Vraag

TV stilstaand beeld


Hallo, heeft er iemand ervaring met een stilstaand beeld tijdens  reclame? Telkens decoder herstarten!


20 reacties

ik zou gewoon eens de bbox en decoder eens heropstarten door eerst de bbox 5 sec stroomloos te zetten en als de bbox terug opgestart is en je terug kunt surfen dan het zelfde doen met je decoder.

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.
☎️📞 0800 22 800 (gratis) voor hulp via helpdesk kan wel tijdens weekends en feestdagen.
_

@Martin Heb ik al meermaals gedaan. Helpt niet. Ook reset van beide helpt niet. Trouwens, waarom is die storing(stilstaand beeld) alleen tijdens reclame? Heb hetzelfde ongeveer een maand geleden nog gehad. Is toen uiteindelijk vanzelf gestopt. Proximus die aan het werk is?

Reputatie 7
Badge +3

@pruserketro  Is dit toevallig bij het herbekijken van een uitzending , of bekijken van een opname? En welk type decoder heb je?

Ik heb dit al sinds een paar dagen op mijn V7 decoder ( Android Box) haperend beeld tijdens reclame, bij kijken via Replay of bekijken van Opnames . Als ik wil doorspoelen ( heb Replay + ) dan krijg ik een foutmelding met code 005. Met de melding onverwachte fout het huidige programma kan niet worden bekeken.

Geraakt ondanks herstart, van decoder, herstart van de Pickx App op de decoder of reset/clear data van de Pickx App op de decoder niet opgelost. 

@Pat52 . Nee, nooit bij het bekijken van een opname. Bij mij is het geen haperend maar een stilstaand beeld. Eerst alleen bij reclame(??) nu ook tijdens het programma zelf Decoder is een v5c.

@pruserketro

Heb je dat ook voor als je naar een SD zender kijkt bvb

Staat er daar een switch tussen of een ander draadloze oplossing mss, dus tussen bbox en decoder, of als het mogelijk is van de decoder direct met een voorlopige lange utp kabel te verbinden met de bbox, best zo eens proberen.

Anders de bbox en ook decoder eens resetten.

eerst decoder stroomloos zetten dan bbox resetten = 20 sec resetknopje achteraan ingedrukt houden tot vooraan alleen de power led nog oplicht en dan loslaten.
Als die volledig weer opgestart is en je terug kunt surfen, dan pas decoder resetten:

Je decoder resetten | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@pruserketro Je kan eens proberen om je  V5 compact TV Box resetten (1) Je V5 compact TV Box resetten - YouTube  

Als dat niet helpt bel je best naar 080022800 na bevestiging van het nummer waarvoor je belt  optie 4 ( technisch probleem) dan optie 1( probleem met Proximus TV) momenteel is de wachttijd 10 minuten. Vandaag bereikbaar tot 22.00 Uur. Morgen bereikbaar van 09.00 Uur tot 22.00 Uur.

Anders is het wachten tot maandag als een Proximus medewerker actief op dit forum je bericht oppikt.

Hier ook. Telkens tijdens reclame blijft beeld hangen. Enkel op de play 4,5 zenders. Enkel decoder heropstarten helpt. Iemand een oplossing ?

Reputatie 7
Badge +5

@HeVa Heb je de decoder al eens gereset? 

Goedendag, hier ca 3x per 2 weken stilstaand beeld in de slaapkamer (V5 decoder) tussen 2200 en 2330 uur. Elke keer een reset uitvoeren (eerst je bed uit) en wachten tot ie weer is opgestart. Met de V7 decoder in de woonkamer geen probleem. Is deze te vervangen ?

 

klantnr 616657677

 

alvast bedankt,

Nicole

Best meer details geven hoe beide decoders aangesloten zijn aan de bbox, want kan een rol spelen waarom de ene stabieler reageert dan de andere. 

De beste (stabielste) methode is rechtstreeks met een Utp netwerkkabel aan de bbox direct.

