Beantwoord

TV storing / beeld met blokjes



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

42 reacties

Ter info: pas maandag komt hier iemand die van Proximus zelf terug op het forum langs.

Ik hoop dat ze bij proximus dit eens grondig onderzoeken tot er een oplossing komt voor je problemen.


 

Reputatie 1
Badge

Beste

 

Ja ik heb problemen met slechte beeld tijdens de het bekijken van opnames

Maar als ik gewoon tv kijk heb ik perfect beeld

 

Mvg

 

 

Reputatie 1

Ter info: pas maandag komt hier iemand die van Proximus zelf terug op het forum langs.

Ik hoop dat ze bij proximus dit eens grondig onderzoeken tot er een oplossing komt voor je problemen.


 

Dank je Martin, eindelijk eens een ‘persoonlijk’ antwoord ook al is het niet echt ...service minded...van Proximus...helaas

 

mss toch eens proberen om je bbox en decoder eens te herstarten

> klik hier

Ja ik probeer maar zoveel mogelijk info en tips te geven in de hoop de forumleden wat verder te kunnen helpen met hun problemen maar meer kan ik spijtig genoeg ook niet aangezien ik ook maar een forumlid ben zoals u en vele anderen.

Maar nogmaals ik hoop voor u dat proximus er echt werk van maakt om het op te lossen.

Reputatie 1

Martin…

hier is wat men mij vrijdag heeft laten weten (of was het donderdagavond?) 

maar heb nog niemand gehoord van dat  “”High Care team”” 

groetjes

--

ik laat jou case verder opvolgen door het High care team hier zorgt men voor een persoonlijke opvolging. Je mag een contactnummer toevoegen op je profiel. Dan doe ik het nodige.

 

Je zal zo vlug mogelijk gecontacteerd worden door het High Care team.

 

Reputatie 1

ik hoop het want was juist naar een programma op vt4 over antiek  aan het kijken en het beeld stond weer stil en toen het opnieuw bewoog was het antieke stuk al weg en begon men over een ander...dus het wordt steeds erger :-(

 

Wij hebben de problemen met de blokjes ook al sinds vorig jaar maart. Ik heb decoder rechtstreeks op modem en heb dus een kabel door het huis lopen nu (voorheen op een powerline) maar ander plaats werk ik via powerline en blijft het dus een probleem. Ondertussen al nieuwe modem en beneden nieuwe decoder maar als ik deze op powerline hang is het weer niets. Wordt er echt moedeloos van. Snelheid gemeten van rechtstreeks op modem of via powerline is gelijk als ik speedtest doe.Vraag me dus echt af waar het probleem zit. Ben er aan het over nadenken om van provider te veranderen

Reputatie 1
  • Nadjanja

  • ik heb uw klachten gelezen en het zijn dezelfde die ik had en ok hier zijn er verschillende techniekers over de vloer gekomen en ook zij hebben van alles gedaan, alle toestellen veranderd, se muurstekker, de kabel enz...dit allemaal zonder resultaat en ook aan de telefoon kreeg ik zoals u steeds dezelfde vragen...TOT ik iemand Met kennis van het hulpcentrum aan de telefoon kreeg, het was de technieker die mij heeft opgebeld..kreeg een heleboel vragen waarop ik meestal een antwoord had, enkele zonder antwoord en deze technieker heeft mij eventjes aan de lijn laten wachten omdat hij wat opzoekingswerk ging doen, toen hij terug kwam stelde hij voor om de snelheid in bits voor de tv te verminderen… en hij beloofde om enkele dagen later mij terug te bellen om nieuws. Dat heeft hij gedaan ik had wel een verbetering maar nog steeds storingen die minder lang duurden. Hierop heeft deze man(dezelfde als voorheen) mij gezegd dat hij terug wat aan de snelheid zou doen en beloofde mij om mij opnieuw te contacteren om naar nieuws te vragen...wat hij ook gedaan heeft en ik mag eerslijk zeggen dat ik sindsdien, sinds deze veranderingen éénmaal een echte storing heb gehad, juist dezelfde avond, en nadien NIETS meer...dus wat deze man juist heeft gedaan weet ik niet MAAR het heeft geholpen...Dus mijn raad aan u is de volgende, blijven aandringen en de hulp inroepen van het ‘hulpcentrum’  het ‘’’”High Care team””….

  • Veel succes met het LATEN opzoeken naar de oplossing…

  • Met vriendelijke groeten 

  • Alfred

Het valt mij ook op dat er hier de laatste tijd meer gelijkaardige problemen gemeld worden ook van dat paars beeld wordt regelmatig aangehaald!

Dikwijls is de oorzaak bij zo’n probleem  als freezes enz te wijten aan draadloze oplossingen tussen decoder en bbox maar de laatste tijd wordt dit ook regelmatig gemeld bij gevallen zoals u waar de decoder rechtstreeks bekabeld verbonden is met de bbox. Dus inderdaad je zou  het beginnen zoeken in het feit dat de netwerken het de laatste tijd hard te verduren hebben!

