decoder uit zetten en dan weer herstarten. Een reset bestaat uit een aantal extra stappen en je zou moest je gebruik maken van elektriciteitsadapters PLC om jouw decoder te verbinden met jouw bbox of draadloos: via Wi-Fi Booster,Wi-Fi Bridge of oude Ruckus HD. Zie hier hoe je jouw toestellen kan resetten :

Voor draadloze verbindingen zoals de bridge,booster moet je ook kijken naar de lampjes van link kwaliteit: 

Indien je als test jouw decoder rechtstreeks kan verbinden met jouw bbox dan kan je zien of je het probleem nog ondervind. 

beeld met blokjes daar zijn we duidelijk bijlange nog niet van af en het ergste is vooral dat het zelfs nog te frequent voorvalt naar mijn gedacht als de decoder bekabeld verbonden is met de bbox , maar gelukkig toch in veel mindere mate dan draadloos verbonden, wat natuurlijk ook wel een beetje normaal is!

Persoonlijk valt het bij mij heel uitzonderlijk voor met de v5c rechtstreeks bekabeld verbonden met de bbox, bij de v6 was dit veel frequenter.

Reputatie 1

Goedenavond...dit is nu de 100x keer dat ik hier een storing meld...ook per telefoon en zelfs per brief heb ik dit gedaan.

Mijn problemen dateren al van vorig jaar ergens in de zomer...er is van alles gedaan door de techniekers op afstand of hier ter plaatse maar dit alles zonder resultaat en dit over verschillende maanden!!!

de laatste maal dat men hier is geweest heeft de technieker ALLES veranderd, de decoder, de modem verwisseld met nieuwe toestellen, de Wi-Fi booster op een andere plaats gezet, alle onnodige kabels(volgens hem) verwijderd en ook de vrouwelijke stekker in de muur vervangen...dit was super want gedurende ± 2 weken was het tv kijken zonder storingen tot het opnieuw begon...terug aan de telefoon met als resultaat dat ik niet Eén persoon aan de andere kant van de lijn kreeg maar DRIE personen en die zouden het oplossen...helaas zonder resultaat...dus terug een technieker van het hulpcentrum aan de lijn en die stelde echt ‘DOMME’ vragen, vragen die de andere personen ook gesteld hadden en die ik uiteraard beantwoord heb..

Ik kwam dan met DE vraag, waarom nemen jullie mijn dossier er niet bij om te kunnen zien wat het probleem is en wat er al gebeurd is om het op te lossen en het antwoord was..Oh ja idd dat kunnen we doen en momentje, dat was wat ik te horen kreeg met nog erbij even geduld we gaan kijken...ik ben dan !!!! 40!!! VEERTIG minuten aan de telefoon gebleven met zo nu en dan ‘hallo geroepen’ echter ZONDER resultaat

Mijn probleem van toen en het probleem van vandaag zijn IDENTIEK dezelfde..

een Gekleurde band over het scherm, het beeld dat stilstaat, Martine Tanghe waarvan het bovenste te zien was en de tafel niet meer enz.....kan zovele situaties opnoemen.

En als ik via de telefoon contact wil opnemen dan krijg ik steeds DEZELFDE vragen, hebt u dit gedaan, hebt u dat gedaan , probeer dat nog eens of dit enz..

IK BEN HET BEU EN WIL EEN DEFINITIEVE OPLOSSING !!

dus mijne Heren en Dames die hiervoor verantwoordelijk zijn, 

Gelieve mij te contacteren om mij een echt Waardevolle oplossing aan te bieden..

Met vriendelijke groeten

A.Engelen

Ter info: pas maandag komt hier iemand die van Proximus zelf terug op het forum langs.

Ik hoop dat ze bij proximus dit eens grondig onderzoeken tot er een oplossing komt voor je problemen.


 

Reputatie 1

Ter info: pas maandag komt hier iemand die van Proximus zelf terug op het forum langs.

Ik hoop dat ze bij proximus dit eens grondig onderzoeken tot er een oplossing komt voor je problemen.


 

Dank je Martin, eindelijk eens een ‘persoonlijk’ antwoord ook al is het niet echt ...service minded...van Proximus...helaas

 

Ja ik probeer maar zoveel mogelijk info en tips te geven in de hoop de forumleden wat verder te kunnen helpen met hun problemen maar meer kan ik spijtig genoeg ook niet aangezien ik ook maar een forumlid ben zoals u en vele anderen.

Maar nogmaals ik hoop voor u dat proximus er echt werk van maakt om het op te lossen.

