Vraag

TV kijken op pc met Proximus werkt (alweer niet!)

  • 16 November 2022
  • 28 reacties
  • 567 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik wou net even naar ‘t journaal kijken..

Krijg ik de ‘vertrouwde’ boodschap…

 

‘t Begint mijn keel uit te hangen Proximus. Ik ben nu al 6 jaar klant bij jullie diensten, maar sinds de introductie van dat Pickx-gedrocht gaat ‘t van kwaad naar erger.
 

Kunnen jullie aub (eindelijk!!!) eens iets doen aan ‘t kijken naar tv via een pc via jullie diensten?

 

mvg


28 reacties

hier ook

@fredo79 lukt het dan ook niet via de app bv.via smartphone of tablet ?

Reputatie 2
Badge

geachte

 

ja hier hetzelfde, op verplaatsing en wou het veldrijden bekijken maar lukt langs geen kanten

 

gaat niet via laptop, ook niet via tablet (app) en ook niet via smartphone (app)

 

mvg

Pas morgen komt hier een PX forummedewerkers langs om dit eens na te trekken.

Reputatie 2
Badge

tsja, tegen morgen zal het wel weer marcheren, maar echt stabiel is dat platform van tv overal nog altijd niet…….   de kinderziektes zouden er toch mogen uit zijn na 11 jaar….

 

 

mvg

Ik kan er inderdaad zelf moeilijk over oordelen omdat ik met pickx toepassing geen noemenswaardige problemen ondervind en zoals je zegt zou dit eigenlijk voor iedereen het geval moeten zijn.

Reputatie 5
Badge +2

vandaag geen problemen met pickx maar gisteren had ik problemen om erop te geraken, normaal gezien geen probemen maar gisteren een paar keer geprobeerd en geraakte er toen niet in, daarna had ik problemen om in te loggen.   later was het weer in orde heel raar

Het zou  natuurlijk kunnen dat PX in het weekend ergens vlug een aanpassing willen doorvoeren en dat er daarmee problemen komen, dit valt wel nog voor tijdens het weekend dat er aanpassingen gedaan worden en ik vermoed ook als ze er van uit gaan dat de aanpassing niet al te lang gaat duren dat er geen boodschap komt van aanpassingswerken!

Reputatie 2
Badge

Dag Martin, om de één of andere reden schijn jij nooit problemen te ondervinden met Pickx.

Mag ik je eens voorstellen LIVE naar het 19u journaal te kijken op je PC. Om 19:02 druk je op pauze. Om 19:23 is je bezoek weg en je drukt op ‘PLAY’.

  • 1) Waar denk je dat Pickx zal hernemen?
  • 2) Waar zou Pickx moeten hernemen?

Bij mij gebeurt het hernemen om 19:23 ipv om 19:02.

Bij jou?

 

Groetjes,

f.

Dat heb ik toch al dikwijls uitgelegd dat het afhangt van welke servers je bedient wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Dat heb ik toch al dikwijls uitgelegd dat het afhangt van welke servers je bedient wordt.

Wel hopelijk ervaar je dit probleem ook eens . Sorry maar ik heb bedenkingen met je opmerkingen dat jij nooit problemen hebt.

En waarom zou ik dit in godsnaam doen? hier een beetje zitten liegen voor wie en voor wat?

 

Dag Martin, om de één of andere reden schijn jij nooit problemen te ondervinden met Pickx.

Mag ik je eens voorstellen LIVE naar het 19u journaal te kijken op je PC. Om 19:02 druk je op pauze. Om 19:23 is je bezoek weg en je drukt op ‘PLAY’.

  • 1) Waar denk je dat Pickx zal hernemen?
  • 2) Waar zou Pickx moeten hernemen?

Bij mij gebeurt het hernemen om 19:23 ipv om 19:02.

Bij jou?

 

Groetjes,

f.

