Vraag

Tv Overal problemen in browsers

  • 5 February 2018
  • 15 reacties
  • 1065 Bekeken

Beste,

Sinds een aantal weken hebben wij terug lastige problemen met tv kijken via TV overal op laptop via browser. Zowel de laatste versies van Firefox, Safari en Chrome zijn geïmpacteerd op zowel Windows 10 als Apple. We krijgen ofwel meteen zwart scherm of drie bolletjes of na een tijdje tv te kunnen kijken wordt het scherm zwart. Ook foutmeldingen 502 Bad Gateway of No Channels available. Is dit gelinkt aan ons abonnement of zijn er algemene problemen met de servers.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Timo, er zijn momenteel geen problemen gemeld op de TV app. Lukt dit via een smartphone (via de app) wel probleemloos? Groetjes, Charlotte.
Beste Charlotte,

Het gaat, zoals duidelijk zou moeten zijn uit de post, niet over de TV app maar over de WEBSITE. Deze werkt idd ALWEER niet naar behoren en heeft dit nog nooit gedaan. Ook wij hebben, alweer, een probleem. 3 bolletjes, de site blijft laden en er kan dus, ALWEER, geen TV gekeken worden via de website.

Ik zal de eerste zijn om te melden als deze website WEL eens een paar weken na elkaar gewoon werkt zonder foutmeldingen, wegvallende streams, inlogproblemen, bad gateways e.d....maar tot op heden is dit nog nooit langer dan een week aan een stuk het geval geweest.

En jullie zijn WEL op de hoogte van de problemen, aangezien dit al heel veel gemeld werd.
't zelfde hier, 'k krijg er dan nog altijd een "gratis" MISSING bericht van child focus bij die 't plezant vinden om pag 404 aan te passen voor "meer belangrijke" berichten. Heb op vier browsers geprobeerd en 't is overal 't zelfde. Triestig hier, denk erover om naar beter te verhuizen.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo, ik laat het verder onderzoeken door ons engineering team en hou jullie op de hoogte. MVG, Wim
Reputatie 5
Badge +2
De website van proximustv.be werkt al sinds vorige week niet meer goed. Chunk errors, zogezegd met meer dan twee toestellen bekijken terwijl je maar één gebruikt, vaak eruit vliegen en terug inloggen,...idem hier dus.

Ook is het onmogelijk om iets via TV Replay op te zetten (noch via de next en following knop, noch via Volgende) en sinds vandaag kan je ook niet iets vanuit de tv-gids via TV Replay bekijken. De drie bolletjes blijven, maar geen beeld. De live tv-kanalen werken nog wel, maar vaak krijg je errors als je Njam HD wilt opzetten (andere kanalen werken live prima). Eigen opnames opzetten lukt voorlopig nog wel.

Gelieve dit algemeen probleem te onderzoeken en op te lossen. Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Tien,

Kan je ons een privébericht sturen met daarin je klant- of telefoonnummer dan ga ik het doorsturen naar de ingenieurs om het te laten nakijken. Je kan een privébericht sturen door hier te klikken.
Oh kijk, dit heb ik werkelijk nog NOOIT voor gehad......

https://gyazo.com/c061af21219bdb955d1d17fc99fe2c81
Oh kijk...dit heb ik werkelijk ook nog NOOIT voor gehad (stream frozen). Enige oplossing? Browser sluiten en opnieuw de site openen...dan vingers kruisen en hopen dat het wel een keertje langer dan 10min goed gaat.

https://gyazo.com/5204ce5dee05e3d109bf95e4c0cad562
Nog eentje.