Reputatie 1

Martin…

hier is wat men mij vrijdag heeft laten weten (of was het donderdagavond?) 

maar heb nog niemand gehoord van dat  “”High Care team”” 

groetjes

--

ik laat jou case verder opvolgen door het High care team hier zorgt men voor een persoonlijke opvolging. Je mag een contactnummer toevoegen op je profiel. Dan doe ik het nodige.

 

Je zal zo vlug mogelijk gecontacteerd worden door het High Care team.

 

de prox forummedewerkers kunnen maandag ook eens polshoogte nemen bij het High Care team o de stand van zaken op te vragen je verder info te geven.

Reputatie 1

ik hoop het want was juist naar een programma op vt4 over antiek  aan het kijken en het beeld stond weer stil en toen het opnieuw bewoog was het antieke stuk al weg en begon men over een ander...dus het wordt steeds erger :-(

 

Wij hebben het probleem met de blokjes en beeld dat blijft hangen ook al maanden. Heb al meerdere malen contact gehad met de klantendienst die elke keer met andere oplossingen komen, alles herstarten, alles resetten, bbox verder van digibox zetten, hdmi kabels vervangen wat we dus ook allemaal gedaan hebben, maar nog steeds met dit probleem blijven zitten. Dit is zeer vervelend en werkt zo op mijn zenuwen dat ik op het punt sta over te stappen naar een andere provider.

FYI: morgen komen de prox-medewerkers terug langs en zij kunnen eventueel voorstellen om eens een technieker langs te sturen voor nader onderzoek...

Reputatie 1
  • Nadjanja

  • ik heb uw klachten gelezen en het zijn dezelfde die ik had en ok hier zijn er verschillende techniekers over de vloer gekomen en ook zij hebben van alles gedaan, alle toestellen veranderd, se muurstekker, de kabel enz...dit allemaal zonder resultaat en ook aan de telefoon kreeg ik zoals u steeds dezelfde vragen...TOT ik iemand Met kennis van het hulpcentrum aan de telefoon kreeg, het was de technieker die mij heeft opgebeld..kreeg een heleboel vragen waarop ik meestal een antwoord had, enkele zonder antwoord en deze technieker heeft mij eventjes aan de lijn laten wachten omdat hij wat opzoekingswerk ging doen, toen hij terug kwam stelde hij voor om de snelheid in bits voor de tv te verminderen… en hij beloofde om enkele dagen later mij terug te bellen om nieuws. Dat heeft hij gedaan ik had wel een verbetering maar nog steeds storingen die minder lang duurden. Hierop heeft deze man(dezelfde als voorheen) mij gezegd dat hij terug wat aan de snelheid zou doen en beloofde mij om mij opnieuw te contacteren om naar nieuws te vragen...wat hij ook gedaan heeft en ik mag eerslijk zeggen dat ik sindsdien, sinds deze veranderingen éénmaal een echte storing heb gehad, juist dezelfde avond, en nadien NIETS meer...dus wat deze man juist heeft gedaan weet ik niet MAAR het heeft geholpen...Dus mijn raad aan u is de volgende, blijven aandringen en de hulp inroepen van het ‘hulpcentrum’  het ‘’’”High Care team””….

  • Veel succes met het LATEN opzoeken naar de oplossing…

  • Met vriendelijke groeten 

  • Alfred

Reputatie 1

Martin….en aan de persoon van het High Care Team,  die mij heeft geholpen, 

Ik dank jullie voor jullie inzet en voor het vinden van de voor passende oplossing…

nog éénmaal heb ik een storing gehad sinds de interventie van het HCT en sinds ben ik 

tot nu toe ‘storingsvrij’ :-) 

Ik dank jullie hiervoor..

Alfred ( Mr.Engelen)

Gisteren nog maar eens contact opgenomen met de klantendienst, vandaag word er een nieuwe digibox geleverd. Ben benieuwd of het probleem hier mee opgelost zal zijn.

Wij hebben de problemen met de blokjes ook al sinds vorig jaar maart. Ik heb decoder rechtstreeks op modem en heb dus een kabel door het huis lopen nu (voorheen op een powerline) maar ander plaats werk ik via powerline en blijft het dus een probleem. Ondertussen al nieuwe modem en beneden nieuwe decoder maar als ik deze op powerline hang is het weer niets. Wordt er echt moedeloos van. Snelheid gemeten van rechtstreeks op modem of via powerline is gelijk als ik speedtest doe.Vraag me dus echt af waar het probleem zit. Ben er aan het over nadenken om van provider te veranderen

Beste,

 

Hier hebben ze een nieuwe modem komen hangen en sindsdien hebben we geen problemen meer gehad. 

 

Mvg

ik heb beneden al een nieuwe decoder en ondertussen ook al nieuwe modem maar probleem blijft