@fic66 ik heb nu voor alle zekerheid ook nog eens bij de uitzending van madam Tussauds op één de test gedaan zoals jij uitgelegd hebt. Bij mij start dit gewoon exact waar ik gestopt heb. 
Of bedoel je mss dat jij dit alleen voorhebt bij het nieuws van 19:00 uur.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin Lees eerst alles  en probeer te begrijpen alvorens te reageren

Hier staat duidelijk  

Mag ik je eens voorstellen LIVE naar het 19u journaal te kijken op je PC. Om 19:02 druk je op pauze. Om 19:23 is je bezoek weg en je drukt op ‘PLAY’.

  • 1) Waar denk je dat Pickx zal hernemen?
  • 2) Waar zou Pickx moeten hernemen?
  • Bij mij gebeurt het hernemen om 19:23 ipv om 19:02.Bij jou?
  •  

 

@Pat52 wat maakt dat nu verschil uit of ik dit goed lees of niet, als ik nu zeg dat ik het nog niet voor gehad heb, dan heb ik het toch niet voorgehad en ik weet toch ook dat er heel veel zijn die problemen hebben. cfr de brichten hieromtrent op het forum o.a.

Ik wil gewoon ook weten of @fic66 dit ook voor andere uitzendingen voorheeft of ook bij andere uren van het nieuwsbericht bv.

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 wat maakt dat nu verschil uit of ik dit goed lees of niet, als ik nu zeg dat ik het nog niet voor gehad heb, dan heb ik het toch niet voorgehad en ik weet toch ook dat er heel veel zijn die problemen hebben. cfr de brichten hieromtrent op het forum o.a.

Ik wil gewoon ook weten of @fic66 dit ook voor andere uitzendingen voorheeft of ook bij andere uren van het nieuwsbericht bv.

😂🤣👎 LOL 😡

Dag Martin, om de één of andere reden schijn jij nooit problemen te ondervinden met Pickx.

Mag ik je eens voorstellen LIVE naar het 19u journaal te kijken op je PC. Om 19:02 druk je op pauze. Om 19:23 is je bezoek weg en je drukt op ‘PLAY’.

  • 1) Waar denk je dat Pickx zal hernemen?
  • 2) Waar zou Pickx moeten hernemen?

Bij mij gebeurt het hernemen om 19:23 ipv om 19:02.

Bij jou?

 

Groetjes,

f.

@fic66 een bedenking van mij, in feite als je dit voorhebt als je zolang moet pauzeren, zou je dit voorlopig kunnen omzeilen door dan te kijken via Replay+ bijvoorbeeld.

Of op opnemen klikken. Enfin ‘t is maar om dit eventueel te omzeilen tot PX die problemen kan oplossen.

Reputatie 2
Badge

Dag Martin,

Ik gaf het 19:00 journaal aan als voorbeeld. Dat gebeurt helaas met alle zenders die ik live op PC bekijk.

Op tv gaat alles goed, maar die wordt in beslag genomen door de familie ;-)

Je hebt wel gelijk als je stelt dat ik zaken kan opnemen en/of herbekijken, maar ik weet nooit op voorhand wie er plots aan mijn deur belt om even gedag te zeggen. Dan vind ik die pauze-knop toch wel héél handig! Alleen werkt die niet met tv kijken op pc.

 

Groetjes,

 

f.

Dag @fic66 Bedankt voor je feedback, ik dacht het al dat het niet alleen over het journaal ging daarom dat ik 100% zeker wou zijn om alle misverstanden te vermijden.
En het was om het nog eens zelf te kunnen testen ook om zeker te zijn dat wat ik al een tijd vermoede en beweerd heb dat het wel zal afhangen over welke server je het binnen krijgt, want alles wijst er op aangezien ik dit fenomeen nog niet heb kunnen vaststellen bij mij en anders moeilijk zou te verklaren zijn dat ik ook de enige zou zijn die omzeggen geen problemen ondervindt met pickx, maar wat niet wil zeggen dat ik dit mss vroeg of laat ook eens ga voorhebben of problemen zou kunnen krijgen!
Natuurlijk ben jij daar geen stap verder mee om je probleem op te lossen, mijn bedoeling is dat we er allen hierdoor hopelijk iets te kunnen van opsteken, meten is weten zoals ze zeggen ;-) 

NB: het is ook meestal dat ik pickx gebruik op mijn laptop en in minder mate op smartphone en tablet.

