Vraag

tv signaal valt constant uit

  • 26 November 2022
  • 5 reacties
  • 710 Bekeken

Installatie: fiber, bbox en Android decoder, verbonden via PLC. Alles gaat weken goed, maar sinds deze ochtend 8 u valt het signaal constant weg. Zwart scherm, zappen naar een andere zender lost het probleem voor paar minuten op.

Ik heb alle tips die ik hier op het forum gevonden heb al geprobeerd : b box resetten, decoder resetten, plc’s resetten. Zonder resultaat. 
Enige oplossing is een vaste kabel tussen bbox en decoder, maar dat is maar een tijdelijke oplossing.

Ik heb het nog eens gehad, toen dezelfde stappen tevergeefs doorlopen. Volgende dag werkte alles weer naar behoren.

Er moet dus toch ergens een storing bij Proximus zijn.


5 reacties

In ieder geval als je dit probleem niet hebt via een rechtstreekse netwerkkabelverbinding dan is de kans heel groot dat de PLC’s de daders zijn.  Natuurlijk zou jet het ook een tijd moeten kunnen uittesten met voorlopige een rechtstreekse netwerkkabelverbinding om zeker te zijn dat je het zo ook niet voor krijgt.

Nog ter bijkomende info: 
Als de foutmelding A001 is controleer de PLC als je van deze apparaten gebruikt.

Neen, we hebben altijd een Android decoder gehad. 

Plc zitten rechtstreeks in stopcontact. Nooit problemen mee gehad. 
Toch bedankt voor je antwoord.

Maar je had vroeger mss een V5 of v5 compact decoder.

Plc zitten rechtstreeks in stopcontact. Nooit problemen mee gehad. 
Toch bedankt voor je antwoord.

Ter info: Plc zijn wel op gebied van eventuele storingen op je elektrisch installatie een zwak punt. 
Als je bvb een fiber pack hebt met vaste telefoon inbegrepen heb je recht op een gratis wifi booster en kun je het daarmee eens proberen mss.

ook je PLC’s rechtstreek in een stopcontact steken en niet in een verlengstekkerdoos bv.

Reageer