Beantwoord

TV springt 's nachts automatisch op (decoder V7)

  • 11 June 2022
  • 7 reacties
  • 3652 Bekeken

Deze nacht om 5u44 werd ik gewekt door mijn TV-toestel dat automatisch opsprong (decoder v7).

 

Ik ben chronisch ziek en word hier al de hele werkweek gestoord door het lawaai van wegen-en rioleringswerken, dus op zaterdag OOK gewekt worden is voor mij een ramp. 

 

Is er een andere oplossing hiervoor dan alles 's nachts volledig uitschakelen (wordt afgeraden, maar mijn nachtrust primeert). 

 

Gelieve mij NIET te bellen voor dit probleem (=storen). 

 

Dank voor uw antwoord. 

icon

Beste antwoord door Pat52 11 June 2022, 16:06

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@eva loena  

De oplossing is de HDMI CEC functie uitschakelen op je decoder.

  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder.  Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC en zet deze op uit.

  • Andere optie die er is, is je TV volledig uitzetten zodat het scherm niet aanspringt als de decoder opspringt. 

Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus

Dank voor de reactie, @Pat52   

 

wat is normaal de functie van die CEC?  Wat schakel ik maw dan uit?

Reputatie 7
Badge +4

Ter info CEC

Consumer Electronics Control - Wikipedia

Consumer Electronics Control (CEC) is een protocol dat toelaat om apparaten die via een HDMI-kabel zijn aangesloten met elkaar te laten communiceren. Zo kunnen deze apparaten onderling informatie uitwisselen en kan de samenwerking tussen die apparaten verbeteren. CEC maakt het mogelijk om apparaten die met elkaar verbonden zijn door middel van HDMI met één afstandsbediening te bedienen of in en uit te schakelen.[1]

 

Ok, dank je   
 

dus dan moet ik met 2 afstandsbedieningen werken: 1 voor tv en 1 voor decoder?

 

ps: ik heb voorlopig de voedingskabel van de TV uitgetrokken, hoop dat dit geen kwaad kan

@eva loena Als je de Proximus decoder zijn afstandsbediening universeel maakt dan kan je met deze ook de TV op en af zetten en je TV audio volume hoger/lager zetten bvb.

zie hiervoor naar de uitleg hier → Hoe kan je je afstandsbediening universeel maken? | Proximus

 

Klein vraagje mbt Proximus TV : de laatste tijd springt het beeld ongeveer 1 minuut terug tijdens het Tv kijken , bij Netflix is dit probleem niet.

onze decoder is een V5 Cisco 116.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Is het bij uitgesteld kijken of bij Replay of bij Live TV kijken dat je dit voor hebt?

Reageer