Beantwoord

Tv kijken en internet in Bohan (5550) via MyProximus

  • 13 February 2018
  • 2 reacties
  • 253 Bekeken

Ik heb een buitenverblijfje gekocht in Bohan (Vresse) en zoek de beste oplossing om Tv te kijken en internet te hebben.
Nu krijg ik verwarrende info.
VOO (Waalse Telenet) pack is wellicht de makkelijkste oplossing, maar vrijwel geen Vlaamse zenders.
TV Vlaanderen is een optie, maar die had ik thuis en heb die stopgezet omdat mijn satelliet weg moest van stad. Thuis Proximus en TV Vlaanderen in Wallonië, wordt duur, want dan heb ik in Wallonië toch nog een internetaansluiting nodig. Zit ik op de duur met 3 providers.
Thuis heb ik een premiumpakket van Proximus, of hoe dit tegenwoordig ook moge heten, met Proximus TV (het vroegere TV Overal). Zou de beste oplossing zijn om in Bohan via Proximus TV (internet) te kijken omdat ik al die zenders niet hoef. Maar dit zou dan weer niet mogelijk zijn omdat Proximus TV daar blijkbaar niet beschikbaar is? Is dat zo, waarom eigenlijk niet en wat zijn de nabije toekomstplannen terzake?

En wat zouden de kenners op dit forum mij aanraden? Niets al te technisch aub, ik heb 2 linkerhanden.

Bedankt op voorhand.
icon

Beste antwoord door M_016 13 February 2018, 20:57

Bekijk origineel

2 reacties

Ter info :
Proximus TV op niet proximus netwerk
De update is inderdaad voorzien de komende weken.
De deadline is momenteel 20 maart.

Europees vanaf 1 april
Ook Proximus maakt tv-app beschikbaar in heel Europa vanaf 1 april 2018
Reputatie 7
Badge +4
-> Zoals reeds aangestipt door Martin, Px vast breedband internet (en dus via Tv app) lijkt de beste/goedkoopste oplossing, op voorwaarde dat er ter plaatse een voldoende snel (en stabiel: ping/jitter) breedband aanbod is (en desgevallend indien nodig via een andere coax-provider)
Op basis van BIPT-info vrees ik evenwel voor een "behoorlijk/aanvaardbaar" breedbandaanbod ter plaatse
http://bipt.be/nl/consumenten/internet/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-voor-vaste-breedbandtoegang

Reageer