Nu het enigste wat zelf kunt doen is de bbox en de decoder even resetten.

➕ BBOX resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
➕ DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 

ik heb beneden al een nieuwe decoder en ondertussen ook al nieuwe modem maar probleem blijft

Reputatie 7
Badge +4

@ruther  het klopt inderdaad dat er door de hogere hoeveelheid van mensen thuis iets vaker problemen kunnen optreden
vooral op netwerken die veel afhangen van hun wifiverbinding
door de hogere hoeveelheid mensen is de kans veel groter dat er mee mensen opdezelfde frequentie werken en verzwakt zo dit signaal

We doen ons best dit in de mate van het mogelijke te verhelpen en beperken
ik heb ondertussen wel ook even je verbinding nagekeken en op gebied van de fysieke lag zit je goed, kabel meet ok en geen fouten hierop

 

Ik zou je vragen om in de gaten te houden of je het probleem nog verder ondervind n de stappen te ondernemen die martin doorstuurde
als je nog problemen hebt mag je dit altijd doorgeven samen met de periode waarin ze plaatsvonden
dan kunnen we gerichter naar een oorzaak zoeken

 

ùvg

Daarnet de TV aangezet om 11h30. Kwartiertje later ging ik eens kijken en het was weer een compleet verhakkeld beeld.

De hele meuk gereset. Om 12h10 was alles terug opgestart: nog steeds hetzelfde verhakkeld beeld. SD kanaal, HD kanaal of radio kanaal, allemaal hetzelfde.

Voor alle duidelijkheid: niets draadloos aangesloten hier, en ik kan me niet inbeelden dat Proximus hun signaal via wifi naar de ROP doorstuurt en dat daar meer mensen op dezelfde frequentie zitten ?

5 jaar lang perfecte TV gehad met een V5 decoder. Sinds vorige maand een V5c en niets dan problemen. Heb ik maandagochtend-modelleke gekregen misschien ?

Gelukkig geraak ik al terug (met veeel moeite!) ingelogd op de Pickx website…

 

Mvg,

Drie dagen met de nieuwe V5c decoder aan het kijken nu. Nog geen enkele storing of hapering gehad. Staat op dezelfde plaats opgesteld als de vorige, en wordt wel duidelijk minder warm.

Enigste verschil dat ik zie is dat de oude een ‘cisco’ etiket had, en de nieuwe een ‘technicolor”. En ook 4 jaar verschil in de productiedatum. Maar denk niet dat er verschil in de hardware zit ?

Anyway, die vorige decoder was precies toch wel een <maandagochtenmodelleke>…

 

Mvg,

In ieder geval naar mijn ervaring de v5-c is de stabielste van de decoders die ik al gehad heb en zonder extra koeling te gebruiken heb ik geen noemmenswaardig problemen gehad ermee.

ik denk het ook :slight_smile: want ik heb totaal nog geen problemen gehad met de V5-C die ik al heb  van de tijd dat die gecommercialiseerd werd.

Om 13u nog eens een reset gedaan, maar geen avans.

Toen ik met m’n hand over de decoder reikte om achteraan het knopje uit te zetten, viel me wel op dat ie redelijk warm was bovenaan. Niet loeiheet ofzo, gewoon duidelijk dat ie wat vermogen stond te verstoken. Zit zo te zien ook alleen maar een passieve koelvin op de chip.

Ik ben dan eens aan het knutselen geslagen en heb een oud pc-ventilatortje vanonder het stof gehaald en bovenop de decoder gelegd.

‘Koude’ decoder aan: normaal beeld, tot ong 5 minuten na het inschakelen. Dan begint het te hakkelen. Laten doen, na nog eens 5 minuten is het beeld zo rampzalig dat gans het scherm paars ziet en zelfs het geluid stottert.

Ventilatortje aangezet. Binnen de 2 minuten verbetert het geluid, kort erna ook het beeld tot het ongeveer 90% storingsvrij is na 5 à 10 minuten.

Ventilator weer uit. Binnen de 5 minuten opnieuw een beeld dat compleet naar de *** is.

Ik heb deze test 4x herhaalt en kwam telkens tot hetzelfde resultaat.

Zou de decoder zo warm worden dat het beeld om zeep wordt geholpen ? Of zit er een productiefout in dat de koelvin niet goed is gemonteerd, of gewoon een processor die eens te hard gefrituurd geweest is bij het testen van de decoders ? Ik ben toch niet aan het hallucineren ?

Decoder staat hier in een open kast, niet in de zon, steeds 20-21 graden in de woonkamer en alle zijdes zijn vrij voor een normale luchtcirculatie…

Mvg,