Vraag

Tv kijken op pc lukt niet, zelfs geen eigen opnames

  • 18 February 2020
  • 21 reacties
  • 547 Bekeken

Ik kan plots geen tv of eigen opnames meer bekijken in Pickx op mijn pc.

Zelfs cache en cookies wissen in Chrome, lost niets op.

Ik krijg steeds dezelfde foutmelding.

Wat is er nu weer aan de hand met Proximus?

Graag gisteren al een antwoord dan binnen een jaar, dank U.

 


21 reacties

Reputatie 2

Zelfde probleem,er was nu eens iets dat werkte bij Proximus,laat iets Da werkt gerust en zit niet steeds te veranderen 

Reputatie 1

heb hetzelfde , zie “oeps er ging iets verkeerd”

Hebben jullie dit probleem nog steeds? Hier merk ik het alleszins niet.

Reputatie 1

Allemaal VGA kijkers???

WTF heeft VGA er nu weer mee te maken?

“Om te voldoen aan de regels voor inhoudsbescherming worden Linux-distributies en VGA-verbindingen niet ondersteund; u kunt echter met succes de HDMI- en displaypoortkabels gebruiken. Meer info

Maw, gedaan met kijken op PC.  Ik kijk namelijk via DVI...al jaren (althans toch ongeveer 70% van die tijd, de rest van de tijd werkt het simpelweg niet).  Is deze “regel voor inhoudsbescherming” plots veranderd of hebben ze weer iets nieuws uitgevonden?  Gaat dit gerepareerd worden of zeg ik het TV abbo dan maar op?

Idem hier, krijg onderstaande melding, maar kan niks meer bekijken. Geenenkele browser, en deze screenshot is vanuit de recentste versie van Chrome op een Mac met OS 10.14.5 (Mojave).
Wat is er veranderd? In ieder geval werkt dit niet meer,  en moet dit opgelost worden.
We betalen er genoeg voor.

 

waar zie je dat staan op die proximus webpagina:  

“u kunt echter met succes de HDMI- en displaypoortkabels gebruiken”

Idem hier, krijg onderstaande melding, maar kan niks meer bekijken. Geenenkele browser, en deze screenshot is vanuit de recentste versie van Chrome op een Mac met OS 10.14.5 (Mojave).
Wat is er veranderd? In ieder geval werkt dit niet meer,  en moet dit opgelost worden.
We betalen er genoeg voor.

 

Even getest, en ondervond het volgende:
Ik werk op een iMac (recent model met OS 10.14.5 Mojave), Voor het gebruiks- en werkgemak staat daar nog een extern (Apple Cinema Display) scherm aan gekoppeld via een Mini Display Port.
Als ik via Chrome Pickx TV wil kijken lukt het niet en krijg ik melding, zoals hierboven in de screenshot.
Maar als ik m’n externe scherm ontkoppel, dan lukt het wel op m’n iMac op tv te kijken.
Het ligt dus aan het externe scherm en de aansluiting ervan.
Want zodra ik, terwijl Live TV probleemloos afspeelt, het externe scherm weer aankoppel, krijg ik direct weer die melding zoals hierboven.
Zal dus inderdaad zuiver met die inhoudsbescherming te maken hebben.
 

Maar ik krijg niet die melding van “ Inhoudsbescherming ” enkel “ Oeps ! Er gings iets verkeerd … Probeer het opnieuw ! “, dus het probleem bij mij ligt aan wat anders wss.

Daarnet nog eens geprobeerd, wil inloggen en krijg nu dit :triumph: WTF Proximus, met wat zijn jullie bezig? Ik betaal echt veel te veel, dat wordt me ondertussen duidelijk !!!

 

Reputatie 6
Badge +3

Er bestaat wel een digital rights management module voor Linux distributies genaamd Widevine om beveiligde content te kunnen blijven bekijken : https://macdownload.informer.com/widevine-media-optimizer/ en lees hier: https://www.andreafortuna.org/2019/09/24/how-to-install-latest-widevine-plugin-on-chromium/ DRM content/beveiligde content moet ingeschakeld zijn in de browser: https://support.spotify.com/us/using_spotify/system_settings/enable-the-spotify-web-player/

Reputatie 2
pc is verbonden met HDMI kabel en proximus tv via chrome. NIETS !!!!
nu ook via videokaart en displaypoort, zelfde uitslag: NIETS.
ook ctrl-shift-N : NIETS
via edge dezelfde problemen.
 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst. Van zodra ik feedback heb laat ik jullie iets weten.

Reputatie 7
Badge +4

De volgende systemen zijn niet meer compatibel :

  • Linux besturingssystemen
  • Windows of Mac aangesloten via VGA
  • DVI- kabel met een scherm dat niet HDCP compatibel is

Nu heb ik wel kunnen kijken maar kan niet pauzeren, dus ben genoodzaakt te blijven kijken. Wa is da nu weer voor half werk?

Reputatie 2

nieuwe videokaart gestoken en alles werkt. Kost MIJ weer geld maar kan toch kijken.

De volgende systemen zijn niet meer compatibel :

  • Linux besturingssystemen
  • Windows of Mac aangesloten via VGA
  • DVI- kabel met een scherm dat niet HDCP compatibel is

Om welke reden?!? Een fantastisch besturingsprogramma gebruiken die te veilig is?? Geraakt Proximus op die manier aan te weinig informatie?? Draait de economie onvoldoende omdat op die manier een oudere pc te lang gebruikt kan worden??

 

Topbeslissing van Proximus! Zwaar bekrompen als je het mij vraagt. Ik heb op zolder een oude pc staan die aangesloten is op een beamer omdat ik daar dagelijks sport. Dikke streep door de rekening. :triumph:

Reputatie 6
Badge +3

@PieBus : Omdat je je systeem kan rooten in Linux besturingssystemen en zo de DRM beveiliging zou kunnen uitschakelen  om opnames te maken op jouw computer. Een andere reden kan ik niet bedenken.

maar dat kun je toch ook op een android toestel bvb ook (toch volgens wat ik al gelezen heb op het internet) dan mogen ze op android ook niet meer toe staan enz…..

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Dan werkt hoogstwaarschijnlijk de app alle dienst omdat er rootrechten gedetecteerd zijn. Wanneer je je Android smartphone opstart krijg je dan ook een waarschuwing en ook krijg je geen updates meer. Dat is hetzelfde als met het jailbreaken van IOS Apple smartphones.

Reageer