Vraag

TV opnames bekijken via laptop?

  • 23 December 2018
  • 14 reacties
  • 1664 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ik krijg het gewoon niet opgestart via proximustv.be. Ik zie al mijn opnames wel staan op de site onder "mijn bibliotheek" > "mijn opnames".
Maar als ik Firefox gebruik: Binnenkort beschikbaar in deze browser. In afwachting kan je Internet Explorer gebruiken om je opnames te bekijken (de knop "bekijken" kan niet aangeklikt worden)
Als Explorer gebruik: Je kan opnieuw tv bekijken met de volgende browsers: Google Chrome, Mozilla Firefox en Microsoft Edge ! (de knop "bekijken" kan wel aangeklikt worden, maar scherm blijft eindeloos laden, en wordt precies doorgestuurd naar tabblad "Live TV" ipv naar opnames.)

14 reacties

Eens geprobeerd met IE11 en het lukt toch bij mij op opnames te bekijken.

PS:Ik denk dat er toch iets aan de hand is, blijkbaar kunnen hun servers niet goed volgen want het beeld is er wel en onderbreekt niet maar van zeer lage kwaliteit!
Krijg je dit probleem ook op andere toestellen?
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb maar 1 toestel (laptop)...

Nog altijd hetzelfde probleem. Ik klik in IE11 bv op opgenomen aflevering van Telefacts, en dan springt de pagina automatisch naar Live TV (VTM live hd kijken), die eindeloos blijft laden.
heb je dat met alle opnames, mss toch ook eens je decoder herstarten door zijn stroom eens te onderbreken (via schakelaar achteraan of via zijn netstekker)
Reputatie 3
Badge +1
Inderdaad met alle opnames, verschillende zenders, met IE, Firefox en Chrome.

Ik ben niet thuis, dus kan decoder niet herstarten, daarom dat ik via laptop wou kijken naar opnames. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Ondertussen nog eens opnieuw geprobeerd, maar is nog exact hetzelfde probleem als 3 maand geleden. Ondertussen is decoder ook al opnieuw opgestart. Ik denk zelfs niet dat het mij ooit gelukt is om via de site mijn opnames te bekijken. Gaat dit ooit opgelost raken?
Heb het trouwens ook al met Chrome geprobeerd, maar daar exact hetzelfde als bij Firefox, nl "binnenkort beschikbaar" en dan doorverwezen naar Explorer.
Bij de oudere opgenomen programma's daar lukt het bij mij ook niet maar de bij de recentere werkt het wel.
PS: je moet wel links op de titel van de opname klikken en dan opent een venster waar je op bekijken klikt. (dit lukt zowel bv in Edge, Firefox....)
Reputatie 3
Badge +1
Martin, well I'll be damned, da's nu ook de eerste keer dat ik dat zie. Spijtig genoeg werk het ook amper:
- Ik kan enkel de recentste 10 opnames aanklikken (waardoor ik dat dus nooit eerder zag, aangezien ik altijd eerst de oudste wil bekijken).
- Van die 10 is er enkel bij de films een knop om te bekijken. (dus 4 stuks kan ik effectief bekijken, da's al beter dan niets, maar toch belachelijk weinig)
- Bij de series staat die knop er niet.
- En alle andere opnames behalve die 10 laatste, kan ik niet eens links aanklikken.
T zou ook handiger zijn moest alles wat makkelijker gesorteerd staan, nu is het 1 gigantische lijst met opnames, als je daar iets specifieks wil tussen zoeken, is dat zo goed als onmogelijk. Wel, in de veronderstelling dat je het dan effectief zou kunnen bekijken...

Wat voor een zever is dat toch met Proximus? Wel overal aankondigen dat je met dit en dat abonnement overal je opnames kan bekijken op je pc, in januari de prijs dan nog eens opslaan zonder te verwittigen, maar verwachten dat alles werkt, is te veel gevraagd...
hier geeft iemand van proximus ook gemeld dat er in de toekomst de zelfde functionaliteit zal mogelijk zijn al de PC/laptop app
>
https://nl.forum.proximus.be/digitale-tv-7/proximus-tv-app-start-en-stopt-46994/index2.html#post623161
daar staat ondermeer:
De app zal binnenkort volledig afgedankt worden en er zal een link in verschijnen die verwijst naar de site, je kan daar van dezelfde functionaliteiten genieten
====
dus ga ik er van uit dat daar aan gewerkt wordt !
Reputatie 3
Badge +1
Allee, da's toch al iets! :)
Nu er nog afwachten hoe lang hun "binnenkort" precies zal zijn, wetende dat mensen hier al maanden problemen mee hebben...
Ik hoop het inderdaad ook dat bij hun "binnenkort" ook de nadruk op kort gaat liggen ☺️, want ik gebruikte ook frequent die app op mijn laptop.
Reputatie 7
Badge +1
"binnenkort"? 😂 😂
Reputatie 4
Badge +2
Dat ze de PC-App maar weer terug actief zetten tot dat de webversie dezelfde functionaliteiten heeft als de PC-App !
In het verleden werd dit hier ook in vergelijkbare gevallen al voorgesteld, maar daar heeft Proximus nooit gevolg aan gegeven wie weet maken ze toch eens een uitzondering en daar zouden veel klanten dankbaar voor zijn. Ik vraag me bij dergelijke, en vergelijkbare voorbeelden, in het verleden altijd de vraag waarom doen ze dit, daar moet toch een reden achter steken want het is toch de logica zelf dat je niet iets afschaft zolang er daar geen degelijke vervanger voor is ❓

Reageer