https://gyazo.com/c64d5e895c94d3847c292e4f564eb765
Met de nieuwe versie (zonder silverlight) zijn er constant diverse problemen met het TV kijken op computer via een webbrowser dit zowel met FIREFOX als CHROME. Ook het type verbinding (WIFI of vast) maakt geen verschil. Gisteren heb ik bvb volgende problemen gehad:
1/ De pagina die u zoekt kan helaas niet gevonden worden.
2/ Pagina blijft laden (3 puntjes), na nogmaals op andere zender te klikken kwam ik er uit.
3/ No schedules available for some channels.
4/ Afbreken van sessie, nadien moet er terug ingelogd worden.
Ik veronderstel dat er niet zoveel klanten zijn die kijken via webbrowser (ik kan de Windows app niet gebruiken, mijn laptop draait op linux) maar ik betaal wel elke maand hiervoor en verwacht dan ook een correcte service.
Reputatie 4
Badge +1
TV overal op PC werkt ook hier niet meer (mozilla Firefox, mét de aanpassingen -heeft altijd gewerkt !!)
Plots , na menu tonen en band met programma van het ogenblik, bij op play drukken, de bolletjes,
en eindigt met "DRM: Unable to instantiate a key system"
Als je dan naar extra info op zoek gaat, vindt je plots " minimale systeemvereisten= windows 7,8,10"
maw op XP gaat het niet meer !?
( nu dat microsoft zijn (eigen-gecreëerde* ) gaten in hun OS niet meer "bewerkt", mag dat niet meer gebruikt worden ???)

*( inderdaad, de zogezegde zwaktes waarmee kwaadwillige gebruikers dit en dat zouden kunnen doen, waren niets anders dan bewuste gaatjes voor spionnage, maar nadat ze ontdekt werden door hackers, moest MS duidelijk die dichtmaken ,en tegelijk andere creeren,- daardoor zijn ze ook naar het "app" systeem geevolueerd (win 10) waardoor je zelf niets meer te zeggen hebt over wat mag en niet mag door het OS )
Reputatie 7
Badge +4
@janrode - ik vraag dit even na bij de bevoegde diensten - Fonz , werk je met XP SP2 of hoger?
Reputatie 4
Badge +1
Ik werk met Windows XP sp3 (laatste update die er was), en het heeft altijd gewerkt, en aangezien ook firefox niet meer wijzigt (laatste versie die nog op XP werkt) is er ook daar niets gewijzigd. het is de DRM module die plots geen gegevens meer krijgt om een conversie sleutel aan te maken . In mijn Firefox zijn 2 DRM modules als extensie/plugins aanwezig , alsook Silverlight (laatste versie)
Als ik wil overgaan naar hoger OS , Vista of windows7 dan mag ik alle hardware in de vuilbak gooien, want daar EIST het OS dat de hardware een "certificaat" heeft van microsoft (certificaat = lees steekpenningen aan Microsoft, want die hardwarefabricant is veel beter bekend met alle OS'sen ter wereld dan Microsoft zelf!!, dus waarom zou microsoft dat even moeten uittesten alvorens het wil installeren....), dus alle kaarten opnieuw aankopen = zelfde kaart en maar dan met "betaald aan microsoft voor goedkeuring=ingebouwd nummertje " Betekent dus dat M$ de gebruiker DWINGT om telkens nieuwe pc aan te kopen, met mogelijk ook de software nieuw als die niet meer goed zou werken op die nieuwe pc (ook daar veto's van M$ mogelijk !bij installatie)
Opgelet: die TV overal is voor mij geen MUST, het is gewoon een kwestie die ik even wil melden. De zenders die IK wil zien , krijg je toch niet op TV overal "dat was een goed lokmiddel destijds, en ik was vlug geleerd over de beloftes van Proximus !.
Op mijn smartphone (tablet) werkt het wel (ook de zeer beperkte keuze van zenders....)maar dat is android software
Waarom gaat proximus trouwens niet over naar HTML5 voor de video, dat werkt ook bij mij perfect, en behoeft al die "verouderde" mudules niet...
[Qoute]"Waarom gaat proximus trouwens niet over naar HTML5 voor de video, dat werkt ook bij mij perfect, en behoeft al die "verouderde" mudules niet..."[/Quote]
Daar zijn ze toch mee bezig, voortgaand op wat ze hier al gezegd hebben op het forum, zal gewoon nog een kwestie van tijd zijn zeker.!
NB: ik kijk nog geregeld met beide zowel met IE alsook via de windows app.
Het is voetbal...en hier zijn we weer. Nog steeds geen frustratievrije avond.

Nog eentje:
https://gyazo.com/fe3dca04402b4c16079668e7b47caf6f

Reageer