Beantwoord

TV Overal op een smart tv

  • 29 October 2017
  • 13 reacties
  • 3621 Bekeken

Hallo, is het mogelijk TV Overal te kijken op een smart tv zonder het verbinden van een PC en dergelijke. Via surfen op de smart tv naar proximustv.be krijg ik meldingen van niet ondersteunende browser tot volgende foutmelding : DRM: Unable to instantiate a key system supporting the required combinations
Alvast bedankt voor een reactie.
icon

Beste antwoord door ThomasP 30 October 2017, 08:42

Bekijk origineel

13 reacties

Er is spijtig genoeg nog geen proximus TV applicatie voor smart TV's.I
Ik doe het persoonlijk via een google chromecast HDMI stick die je op een vrij HDMI poort van je tv kunt inpluggen.
Dit werkt via wifi waar je proximus TV applicatie op een portabel toestel dient al soort afstandsbediening, maar je kunt gerust verder werken met je mobiel toestel eens het proximus TV programma gestreamd wordt via je chromecast naar TV.
Bedankt voor je duidelijke antwoord en geboden oplossing Martin.
Heb je misschien enig idee of er aan een applicatie voor Smart TV gedacht en/of gewerkt wordt ?
Die vraag is hier nog gesteld geweest en toen konden de Proximus medewerkers ook niet bevestigen of die in de maak was. Maar als er morgen hier iemand van Prox langskomt of dit leest kan hij/zij altijd dit navaragen bij de bevoegde dienst of er al sprake van is of dat er al iets in het vooruitzicht is voor de toekomst
Nog wat info : je kan best een kijken op deze site > hier

waar onder ander dit
*****
# Screen Mirroring / screen casting:
(bij bv Samsung ="Smartview" Sony = "Screen Mirroring" / LG = "SmartShare"
Laat je toe om van een mobiel toestel zijn sherm content, via een app, te spiegelen naat je TV scherm.
Samsung TV "Smartview" > http://www.samsung.com/be/support/smartview/ 
What is Screen Mirroring and how do I use it with my Samsung TV and Samsung mobile device >
> http://www.samsung.com/uk/support/skp/faq/1057791
*******
# Andere TV's :
die deze mogelijkheid niet hebben maar wel HDMI ingang hebben,
kan je bv de Chromecast HDMI dongle gebruiken.
ook bv door HomeSync, AllShare Cast dongle and Wi-Fi Miracast toestel te verbinden met je TV via HDMI.
> http://www.samsung.com/au/support/skp/faq/1056913
********
en nog andere info staat....
Reputatie 7
Badge +6
Marc_3691, ik zie dat Martin je al verder heeft geholpen.

Ivm de vraag of er gewerkt wordt aan een Proximus TV app op een smart TV:
Nee, dit staat ook niet op de planning. We ondersteunen echter wel het gebruik van de Chromecast op onze Proximus TV app.
@Proximus, misschien toch eens beginnen nadenken over het ter beschikking stellen van de Proximus TV app voor Android Smart Tv, Apple TV, Xbox live, Win10, Sony PlayStation.

Jullie decoders zijn niet meer van deze tijd. Welk nut hebben ze eigenlijk nog?
Kosten geld. Je zou vooruitstrevend zijn als je klanten een korting geeft, die ze inruilen, en die dan een app. kunnen kunnen gebruiken op hun platform naar keuze.

Change met innovatief te zijn in het Telco landschap lijkt me belangrijker te worden.
Reputatie 5

Ik heb gelezen dat de nieuwe decoder op Android zou werken. Komt er dan ook een app voor android tv zodat je rechtstreeks op een smart tv kan kijken of op bv een nvidia shield tv. Want met een chromecast is zo een gedoe. Telkens die tablet of smarphone moeten gebruiken. Nu gebruik ik vtm go en vrtnu op de shield. Heb wel interesse in de epic combo light of de minimus maar wacht op een app.

Reputatie 7
Badge +4

Jamo, de V7 is ook met een decoder. Je kan wel gebruik maken van de Pickx app op je toestellen.

Reputatie 5

Bedankt voor het antwoord. Maar dan moet het weer via de chromecast. Dus mag ik dan besluiten dat er geen android tv app komt.

mvg

Tot nu toe is het antwoord nog altijd nee geweest voor Android TV net zoals voor Apple TV, maar laat ons hopen dat er mss toch aan gedacht, gewerkt wordt ….

Reputatie 5

Ik hoop met je mee :wink:

Reputatie 6
Badge +3

Enkel TP Vision die smart tv’s uitbrengt onder de merknaam  Philips en sommige Sony smart TV’s,Sharp  draaien op Android TV. Ik heb een vroegere TP Vision tv die draaide op Android en maar een beperkt aantal applicaties ondersteunde die aangeboden werden in de playstore. Er worden enkel maar compatibele apps weergegeven in de store. 

Daarom blijven we hopen dat pickx er ook ooit eens zal kunnen op gedraaid worden :slight_smile:

Reageer