Beantwoord

Tv replay vervelend verschijnsel

  • 26 February 2018
  • 11 reacties
  • 265 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Bij het herbekijken van een programma, in dit geval Salamander , stel ik gewoon vast dat een groot gedeelte van de start van het programma weggevallen is. Dit is voor het programma van Salamander gisteren avond, maar evenzeer voor Salamander vorige week zondag.
Zeer vervelend als je graag van in het begin deze opname in tv replay wil bekijken.


Ro
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 26 February 2018, 12:56

Bekijk origineel

11 reacties

Heb ik ook vastgesteld, al is het wel maar in dit geval een klein stukje van de herhaling van de vorige keer dat er mankeert, maar inderdaad dit zou niet mogen zijn want het is niet altijd met een herhaling dat een serie begint, en het heropstarten van de decoder zal er niks aan verhelpen.
Reputatie 5
Badge +1
Ok Martin, zover was ik ook mee, maar doet Proximus hier iets aan om dit te verhelpen ? Programma start bij het begin en niet na de herhaling van een vorige episode,voor de eigenlijke episode begint.
Als zij de tijd iets anders inschatten met een veiligheidsmarge, zoals dat gebeurt als je opnames programmeert. Daar wordt dan wel een stuk voor en een stuk na het programma mee opgenomen.

Detail dat ook voor V6 geldt : opnames , het vlug doorspoelen om daar dan naar het begin ban een opname te gaan van het geplande programma is. Iet zo eenvoudig. Het juiste punt met de doorspoelfunctie bepalen lukt bijna nooit. Dit item werd door verschillende gebruikers op dit forum al eens aangehaald.

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Ro ik heb dit voor je doorgegeven aan ons IT team. Als wij hier informatie over krijgen, dan laat ik dit onmiddellijk weten. Groetjes, Charlotte.
Reputatie 5
Badge +1
Dank je Charlotte. Ik hoop samen met jou dat het IT hierover uitsluitsel zal geven.

Ro
In ieder geval moeten ze dit probleem toch zeker al kennen want het valt soms met oudere decoders zoals v5 (v5 compact) /v4 ,ook voor, dus met de decoder kan het niet veel te maken hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Ro, ik heb hier antwoord op gekregen van mijn collega's van de IT dienst. Men heeft dit voor je nagekeken en het blijkt dus dat de uitzending van Ă©Ă©n gisteren begonnen is om 21.29u ipv 21.30u. De eerste 30 seconden van de aflevering waren dus weggevallen. Als je dit gaat herbekijken (via TV replay), kan je de aflevering volledig zien. Groeten, Charlotte.
Via TVR mankeer je ook die eerste 30"
Reputatie 7
Badge +4
Martin, inderdaad als je deze start, gaat deze inderdaad later starten, maar je kan via de terugspoel knop werken en dan zie je het begin van de aflevering. Groetjes. Charlotte.
Reputatie 5
Badge +1
Charlotte, dank voor je reactie.

Is het dan zo dat als er in de toekomst nog zoiets opgemerkt wordt, dit dient doorgegeven te worden, om dan rechtgezet te worden ?
Een toepassing die zoiets zou verhinderen, zodat jullie bij tv replay steeds het volledig programma hebben, is dat er dan niet ?

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Ro, ik heb hier navraag voor gedaan, maar het terugspoelen was reeds mogelijk hierop. Helaas ligt dit ook niet in onze handen als een zender 1 minuut vroeger zijn programma gaat afspelen dan staat geprogrammeerd. Grtjs, Charlotte.
Martin, inderdaad als je deze start, gaat deze inderdaad later starten, maar je kan via de terugspoel knop werken en dan zie je het begin van de aflevering. Groetjes. Charlotte.
Bedankt voor de Tip 👍 we leren nog alle dagen bij 😉
Alhoewel dit dan maar een oplossing biedt voor TVR+

Reageer