Vraag

tv op linux PC

  • 6 February 2020
  • 16 reacties
  • 369 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Een paar dagen geleden en met de hulp van iemand op het forum was ik er in geslaagd om in google chrome naar tv te kijken op mijn Linux PC. Gisteren lukte er eigenlijk niets, vandaag kon ik me toch al aanmelden in proximus pickx. Maar een tv-kanaal kiezen lukte nog niet. Meestal met het klassieke foutbericht “Oeps ….”, soms ook zonder iets te zeggen. Ik weet wel dat google chrome en chromium ondertussen werden bijgewerkt. Komt dat in orde of zal ik opnieuw proberen met windows 7 wetende dat dit OS niet meer wordt bijgewerkt. 


16 reacties

Ter info: kan windows 7 dan niet gratis upgraden naar windows 10.

Reputatie 5

Bij mij werkt het ook niet meer sinds de update. Is vroeger nog al eens geweest. Kan zijn dat het met Chrome onder Windows ook niet werkt. Heeft niets met Linux te maken denk ik. Zal straks op het werk eens testen onder Windows.

mvg

Reputatie 6
Badge +2

Die mogelijkheid om naar 10 te gaan  laat microsoft nog altijd open, en volgens microsoft is de oude PC van 2012 daarvoor nog goed genoeg, maar hij blokkeert een drietal keren per dag. Dan ben ik toch maar terug gekomen naar. 7. Op linux gaat die PC nog goed, snel genoeg en heb ik alle sofftware die nodig is.

 

Reputatie 6
Badge +2

Bij mij werkt het ook niet meer sinds de update. Is vroeger nog al eens geweest. Kan zijn dat het met Chrome onder Windows ook niet werkt. Heeft niets met Linux te maken denk ik. Zal straks op het werk eens testen onder Windows.

mvg

OK, het is dan maar afwachten.

Het zou wel goed zijn om hierover het standpunt te kennen van Proximus. De combinatie linux - chrome heeft nooit in hun tabel gestaan van mogelijkheden. 

ik gebruik op windows 10 de browser chrome (die op chromium gebaseerd is) niet, maar wel andere die op chromium gebaseerd zijn zoals bv. Edge , Vivaldi enz.. en daar werkt de webgebaseerde Pickx toch allemaal zonder probleem op.

Reputatie 5

Ik moet nog even verder zoeken wat de oorzaak is maar heb een tijdelijke oplossing. Open een incognito venster en log daar eens in. Het zo zo moeten werken. Nu nog uitzoeken welke plug-in het probleem veroorzaakt. En inderdaad Martin in Windows werkt het wel.

mvg

Inderdaad dit klopt want met Edge based op chromium moet ik dit ook doen want ander krijg ik ook pickx niet aan de praat (nog maar onlangs) maar met vivaldi based op chromium daar moet ik dit niet doen.

Reputatie 6
Badge +2

Ik moet nog even verder zoeken wat de oorzaak is maar heb een tijdelijke oplossing. Open een incognito venster en log daar eens in. Het zo zo moeten werken. Nu nog uitzoeken welke plug-in het probleem veroorzaakt. En inderdaad Martin in Windows werkt het wel.

mvg

Inderdaad, dat werkt in een incognito venster. Zou daar vanuit proximus nu een redenering achter zitten, of is het gewoon een loterij? Toevallig?

Mss moet je gewoon eens cookies wissen en als dit niet lukt de cache leegmaken  van de browser dan heb je kans dat het terug werkt. 

Reputatie 6
Badge +2

Helaas. Alleen incognito werkt het. 

Reputatie 6
Badge +2

Met google crhomium en met vivaldi (Ctrl + shift + n) lukt het ook, maar alleen in een incognito venster.

Met firefox krijg ik een “Bad request” bij het inloggen. Maar in een incognito venster is het ook OK.

dan moet die linux er inderdaad iets mee te maken hebben.

ik heb met Edge nu eens enkele cookies gewist die ik niet relevant vond en nu moet ik niet meer in cognito/privé starten, pickx werkt weer normaal, 

Reputatie 5

Helaas. Alleen incognito werkt het. 


Deze week is er een update geweest en nu werkt het terug. Dus je moet niet meer incognito gaan :wink:

mvg

Ik heb nu EDGE 8.0 en werkt ook weer normaal zonder incognito/ in privé te moeten werken :thumbsup_tone2:

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb pickx maar op twee getest in linux mint :

  • in chrome OK zonder incognito venster
  • in vivaldi OK maar enkel in een incognito venster, geeft een 400 Bad request in een normaal venster

Reageer