Reputatie 2
Badge

Dag Martin

Op pauze drukken is voor mij op pauze drukken!

Of je nu in een wereldstad als Spiere-Helkijn of in het grootste boerengat als Antwerpen woont? Iedereen zou toch over dezelfde mogelijkheden (lees : servers met dezelfde capaciteiten!) moeten beschikken?
Of kan dat niet? ‘t Is maar een vraag, hé 😉
Nu we het over meten en weten hebben…
‘t Is ook niet normaal dat (met digitale tv) een tv-programma in uitgesteld relais nooit op het exacte uur begint? Vooral met National Geographic zit Proximus er al eens een dik kwartier naast.

 

Groetjes,

 

f.

 

@fic66 Je hebt volkomen gelijk dit zou voor iedereen het zelfde moeten zijn en voor iedereen even goed moeten werken, maar de echte details over hun servers daar heb ik ook het raden naar en ze zijn er ook mee bezig bij PX engeneering , maar wat dit echt juist in detail inhoudt en hoe vlug ze dit zullen kunnen oplossen is nog een bijkomende vraag.

Maar aangezien de problemen aanslepen is het al lang duidelijk dat het niet zomaar in één twee drie op te lossen valt. Zelf al zouden ze alle details vrijgeven en dan nog zou het maar voor een tijdje zijn dat ze hun klanten hiermee kunnen kalmeren bij manier van spreken, maar als de oplossing te lang uitblijft ga je zelfs met die details niet iedereen kunnen blijven content stellen en zal dit maar pas gebeuren als de oplossing er daadwerkelijk is. 

@fic66 In verband met op tijd starten van programma’s zijn ze er hier in het verleden ook al dikwijls vragen over gesteld geweest, maar weeral echte details hoe de vork juist in de steel steekt waarom dit niet kan met een code die met ieder programma meegestuurd wordt zodat de start exact (en ook einde) kan gedetecteerd worden (wat ook interessant zou zijn bij opnames), dat ben ik ook nog niet te weten gekomen waarom dit (nog) niet kan. 

Reputatie 7
Badge +5

@fic66 Heb je dit enkel op de pc of ook op de app? Ik zie in je opmerking dat je spreekt over tv replay+, is het met zowel tv replay+ als gewoon pauzeren van een programma? 

Welke browser gebruik je? Is het in meerdere browsers? 

 

Reputatie 2
Badge

Dag Martin,

Bedankt voor je antwoorden (opnieuw 🙂).

Ik gebruik geen app. Ik gebruik enkel de Pickx-website op mijn PC en/of laptop. Op een tablet of een smartphone vind ik het scherm te klein om een programma deftig te volgen😉

Ik ondervind alleen maar hinder bij het pauzeren van een LIVE-programma.

Dus als ik naar ‘Live TV’ ga, en ik klik op gelijk welk programma, dan pauzeert de boel wel, maar hij herneemt NIET vanaf het moment dat ik op pauze gedrukt heb!!!

Als ik daarentegen op ‘Herstarten’ klik - ook al is het programma nog maar een minuutje bezig - dan ondervind ik geen enkele hinder. Dan doet de pauzeknop zijn werk gewoon goed.

‘t Is dus enkel bij LIVE-kijken.

 

Groetjes,

f.

Reputatie 2
Badge

Da’s dus echt met de mensen hun kl… spelen!!!

 

 

Reageer