Bv met draadloze oplossingen zoals PLC kan het afhankelijk zijn van storingen op het elektrisch net.

 

 

 

Hallo Martin, dank voor je vraag, de V7 (huiskamer) staat idd met utp naast de bbox, de V5 in de slaapkamer staat met een wifi kastje, volledig signaal aangezien ik een Acces Point op ca 2.5 mtr heb geinstalleerd na problemen met stabiliteit via booster (oplossing proximus) en devolo stopcontact ondingen. De V5 in de huiskamer is door proximus vervangen door V7 voor een betere stabiliteit en tv ervaring, dit geeft al aan dat de V5 waarschijnlijk niet optimaal functioneert.

@Robin A 

Best afwachten tot een PX moderator hier langs komt dan, want normaal worden de V5’s toch uit circulatie genomen en kunnen zij eventueel beslissen om je V5 ook te vervangen.

Reputatie 7
Badge +3

@Robin A 

ik heb je aansluiting uitgemeten,

het betreft een v5 compact decoder (die wordt momenteel nog ondersteund), de (gewone) v5 die wordt inderdaad uit circulatie genomen.

De v5 compact is verbonden met een WiFi bridge.

Hoeveel LED’s branden hierop?

 

Geert

In een ander topic liet @GeertC weten dat “vermoedelijk tegen midden 2024 de v5 decoders volledig uitgefaseerd zouden moeten zijn” en dat “wanneer de v5 decoders uitgefaseerd worden je hier sowieso via mail of per brief op de hoogte van wordt gebracht”.

Zoals ik het begrepen heb zou de omruiling naar een nieuw type v7/v7c decoder gratis zijn als dit initiatief van Proximus komt.

Als je V5 defect gaat zal de omruiling natuurlijk vroeger gebeuren.

Omruiling is altijd gratis geweest.

@Robin A

ik heb je aansluiting uitgemeten,

het betreft een v5 compact decoder (die wordt momenteel nog ondersteund), de (gewone) v5 die wordt inderdaad uit circulatie genomen.

De v5 compact is verbonden met een WiFi bridge.

Hoeveel LED’s branden hierop?

 

Geert

hallo geert, 

op de bridge branden bij link quality 4 lampjes, bij wireless 3

sinds vandaag (na uitmeten ?) ineens foutcode A001 in de woonkamer, alles gereset (bbox en V7 decoder), bij opstarten geeft hij aan dat de netwerkkabel het niet doet, na “opnieuw proberen” hetzelfde, als je op “offline modus” drukt doet alles het gewoon alleen elke 5 min een melding

 

hallo geert, 

op de bridge branden bij link quality 4 lampjes, bij wireless 3

sinds vandaag (na uitmeten ?) ineens foutcode A001 “we zijn uw verbinding aan het controleren” in de woonkamer, alles gereset (bbox en V7 decoder), bij opstarten geeft hij aan dat de netwerkkabel het niet doet, na “opnieuw proberen” hetzelfde, als je op “offline modus” drukt doet alles het gewoon alleen elke 5 min een melding. 
 

het vreemde is inderdaad dat de v5 vervangen wordt door de v7 om een betere tv ervaring te hebben, alleen als je een 2e decoder huurt gebeurt dat niet, in de slaapkamer mag je denk ik die betere ervaring niet hebben. Dus nu 2 verschillende decoders met 2 verschillende afstandsbedieningen die 2 verschillende menu’s bedienen, ik begin iets ouder te worden en dit soort dingen maakt het niet gemakkelijker !

FYI: omdat je nu spreekt over ouder worden, dan is de v7 blijkbaar ook geen aanrader ?

zie → ervaring V7 menus | Proximus Forum !

@martin klopt, maar ik probeer alles bij te houden ! Al weet ik dat dat per jaar moeilijker wordt !

Nu na een nachtje slapen is de fout “we zijn uw verbinding aan het controleren” foutcode A001 verdwenen. De decoder in de slaapkamer V5 heeft ook geen haperingen vertoond (tot nu toe). Ben weer even tevreden 😊 

Reageer